Η Δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα παραδέχθηκε δημοσίως ότι το έργο του νέου παιδικού σταθμού στην οδό Λυσιμάχου «ανήκει» στον προηγούμενο Δήμαρχο Κωστή Σιμιτσή. Ο τελευταίος χάρηκε από την δήλωση της κ. Τσανάκα αλλά τα πράγματα πρέπει να πάψουν να είναι έτσι. Τα έργα πρέπει επιτέλους να σταματήσουν να έχουν ονοματεπώνυμο. Είναι έργα που υποχρεώνονται να δρομολογήσουν, να υλοποιήσουν οι αιρετοί. Στο κάτω κάτω της γραφής για αυτόν τον λόγο εκλέγονται. Ως εκ τούτου η χαρά τους πρέπει να μετριαστεί, οι μαρμάρινες πλάκες να καταργηθούν, το δε αυτονόητο να πάψει να είναι λόγος ακόμη και… εορταστικών εκδηλώσεων.
Για αυτή την κακή ελληνική παράδοση φταίνε περισσότερο οι πολίτες, λιγότερο οι αιρετοί. Πρώτοι οι πολίτες συνέδεαν (με τρόπο υπερβολικό) κάθε έργο με Υπουργό, Πρωθυπουργό, Δήμαρχο κτλ. Αμέσως μετά οι αιρετοί απολάμβαναν την αναγνώριση, την ενίσχυαν μάλιστα. Φθάσαμε στο σημείο τα έργα να μην τελειώνουν σε μια θητεία, κάπως έτσι άρχισαν να τα διεκδικούν οι πρώην κι οι επόμενοι. Φθάνει πια αυτή η υπερβολή. Ο κόσμος γνωρίζει καλά τι έκανε ο κάθε αιρετός. Δεν χρειάζεται να επιμένουμε, να μεγαλοποιούμε αυτό που κατά τα άλλα είναι το φυσιολογικό. Τα συγκεκριμένα έργα είναι της Καβάλας και των πολιτών της. Μετά όλων των άλλων.
«Κυκλοφορούν» στο διαδίκτυο πρόσφατες φωτογραφίες από το εσωτερικό της Μεγάλης Λέσχης, οι οποίες δείχνουν την μεγάλη πρόοδο των εκτελούμενων εργασιών. Οι φωτογραφίες προβάλλουν ένα δημοτικό έργο που όπως φαίνεται θα έχει θαυμάσιο αποτέλεσμα. Θετικότατο αν και καθυστερημένο, τέλος. Καλώς εχόντων των πραγμάτων το συγκεκριμένο έργο θα ολοκληρωθεί -το αργότερο- το προσεχές Καλοκαίρι. Αμέσως μετά ο Δήμος Καβάλας θα κληθεί να αξιοποιήσει το ιστορικό για την πόλη ακίνητο με τον καλύτερο τρόπο.
Βασικά για πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων. Θυμίζουμε ότι μέρος του ακινήτου διεκδικεί το σκάκι, δεν γνωρίζουμε αν ισχύει ο προγραμματισμός στο ισόγειο να λειτουργήσει κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Αυτό το δεδομένο υπήρχε από την προηγούμενη διοίκηση. Τώρα η κ. Τσανάκα μπορεί (κι είναι το πιθανότερο) να τα εξετάσει όλα από μηδενικής βάσης. Άλλωστε πάντα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.
Σε μια συνεδρίαση 6 ωρών ελάχιστες ήταν οι αναφορές τόσο στην καθαριότητα της πόλης όσο και στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Ζήση Μπόνια. Παλιά (όχι και τόσο) όλες οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου άρχιζαν και τέλειωναν με θέματα και προβλήματα του εκάστοτε αντιδημάρχου Καθαριότητας. Τώρα αυτό δεν ισχύει. Ισχυρή απόδειξη ότι ο κ. Ζήσης Μπόνιας κάνει καλά τη δουλειά του. Υπό αντίξοες συνθήκες αφού το προσωπικό λιγοστεύει σταθερά. Θετικά σχόλια και για τους εργαζόμενους της καθαριότητας. Αν δεν ήταν αυτοί, πως θα έβγαινε «ασπροπρόσωπος» ο αντιδήμαρχος;
Επειδή κάποιοι δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι ο Άγγελος Τσατσούλης θα αποσυρθεί από τα κοινά, δεν θα είναι υποψήφιος στις επόμενες (εντός του έτους) εκλογές του Επιμελητηρίου, σπεύδουν να τον συνδέσουν με διάφορα σενάρια. Λένε π.χ ότι θα είναι υποψήφιος βουλευτής. Πληροφορία που ο κ. Τσατσούλης διαψεύδει. Εξηγεί ότι αποσύρεται από το θεσμό για να δώσει προτεραιότητα στην επαγγελματική του δραστηριότητα. Αν η ζωή τροποποιήσει τα σχέδια του, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Να κι ο Θόδωρος Καλλιοντζής. Παραβρέθηκε την Παρασκευή στην κινητοποίηση των αγροτών στα διόδια της Μουσθένης. Ναι μεν τον βλέπαμε στις διάφορες εκδηλώσεις, πρώτη φορά ωστόσο εμφανίστηκε σε κινητοποίηση. Η οποία έχει στενή σχέση με τα γεγονότα στην κεντρική πολιτική σκηνή. Λέτε;
Ιδιαίτερα σοβαρή καταγγελία διατύπωσε ο Λεωνίδας Παππάς στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Ενώ όλοι περίμεναν το αντίθετο, η διοίκηση με την απάντηση της φάνηκε να τον δικαιώνει. Γενικά το θέμα που ο κ. Παππάς έθεσε απασχόλησε ελάχιστα τη συνεδρίαση. «Έκλεισε» γρήγορα η κουβέντα. Μαθαίνουμε ωστόσο ότι η ίδια υπόθεση εκκρεμεί στη δικαιοσύνη. Εκεί την καταγγελία την έκανε άλλος κι όχι ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης.
Από βουλευτή των Ιονίων νήσων κι άλλη ερώτηση για τις άδειες αλιείας τόνου. Θα πάρει το δρόμο της στη Βουλή, γνωρίζουμε ωστόσο τι θα απαντήσει και τι θα πει ο αρμόδιος Υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου. Ακριβώς τα ίδια που είπε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή, κατά την συζήτηση της επλικαιρης ερώτησης του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Σε γενικές γραμμές ο κ. Αποστόλου δεν έπεισε αφού απέφυγε την ουσία καλυπτόμενος πίσω από διαδικασίες και γραφειοκρατίες.
Δύο εκδηλώσεις για τους αγρότες πραγματοποίησε τις προηγούμενες ημέρες η Περιφέρεια ΑΜΘ. Η μία στη Δράμα κι η άλλη στη Ξάνθη. Γιατί απέφυγε την Καβάλα; Επειδή υπάρχει το γνωστό θέμα των ανταποδοτικών του ΤΑΡ; Επειδή η Περιφέρεια τα… γύρισε σχετικά με την αλλαγή της όδευσης του αγωγού; Όλα είναι πιθανά. Την Παρασκευή ο Θόδωρος Μαρκόπουλος ήταν στην κινητοποίηση των αγροτών στα διόδια της Μουσθένης, δείχνοντας ότι άλλο ο ΤΑΡ κι άλλο το ασφαλιστικό των αγροτών.
Με αυτή την ευκαιρία κλήθηκε να σχολιάσει την ευχάριστη είδηση για την Σιδηροδρομική Εγνατία. Κατά τον κ. Μαρκόπουλο υπάρχει θέμα όδευσης. Από πού θα περάσει ο σιδηρόδρομος; Έλα ντε. Όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους, υπάρχει ζήτημα αφού συσσωρεύονται πολλές οδεύσεις σε μια στενή λωρίδα γης. Εννοεί κυρίως την περιοχή της Νέας Καρβάλης αλλά και τα Τενάγη.
Πριν τα διόδια ο Θόδωρος Μαρκόπουλος έκανε μια ακόμη αυτοψία στην περιοχή των Τεναγών. Είδε από κοντά ότι υπάρχουν νερά (της βροχής) αλλά σε γενικές γραμμές η κατάσταση είναι υπό έλεγχο. Για αυτό κι αμέσως μετά δήλωσε ότι καιρού επιτρέποντος η σπορά φέτος θα γίνει στην ώρα της. Εκτός αν από εδώ και πέρα «ανοίξουν» οι ουρανοί!
Ο ανάδοχος ειδοποίησε την Π.Ε. Καβάλας και τον ΟΛΚ ότι θα επανέλθει στα έργα των πλωτών εξεδρών την Τετάρτη. Τελικά οι εργασίες άρχισαν πάλι αλλά αυτό έγινε την Παρασκευή. Κατόπιν τούτου, προσαρμοζόμενοι στα δεδομένα της εποχής κάνουμε κατηγοριοποίηση της καθυστέρησης που όλα τα δημόσια έργα παρουσιάζουν. Υπάρχει η μεγάλη καθυστέρηση αλλά κι η μικρή. Δύο – τριών ημερών…. Έργο να γίνει στην ώρα του απλώς δεν υπάρχει.
Πανηγυρικό κλίμα στην Ελευθερούπολη. Με ομόφωνη απόφαση του το Δημοτικό Συμβούλιο Παγγαίου ανέθεσε σε Κοινωνικό Συνεταιρισμό τη λειτουργία του ξεχασμένου και λεηλατημένου δασικού χωριού. «Πίσω» από αυτή την απόφαση και εξέλιξη, συναντούμε τι άλλο; Την οικονομική κρίση. Αμέσως θα εξηγήσουμε το γιατί. Αυτού του είδους οι υποδομές εξ αρχής προορίζονταν για τους ιδιώτες. Δούλεψαν με ιδιώτες. Στις μέρες μας οι ιδιώτες δεν τολμούν. Αποφεύγουν τέτοια ρίσκα. Το ίδιο κι η τοπική αυτοδιοίκηση. Μοναδική λύση οι Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί. Μια… κακή ιδέα της προηγούμενης Κυβέρνησης. Τότε η αντιπολίτευση την κατήγγειλε, τώρα την στηρίζει.
Θα καταφέρει ο Κοινωνικός Συνεταιρισμός της Ελευθερούπολης να κάνει ότι δεν μπορούν το κράτος-η τοπική αυτοδιοίκηση- οι ιδιώτες; Κατ’ αρχήν διαπιστώνουμε αποφασιστικότητα και όρεξη. Μακάρι να τα καταφέρουν. Αναλαμβάνουν μια δύσκολη αποστολή, την οποία θα φέρουν εις πέρας αν είναι ενωμένοι, αν διατηρήσουν ως το τέλος την ορμή που σήμερα τους χαρακτηρίζει. Καλή τους επιτυχία.
Πρέπει να είμαστε δίκαιοι, άρα να διορθώσουμε τον πρώην βουλευτή Γιάννη Πασχαλίδη. Ουδέποτε ο αντιπεριφερειάρχης Μιχάλης Αμοιρίδης έκανε οποιαδήποτε δήλωση υπέρ του δρομολογίου από την Αλεξανδρούπολη προς τα νησιά του Β. Αιγαίου. Πολύ περισσότερο αυτή η αλλαγή να γίνει σε βάρος των δρομολογίων από και προς Καβάλα. Η Περιφέρεια ΑΜΘ υποστήριξε το αίτημα της Σαμοθράκης, να συνδεθεί με τα νησιά του Β. Αιγαίου. Πονηρά σκεπτόμενοι οι εκπρόσωποι της Αλεξανδρούπολης υποστηρίζουν επίσης το αίτημα (χωρίς έως τώρα αποτέλεσμα) αφού γνωρίζουν ότι το ίδιο δρομολόγιο δεν θα αφορά μόνο τη Σαμοθράκη αλλά και το λιμάνι τους.
Δήμητρα Τσανάκα και Κωστής Σιμιτσής συμφωνούν απόλυτα στο θέμα των αποζημιώσεων από τον αγωγό ΤΑΡ. Αυτό προκύπτει από τον πρώην Δήμαρχο που για τη συνεδρίαση της ΠΕΔ την Πέμπτη έγραψε: « Στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΠΕΔ ΑΜΘ) συζητήθηκε το θέμα των χρημάτων που θα καταβάλει ο ΤΑΡ στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Συμπολίτευση και αντιπολίτευση του Δήμου Καβάλας επαναλάβαμε τη διαχρονική μας στάση σχετικά με το ζήτημα της όδευσης του αγωγού στα τενάγη των Φιλίππων. Όσον αφορά τις ποσοστώσεις και πώς αυτές θα καταβληθούν στους Δήμους και την Περιφέρεια, έγινε πολύωρη συζήτηση. Έπεται συνέχεια… Προσωπική μου άποψη: Η δημοτική αρχή μπορεί και μεμονωμένα να διαπραγματευθεί περισσότερα χρήματα ή ισοδύναμες χορηγίες (εννοείται χωρίς να απεμπολεί τον αγώνα για την όδευση). Είμαστε δίπλα στα θετικά, απέναντι στα αρνητικά».