Το πλοίο «Μυτιλήνη» της NEL κατέπλευσε στο λιμάνι της Καβάλας χθες στις 5 το απόγευμα. Αποβιβάστηκαν οι επιβάτες, έφυγαν για τον προορισμό τους και τα αυτοκίνητα. Αμέσως μετά το «Μυτιλήνη» φουλάρισε καύσιμα. Άρχισε για αυτό άγνωστης διάρκειας περίοδος αναμονής. Το σήριαλ συνεχίζεται στον Πειραιά όπου καμιά εταιρία δεν εμφανίστηκε στη πρώτη φάση του διαγωνισμού του Υπουργείου. Σήμερα έρχεται κανονικά το πλοίο «Ταξιάρχης». Η γραμμή που εξυπηρετεί δεν είναι σε αυτές που κατήγγειλε το Υπουργείο. Άρα ο «Ταξιάρχης» θα έρθει σήμερα και θα έρχεται όσο διαρκεί η σύμβαση του. Τα υπόλοιπα που περιπλέκουν κι άλλο την κατάσταση αναφέρονται αναλυτικά σε ρεπορτάζ από τον Πειραιά της ιστοσελίδας της οικονομικής εφημερίδας Ημερησία:
Kαμιά πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στη σημερινή πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων, των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ, από τις οποίες έχει κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία, ο αρμόδιος υπουργός Μιλ. Βαρβιτσιώτης, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων. Η πρώτη άγονη γραμμή αφορούσε το βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Καρλόβασι-Αγ. Κήρυκο και η δεύτερη την κάλυψη της γραμμής Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου.Έτσι ο διαγωνισμός για την κάλυψη των δύο άγονων γραμμών της ΝΕΛ περνάει πλέον στη δεύτερη φάση που είναι αυτός της απευθείας ανάθεσης με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού.Η απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 12/9 στο υπουργείο Ναυτιλίας.Πλέον οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών, αναμένεται να υποβάλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή ή περιορισμός των δρομολογίων.Στη σημερινή πρόσκληση για την οποία δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, το μίσθωμα για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου ήταν 39.472,73 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, 32.705,99 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου και 33.833,78 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Καρλόβασι-Αγ.Κήρυκο.Επίσης στη γραμμή Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου για τρία δρομολόγια την εβδομάδα, το μίσθωμα ανερχόταν στις 20.165,47 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.Σημειώνεται ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το υπουργείο.