Τα νέα εργαλεία και μέσα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης παρουσιάστηκαν σε δύο διαδοχικές ημερίδες. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στο ξενοδοχείο Alexander Beach της Αλεξανδρούπολης στις 6:30 το απόγευμα και η δεύτερη πραγματοποιήθηκε το απόγεμα της Παρασκευής στον πολυχώρο Batis της Καβάλας. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, τοποθετώντας τον τουρισμό στο κέντρο του Στρατηγικού Αναπτυξιακού της Σχεδιασμού, αναδιαμόρφωσε τον τρόπο και τα μέσα τουριστικής της προβολής χρησιμοποιώντας εμπνευσμένα λογότυπα, σύγχρονα εργαλεία (εφαρμογές) ηλεκτρονικής παρουσίασης για υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα και νέα θεματικά έντυπα.
Η παρουσίαση από τον περιφερειάρχη Γιώργο Παυλίδη περιελάμβανε το κεντρικό και τα επιμέρους λογότυπα της περιφέρειας, τη νέα τουριστική ιστοσελίδα, την «αποθήκη» τουριστικού υλικού όπου θα βρίσκονται όλα τα στοιχεία σε μια βάση δεδομένων που θα διαθέτει περιθώριο εμπλουτισμού, καθώς και τις εφαρμογές για τα κινητά τηλέφωνα. Σύμφωνα με το κεντρικό σύνθημα, οι επισκέπτες καλούνται να ζήσουν στην περιφέρεια ΑΜΘ την αυθεντική εμπειρία και να γνωρίσουν την παράδοση, το φυσικό κάλος σε συνδυασμό βεβαίως με το «καθιερωμένο» προνόμιο της θάλασσας.
Εκείνο που τονίστηκε από το θεματικό αντιπεριφερειάρχη Μιχάλη Αμοιρίδη ήταν πως η Περιφέρεια δε λειτουργεί ανταγωνιστικά αλλά ως μια επικουρική «ομπρέλα» μέσω της οποίας θα προβληθούν όλοι οι επιμέρους προορισμοί της ΑΜΘ. Τα νέα εργαλεία θα διαθέτονται προς χρήση από δήμου και φορείς, αλλά και από τους ιδιώτες επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου. Ο περιφερειάρχης είχε προσκαλέσει όλους τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, ώστε η προσπάθεια ανάδειξης του συνόλου του τουριστικού προϊόντος της ΠΑΜΘ να ενταθεί με την αμέριστη συμμετοχή και συνεργασία όλων. Η χρηματοδότηση της δημιουργίας των νέων εργαλείων προέρχεται από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ
ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ WWW.EMTGREECE.COM
O τουριστικός ιστότοπος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης (www.emtgreece.com) προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να γνωριστεί με τα αξιοθέατα, τη γαστρονομία, τους αρχαιολογικούς θησαυρούς και γενικότερα ό,τι έχει ενδιαφέρον στην Περιφέρεια, μέσα από ένα ευχάριστο και χρηστικό περιβάλλον. Ο ιστότοπος προσφέρεται σε 7 γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Ρωσικά, Τουρκικά, Βουλγαρικά και Ρουμάνικα), ενώ είναι προσβάσιμος τόσο από υπολογιστή, όσο και από φορητές συσκευές (smartphones και tablets).
Ένα ιδιαίτερο εργαλείο του ιστοτόπου είναι το Trip Planner, μια εφαρμογή που επιτρέπει στον επισκέπτη να “τοποθετήσει” στο ταξίδι του διάφορα σημεία που βλέπει στο site και στη συνέχεια να δημιουργήσει το δικό του «Trip Book» μαζί με χρήσιμες πληροφορίες για το κάθε σημείο (καιρικές συνθήκες, συντεταγμένες, σημειώσεις κλπ) και να το έχει μαζί του κατά την επίσκεψή του. Ο τουριστικός ιστότοπος της Περιφέρειας ΑΜΘ, έχει αναπτυχθεί με σύγχρονες τεχνολογίες και με στόχο την άμεση και εύκολη ενημέρωσή του, ώστε να είναι επεκτάσιμος και να εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα δεδομένα.
ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ
Ένα σχήμα κλειστό (ολότητα) που θυμίζει βότσαλο (θάλασσα – ήλιος) ή αρχαίο νόμισμα (πολιτισμός – κουλτούρα – παράδοση) περικλείει μέσα του το γράμμα (Μ) και το γράμμα (Θ) δοσμένα σε μια συνέχεια που αποτυπώνει την γειτνίαση των δυο περιοχών και την κοινή τους πορεία στον χρόνο. Τα τυπογραφικά στοιχεία έχουν αποδοθεί με ακμές για να αναπαραστήσουνε την δαντελένια ακτογραμμή της περιοχής. Ακόμη το γράμμα (Μ) αποδίδει την μορφολογία του εδάφους (βουνά, οροσειρές) και το γράμμα (Θ) στην κορύφωσή του αποδίδει τον ήλιο. Τέλος ο συνδυασμός των δυο γραμμάτων αποδίδει μεταφορικά τον χάρτη της περιοχής. Το λογότυπο συμπληρώνεται από την κυματιστή γραμμή που αποδίδει την θάλασσα, βασικό στοιχείο της περιοχής. Το χρώμα του λογότυπου (γαλάζιο) αποδίδει την γεωγραφική τοποθέτηση της περιοχής (Ελλάδα) καθώς και το βασικό στοιχείο του νερού (θάλασσα- ποτάμια- υγροβιότοποι κ.λ.π).
Ειδικά Λογότυπα & Slogan Τουριστικής Προβολής
Στην λογική του umbrella branding δημιουργήθηκαν επιμέρους προϊοντικά λογότυπα βασισμένα στη σχεδιαστική λογική του βασικού λογότυπου. Το slogan απαντά στις αναζητήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη για αυθεντικές, αξέχαστες, αληθινές εμπειρίες. Το slogan απαντά στην λογική του umbrella branding καθώς εύκολα προσαρμόζεται σε κάθε τουριστικό προϊόν.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ (JTI APPLICATION) ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
Τουριστικός οδηγός για κινητά τηλέφωνα. Η εφαρμογή βοηθάει τον επισκέπτη κατά την περιήγησή του, να γνωρίσει την περιοχή σε βάθος, δίνοντας πληροφορία σε κάθε σημείο ενδιαφέροντος που συναντά και καθοδηγώντας τον επίσης σε σημεία που δεν γνωρίζει, εμπλουτίζοντας και διευκολύνοντας την επίσκεψή του. Είναι ο προσωπικός του ξεναγός.
Τα βασικά της χαρακτηριστικά είναι: *Δωρεάν διαθέσιμη στις δημοφιλέστερες πλατφόρμες (Android, AppStore και Windows). * 100% offline περιεχόμενο και χάρτες. ‣ Πλούσιο περιεχόμενο και ψηφιακό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο κτλ). *Περιεχόμενο διαθέσιμο σε έξι (6) γλώσσες. (GR, EN. GER, BG, RU & TR). *Σχεδιασμός ταξιδίου (trip planner) ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη. *Λειτουργία χρονοπρογραμματισμού επισκέψεων (ημερολόγιο). *Δυνατότητα εύρεσης πλησιέστερων σημείων ενδιαφέροντος με βάση της θέσης του χρήστη. *Προβολή λεπτομερειών για σημεία ενδιαφέροντος. *Λειτουργία καθοδήγησης του χρήστη με βάση την θέση του. *Λειτουργία εύρεσης αποστάσεων. *Παρουσίαση σημείων ενδιαφέροντος με βάση την δημοτικότητά τους. *Λειτουργία διαμοιρασμού σημείων σε κοινωνικά δίκτυα.