Για τις ώρες εργασίας κι ανάπαυσης του πληρώματος του φέρι μποτ «Στ. Φιλιάγκος»
Η εταιρία του κ. Μητσόπουλου ανακάλεσε χθες τις 11 απολύσεις που έκανε την προηγούμενη εβδομάδα, επανήλθε στο πρότερο καθεστώς εργασίας στα πλοία της. Αυτό με τις δύο βάρδιες. Ταυτόχρονα δόθηκε χθες στη δημοσιότητα νέα καταγγελία τριών ενώσεων ναυτικών για τα όσα συμβαίνουν στο πλήρωμα του φέρι μποτ «Στ. Φιλιάγκος». Στην ίδια καταγγελία αναφέρεται ότι καμιά από τις ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο Νομό Καβάλας δεν δίνει στους ναυτικούς τις δύο 24ωρες άδειες ανάπαυσης το μήνα που προβλέπεται.
Κάπως έτσι συνεχίζεται- μαζί με την τουριστική κίνηση προς τη Θάσο- ο «πόλεμος». Άλλοτε είναι «πόλεμος» μεταξύ των εταιριών, άλλοτε είναι «πόλεμος» ναυτεργατών κατά πλοιοκτητών. Συνήθως σε αυτό το σκηνικό εμπλέκεται και το Λιμεναρχείο. Σύμφωνα με τους ναυτεργάτες της Θάσου το Λιμεναρχείο δεν υπολογίζει σωστά τις ώρες εργασίας κι ανάπαυσης του προσωπικού στο «Φιλιάγκος» με αποτέλεσμα να θεωρεί ανάπαυση και το χρονικό διάστημα ανάμεσα στα δρομολόγια του πλοίου. Οι ναυτεργάτες επιμένουν ότι αυτή η διακοπή εργασίας δεν είναι ανάπαυση αφού το πλήρωμα είναι μέσα στο πλοίο, σε ετοιμότητα. Με τον τρόπο που κάνει έλεγχο το Λιμεναρχείο διαπιστώνει μικρές παραβάσεις της νομοθεσίας με αποτέλεσμα η εταιρία «Όσιος Δαβίδ» (στην οποία ανήκει το φέρι μποτ «Φιλιάγκος») να τιμωρείται μόνο με πρόστιμα, τα οποία στο τέλος της διαδικασίας –εκτιμά το σωματείο των ναυτεργατών- μπορεί να φθάσουν στο ποσό των 200 ευρώ το πολύ. Οι ναυτεργάτες υποστηρίζουν ότι αν το Λιμεναρχείο υπολογίσει αλλιώς τις ώρες ανάπαυσης οι παραβάσεις είναι μεγαλύτερες, το πλοίο επειδή θα κινδυνεύει με απαγόρευση απόπλου θα υποχρεωθεί να προσλάβει και δεύτερη βάρδια. Όπως γίνεταιι στα πλοία Μητσόπουλου και της ΑΝΕΘ.