Το απόγευμα της Πέμπτης συνεδρίασε τελικά η επιτροπή διαβούλευσης του δήμου Καβάλας με θέμα το νέο κανονισμό των πεζοδρόμων, το οποίο προσωρινά είχε περάσει στο παρασκήνιο λόγω των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων που μεσολάβησαν. Η επιτροπή διαβούλευσης που συλλέγει τις προτάσεις των αρμόδιων φορέων και των πολιτών θα καταλήξει στη γνωμοδότηση προκειμένου οι προτάσεις να προωθηθούν στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη της τελικής απόφασης.
Το σχέδιο του κανονισμού που ήδη εξετάσθηκε σε πρώτη φάση από τους εμπλεκόμενους, υιοθετήθηκε σχεδόν στο σύνολό του με ορισμένες επιπλέον διορθωτικές προτάσεις.
Στην πρόταση που κατέθεσε η Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών αναφέρονται τα εξής:
«Σχετικά με το πρόβλημα που παρατηρείται με τα αυτοκίνητα των χρηματαποστολών στον πεζόδρομο της οδού Παύλου Μελά, προτείνουμε να γίνει οριοθέτηση με κολωνάκια ή μπάλες, ώστε να καθίσταται απαγορευτική η στάθμευση παντός είδους τροχοφόρου και να απαγορευθεί η αμφίδρομη διέλευση τους, ορίζοντας ταυτόχρονα η είσοδος και η έξοδος των χρηματαποστολών να γίνεται από την οδό Ομονοίας και κατά τη διάρκειά της να σταθμεύουν στο πάρκινγκ της Τράπεζας της Ελλάδος.
Στο κέντρο υπάρχουν πεζόδρομοι μικρού πλάτους και γι’ αυτό προτείνουμε η ισχύς του μέτρου να εφαρμόζεται σε πεζόδρομους πλάτους άνω των έξι μέτρων. Με τον τρόπο αυτό θα αποφύγουμε τις αδικίες, την άνιση μεταχείριση και την υποβολή των επαγγελματιών σε απρόβλεπτες και δυσβάσταχτες δαπάνες.
Σχετικά με το προτεινόμενο καθεστώς στα πεζοδρόμια, προτείνουμε να εξαιρεθούν του μέτρου τα καταστήματα που κάνουν χρήση πεζοδρομίων στην περιοχή της Παναγίας, γιατί υπάρχει κίνδυνος να ανατραπεί μια δεδομένη κατάσταση που ισχύει ανέκαθεν σε μία τουριστική περιοχή της πόλης, ανατρέποντας και καταργώντας χαρακτηριστικά της που την καθιέρωσαν».
Στο κοινό έγγραφο το οποίο απέστειλαν η ΟΕΒΕ και ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας αναφέρονται επίσης τα ακόλουθα:
«Κατόπιν εμπεριστατωμένης μελέτης του σχεδίου, όπου αναλύεται για κάθε πεζόδρομο χωριστά το ειδικό καθεστώς και οι προϋποθέσεις ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων, έχουμε να σημειώσουμε και να προτείνουμε τα εξής:
•Δεν παρατηρήσαμε καμία πρόβλεψη και κανένα κανόνα για τον πεζόδρομο της οδού Παύλου Μελά, όπου δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα με τα αυτοκίνητα των χρηματαποστολών. Προτείνουμε να γίνει οριοθέτηση με κολωνάκια ή μπάλες, ώστε να καθίσταται απαγορευτική η στάθμευση παντός είδους τροχοφόρου και να απαγορευθεί η αμφίδρομη διέλευση τους, ορίζοντας ταυτόχρονα η είσοδος των οχημάτων να γίνεται από την οδό Ομονοίας και η έξοδος από την οδό Βενιζέλου. Επιβάλλεται να ισχύσει το μέτρο και να τηρηθεί η νομιμότητα.
•Στο κέντρο υπάρχουν πεζόδρομοι μικρού πλάτους και γι’ αυτό προτείνουμε η ισχύς του μέτρου να εφαρμόζεται σε πεζόδρομους πλάτους άνω των έξι μέτρων. Με τον τρόπο αυτό θα αποφύγουμε τις αδικίες, την άνιση μεταχείριση και την υποβολή των επαγγελματιών σε απρόβλεπτες και δυσβάσταχτες δαπάνες.
•Σχετικά με το προτεινόμενο καθεστώς στα πεζοδρόμια, προτείνουμε να εξαιρεθούν του μέτρου τα καταστήματα που κάνουν χρήση πεζοδρομίων στην περιοχή της Παναγίας, γιατί υπάρχει κίνδυνος να ανατραπεί μια δεδομένη κατάσταση που ισχύει ανέκαθεν σε μία τουριστική περιοχή της πόλης, ανατρέποντας και καταργώντας χαρακτηριστικά της που την καθιέρωσαν».
=