Dark Mode Light Mode
«Υπήρχαν θερμαντικά σώματα στο σπίτι που κάηκε»
Να παρέμβει η δικαιοσύνη για τα ματαιωμένα δρομολόγια του Σαββάτου
ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΡΙΤΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΗ 2014

Να παρέμβει η δικαιοσύνη για τα ματαιωμένα δρομολόγια του Σαββάτου

Τρία ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή του Πρίνου εκτέλεσε την Κυριακή το Θάσος 6. Παρόλα αυτά, παραμένει άγνωστο το πως θα διαμορφωθούν οριστικά τα δρομολόγια λόγω της ακινησίας των πλοίων που ήδη άρχισε. Όλες σχεδόν οι ναυτιλιακές εταιρίες κατέθεσαν αιτήματα ακινησίας για την ετήσια επιθεώρηση των πλοίων τους, με πρώτη και καλύτερη την εταιρία «Όσιος Δαβίδ», που ζήτησε από το λιμεναρχείο ακινησία εννέα ημερών για το πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος».

Τις συνθήκες σχολίασε ο συνδικαλιστής ναυτεργάτης Λάμπρος Λαμπρινίδης, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι κάθε χρόνο τέτοια εποχή, γινόμαστε θεατές στο ίδιο ακριβώς έργο. Φτάνει δηλαδή η 1η Νοεμβρίου και κανείς δε γνωρίζει μετά βεβαιότητας ποια δρομολόγια θα εκτελεστούν και από ποια εταιρεία. Η έλευση της τρίτης ναυτιλιακής εταιρείας γέννησε προσδοκίες στους επιβάτες, ότι επιτέλους η κατάσταση θα βελτιώνονταν, δυστυχώς όμως τα δεδομένα και φέτος βρίσκονται στο ίδιο γνωστό σημείο.

Το φαινόμενο είναι το αποτέλεσμα της μη τήρησης της νομοθεσίας, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να εκτελούν κατά το δοκούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Ο κ. Λαμπρινίδης υπενθύμισε ότι το ίδιο «έργο» είχε παιχθεί και πέρσι για τα δρομολόγια της Κυριακής. Τότε ο λιμενάρχης είχε λάβει απόφαση για την εκτέλεση των δρομολογίων. Η μεν ΑΝΕΘ τα εκτέλεσε, η δε ΝΕΚ δεν τα υλοποίησε. Φέτος, απόφαση μη εκτέλεσης δρομολογίων έλαβε η εταιρεία «Όσιος Δαβίδ». Ωστόσο, παρέμβαση της δικαιοσύνης δε σημειώθηκε. Ή τουλάχιστον δεν επιδείχθηκε η ίδια ευαισθησία με εκείνη που επιδεικνύεται όταν αποφασίσουν να απεργήσουν οι ναυτεργάτες. Άρα, ο νόμος δεν τηρείται για όλους με τον ίδιο τρόπο.

Ο κ. Λαμπρινίδης θύμισε και δηλώσεις των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων της Καβάλας, κ.κ. Καλαντζή και Παναγιωτόπουλου, σχετικές με συζητήσεις που έγιναν με τις ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες είχαν θετικά αποτελέσματα. Παρόλα αυτά, έφτασε και πάλι η 1η Νοεμβρίου και κανένα δρομολόγιο δεν εκτελέστηκε. Ποιος θα αναλάβει επιτέλους την ευθύνη, αναρωτήθηκε ο ναυτεργάτης, ακόμη και για το γεγονός ότι το Σάββατο ταλαιπωρήθηκαν 80 άτομα που δεν έβρισκαν καράβι για να ταξιδέψουν. Συμπλήρωσε δε, ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο καταγράφεται μόνο στα καβαλιώτικα πορθμεία, αφού σε άλλες περιοχές της χώρας ο πίνακας των ακτοπλοϊκών δρομολογίων είναι γνωστός για όλη τη διάρκεια του έτους. Υπάρχουν Θάσιοι επαγγελματίες που πρέπει να προγραμματίσουν τις επιχειρηματικές δράσεις τους κι όμως βρίσκονται στο σκοτάδι, διότι δε γνωρίζουν πόσα και ποια δρομολόγια θα εκτελεστούν την επόμενη ημέρα από τα δύο πορθμεία.

Ποσοστό ευθύνης έχουν οι καβαλιώτες βουλευτές που υποτίθεται ότι συμφωνούν με τις εταιρείες αλλά σιωπούν όταν τα υπεσχημένα δεν τηρούνται, καθώς και οι λιμενικές αρχές που δε μεριμνούν όταν καταστρατηγούνται οι νόμοι. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Λάμπρου Λαμπρινίδη, ο λιμενάρχης όφειλε το Σάββατο να ορίσει την εκτέλεση του δρομολογίου που δεν εκτέλεσε το πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος» από κάποιο άλλο πλοίο. Αντιθέτως, μόλις οι ναυτεργάτες τολμήσουν να απεργήσουν, άμεσα κινείται το λιμεναρχείο και η δικαιοσύνη, σύροντας τους εργαζόμενους σε αλλεπάλληλες δίκες. Αυτονόητα, οι ναυτιλιακές εταιρείες φροντίζουν για τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα, εκείνοι όμως που οφείλουν να παρεμβαίνουν για την τήρηση των νόμων και υπέρ των συμφερόντων του επιβατικού κοινού είναι οι αρμόδιες αρχές.

Προηγούμενο άρθρο

«Υπήρχαν θερμαντικά σώματα στο σπίτι που κάηκε»

Επόμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΡΙΤΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΗ 2014