΄Ενας από τους παλαιότερους καθηγητές του ΤΕΙ Καβάλας, ο Ανέστης Κηπουρός, μίλησε το απόγευμα της Πέμπτης στην τηλεόραση της «Πρωϊνής», σχετικά με το πρόγραμμα «Αθηνά» και την συνεχιζόμενη για έκτη εβδομάδα κατάληψη στο τεχνολογικό ίδρυμα της πόλης μας.
Ο Ανέστης Κηπουρός ήταν κάθετα αντίθετος στο πρόγραμμα «Αθηνά», που όπως σημείωσε έγινε με μια διαβούλευση τυπικού μόνο χαρακτήρα.
Διαπιστώνει ότι το 30% των τμημάτων του ΤΕΙ, καταργούνται. Καταλαβαίνει ότι τελικά τα ΤΕΙ πλήρωσαν τη νύφη με το σχέδιο «Αθηνά», αφού – όπως λέει – κατακρεουργήθηκαν.
Ερευνώντας περισσότερο την υπόθεση, διαπιστώνει ότι η πρόταση του σχεδίου «Αθηνά», ήταν τελικά πρόταση καθηγητών ιδιωτικών επαγγελματικών κέντρων, οι οποίοι έβαλαν σε πρώτη προτεραιότητα το συμφέρον της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δυστυχώς αυτό – συμπληρώνει – το αποδέχθηκε το υπουργείο παιδείας.
Ο Αν. Κηπουρός είναι ιδιαίτερα ενοχλημένος γιατί το σχέδιο «Αθηνά», δεν απασχόλησε καθόλου την ολομέλεια της βουλής. Εγκρίθηκε με τη μορφή των προεδρικών διαταγμάτων.
Συγχωνεύουν αταίριαστα μεταξύ τους πράγματα, είπε ο Αν. Κηπουρός για το πρόγραμμα «Αθηνά», λέγοντας επίσης ότι είναι ένα πρόγραμμα που φέρνει την καταστροφή και στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.
Ζητά λοιπόν ότι έγινε μέχρι τώρα να σταματήσει και ν΄ αρχίσει από την αρχή, το φθινόπωρο από μηδενική βάση.
Ο Αν. Κηπουρός γνωρίζοντας τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, έρχεται να παρουσιάσει ανάλογες προσπάθειες που έγιναν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όπως λέει σε αυτές ένα σχέδιο ίδιο με το σχέδιο «Αθηνά», ήταν αντικείμενο συζήτησης για τρία ολόκληρα χρόνια.
Για την ειδικότερη κατάσταση που επικρατεί στο ΤΕΙ Καβάλας είπε, ότι οι σπουδαστές πρέπει να σταματήσουν την κατάληψη, να ακολουθήσουν άλλες μορφές αγώνα, για να μην χαθεί το εξάμηνο. Οι σπουδαστές ανέφερε, πρέπει να καταλάβουν ότι εμείς οι καθηγητές είμαστε μαζί τους και όχι απέναντί τους. Αυτό το σχόλιο αφορούσε την τακτική των σπουδαστών της κατάληψης που τον τελευταίο καιρό δεν επιτρέπουν και στους καθηγητές του ΤΕΙ να εισέλθουν στο ίδρυμα.
Σύμφωνα με τον κ. Κηπουρό οι καθηγητές μπορούσαν να περνούν στο ίδρυμα και να δουλεύουν μόνοι στα γραφεία τους, αφού έτσι κι αλλιώς η εκπαιδευτική έχει σταματήσει.
—