Στην Καβάλα ήταν χθες το πρωί ο δικηγόρος Αθηνών, Ανδρέας Χρόνης. Μαζί με μία ομάδα πολιτών, όλοι από την πρωτεύουσα έφτιαξαν το σύλλογο καταγραφής και μελέτης, ιστορίας των ΚΤΕΛ. Στόχο έχουν να φτιάξουν ένα μουσείο για τις συγκοινωνίες στην Ελλάδα.
Ο Ανδρέας Χρόνης συνάντησε χθες το πρωί τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Παναγιώτη Τσεντεμεϊδη και του Αστικού ΚΤΕΛ Σίμου Γιοβανάκη.
Μαζί του ήταν ο καθηγητής Γιώργος Μήτρου, που συνεργάζεται με την ομάδα των πολιτών που καταγράφουν και μελετούν την ιστορία των ΚΤΕΛ σε όλη την Ελλάδα.
Ο Παναγιώτης Τσεντεμεϊδης είπε ότι το υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας έχει άριστη συνεργασία με την ομάδα του Ανδρέα Χρόνη. Υποσχέθηκε βοήθεια όσο το Υπεραστικό ΚΤΕΛ μπορεί.
Ο Σ. Γιοβανάκης είπε ότι η ομάδα του Ανδ. Χρόνη κάνει αξιέπαινη δουλειά, αν και το αστικό ΚΤΕΛ ερεύνησε την ιστορία του εκδίδοντας και σχετικό λεύκωμα, πρωτοβουλία η οποία προηγήθηκε της προσπάθειας του Ανδρέα Χρόνη.
«Τα ΚΤΕΛ έδωσαν ζωή στις πόλεις και στην ύπαιθρο. Πρέπει να γραφτεί αυτή η ιστορία που είναι μεγάλη», είπε χαρακτηριστικά ο Σ. Γιοβανάκης. Ενώ ο Γιώργος Μήτρου, που κι αυτός ερευνά την ιστορία των ΚΤΕΛ του Νομού Καβάλας, διαπιστώνει ότι η ιστορία της πόλης ειδικότερα είναι παράλληλη με την ιστορία των ΚΤΕΛ και ειδικότερα του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας.
Αισιόδοξος κι αποφασισμένος να φτάσει μέχρι το τέρμα ο Ανδρέας Χρόνης, είπε στους δημοσιογράφους: «Δημιουργήσαμε στην Αθήνα σύλλογο καταγραφής και μελέτης ιστορίας των ΚΤΕΛ. Αρχίσαμε δειλά – δειλά πριν από είκοσι χρόνια. Συγκεντρώσαμε 25.000 φωτογραφίες, από την πρώτη και δεύτερη δεκαετία του προηγούμενου αιώνα. Έχουμε στη διάθεσή μας 15 λεωφορεία της δεκαετίας του «60, που είτε μας έγιναν δωρεά είτε τα αγοράσαμε. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα μουσείο, αλλά και να εκδώσουμε λευκώματα ανά περιοχή, όπου θ΄ αναφέρεται η ιστορία των συγκοινωνιών. Σε πολλές περιπτώσεις παρασύραμε τους μετόχους των ΚΤΕΛ κι ασχολήθηκαν κι αυτοί με την ιστορία τους. Τους οδηγούς των λεωφορείων μικροί τους βλέπαμε σαν ήρωες. Το ενδιαφέρον μου για την ιστορία του ΚΤΕΛ δεν έχει σχέση με την οικογένειά μου. Δεν προέρχομαι από οικογένεια επαγγελματία οδηγού. Παρόλα αυτά πρόκειται για το χόμπι μου κι έτσι ερευνώ μαζί με την υπόλοιπη ομάδα, όλη την ιστορία των ΚΤΕΛ, Αστικών και Υπεραστικών σε όλη τη χώρα».
—