Το απόγευμα της Τετάρτης και κατά τη διάρκεια της συνεδριάσεως του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας έγινε για μία ακόμη φορά συζήτηση σχετικά με τις αποδοχές του Γιούλη Παπαδόπουλου, καλλιτεχνικού διευθυντή στο Δημοτικό Ωδείο Καβάλας. Η αναφορά προήρθε από τη δήμαρχο Δήμητρα Τσανάκα και σύμφωνα με τα λεγόμενα, όταν το 2012 οι μισθοί των Ελλήνων μειώνονταν, αντιθέτως η μισθοδοσία του κ. Παπαδόπουλου αυξάνονταν. Απάντηση στην αναφορά ζητήσαμε προσωπικά από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΩΚ, ο οποίος από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ δήλωσε:
«Η τελευταία μου σύμβαση που υπογράφηκε από τη σημερινή διοίκηση του δήμου περιέχει μείωση της τάξεως των 200 ευρώ. Άρα, είναι προφανές ότι δέχθηκα μείωση του ποσού της συμβάσεως το Δεκέμβριο του 2014. Να σημειώσω ότι από το 2010 έως σήμερα το ΔΩΚ έχει μειώσει συνολικά το μισθό μου από 1.000 έως 1.250 ευρώ περίπου. Η διαφορά ανέκυψε διότι έως το 2013 όλοι υπαγόμασταν στο ΙΚΑ ωστόσο τη συγκεκριμένη χρονιά η υπαγωγή έγινε στον ΟΑΕΕ. Λόγω της αλλαγής του ασφαλιστικού ταμείου όλες οι εργοδοτικές εισφορές διαγράφηκαν και συμπεριλήφθηκαν σε ένα ποσό αρκετά χαμηλότερο, που αφορούσε όχι μόνο σε εμένα αλλά και σε όλους τους καθηγητές. Αυτό σημαίνει ότι στη διάρκεια της πενταετίας οι αποδοχές όλων μειώνονται με αποτέλεσμα το ΔΩΚ για την αντιμισθία του καλλιτεχνικού διευθυντή να πληρώνει πλέον μηνιαίως ποσό λιγότερο κατά 1.250 ευρώ. Επομένως, το Δημοτικό Ωδείο γλιτώνει πολύ περισσότερα χρήματα κι έτσι μπορεί να είναι ανταποδοτικό, με τα δίδακτρα να καλύπτουν τη μισθοδοσία όπως ορίζει το ΥΠΕΣ.
Επιπλέον, παλαιότερα καλύπτονταν και τα έξοδα οδοιπορικών ενώ σήμερα πληρώνουμε εμείς για τις μετακινήσεις μας. Μέχρι στιγμής ποτέ κανείς δε με ρώτησε συγκεκριμένα για τις αποδοχές μου, μολονότι η γραμματεία είχε ετοιμάσει πίνακα και τον είχε αποστείλει στη δημοτική αρχή.
Μιλώντας και εκ μέρους του διδακτικού προσωπικού, πρέπει να παρατηρήσω ότι βρισκόμαστε στο ΔΩΚ για να κάνουμε τη δουλειά μας, κάτι όμως που έχει γίνει δυσχερές. Δεν είναι εύκολο να αφήσουμε έξω από την τάξη όλα τα προβλήματα και να προσηλωθούμε στη δουλειά μας. Θα προτιμούσαμε να επικρατεί ηρεμία και ομαλότητα, ένας αμοιβαίος σεβασμός κι εμπιστοσύνη, στοιχεία που απολαμβάνουμε από τους γονείς των περίπου εξακοσίων μαθητών μας».
Ερωτώμενος για τη συνεργασία του με την προηγούμενη αλλά και τη νυν διοίκηση, ο Γιούλης Παπαδόπουλος μας απάντησε: «Δεν έχουμε τίποτε να χωρίσουμε. Όταν διαχειρίζεσαι, ή όταν υπηρετείς ως δάσκαλος ένα φορέα κόσμημα για την Καβάλα ο οποίος προσφέρει φως και σε όμορους νομούς, όχι μόνο δε φοβάσαι αλλά νιώθεις και υπερήφανος για το έργο. Άρα, η αγαστή συνεργασία πρέπει να είναι δεδομένη διότι ο σκοπός όλων μας είναι κοινός».
Κάποιοι νέοι καθηγητές του Δημοτικού Ωδείου δεν έχουν μαθητές προκειμένου να αρχίσουν το διδακτικό τους έργο. Στο ερώτημα εάν αγνοούνται οι καβαλιώτες καθηγητές, ο Γιούλης Παπαδόπουλος επεσήμανε: «Δεν υπάρχουν δύο στρατόπεδα στο ΔΩΚ. Οι καβαλιώτες καθηγητές και οι άλλοι καθηγητές. Συγκριτικά με τα προ 30ετιας στοιχεία έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των καθηγητών της Καβάλας που αποτελούν φυσικά και την πλειοψηφία. Καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να τροφοδοτηθούν οι νέοι καθηγητές που ανέλαβαν καθήκοντα το Γενάρη με όποιους νέους μαθητές εγγράφονται. Οι περισσότεροι εκ των νέων καθηγητών έχουν αναλάβει τη διδασκαλία μαθητών. Προσπαθούμε επομένως να βρούμε λύση.
Οποιοσδήποτε γονιός και οποιοσδήποτε καθηγητής σίγουρα θα θεωρήσει ως αντιπαιδαγωγική και αντιδεοντολογική μια αιφνιδιαστική αλλαγή στο μέσο της χρονιάς και μάλιστα άνευ σημαντικού λόγου. Αλλαγή μπορεί να γίνει εάν κάποιος γονιός το ζητήσει προσωπικά. Εάν πάντως υπάρχουν δυνατότητες, τότε καταβάλλονται οι σχετικές προσπάθειες με κάθε καλή πρόθεση. Να διευκρινίσω ακόμη ότι στα ομαδικά μαθήματα δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής ωστόσο στα ατομικά μαθήματα και βάσει του κανονισμού, οι γονείς έχουν το δικαίωμα επιλογής καθηγητή.
Ακόμη και εάν ο γονιός δε γνωρίζει τις επιλογές του, προηγείται προσωπικό ραντεβού μαζί μου ώστε να σκιαγραφηθεί η επιθυμία και η ψυχοσύνθεση του μαθητή. Έπειτα έχω καθήκον να συνδυάσω τον κατάλληλο καθηγητή που θα ταιριάσει στο νέο μαθητή. Τέλος, να υπογραμμίσω ότι καμία επιθυμία δεν έχουμε να γινόμαστε πρωτοσέλιδο στα τοπικά μέσα και επιδιώκουμε την εξομάλυνση της καταστάσεως».