Dark Mode Light Mode
Οι καθηγητές εκτός του ΤΕΙ
Ο Μ. Κελαϊδάκης εκτιμά: Είναι αργά για να αλλάξουν τα διόδια της Μουσθένης
Προσυνεδριακός διάλογος και όχι μόνο

Ο Μ. Κελαϊδάκης εκτιμά: Είναι αργά για να αλλάξουν τα διόδια της Μουσθένης

Ο καβαλιώτης εντεταλμένος σύμβουλος οικονομικών της Εγνατίας Οδού ΑΕ Μανώλης Κελαϊδάκης μίλησε χθες το πρωί από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ, ενόψει του σημερινού ραντεβού των τοπικών παραγόντων με τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη για το θέμα του σταθμού διοδίων στη Μουσθένη. Βάσει της εμπειρίας που διαθέτει ο κ. Κελαϊδάκης προέβλεψε ότι το ραντεβού των τοπικών παραγόντων δε θα οδηγήσει σε αίσιο αποτέλεσμα, εξαιτίας της παλιάς χωροθετήσεως του σταθμού αλλά κι εξαιτίας της έναρξης των εργασιών κατασκευής. Ειδικότερα, στη συνέντευξή του ο Μανώλης Κελαϊδάκης μας είπε:

 

ΕΡ: Πιστεύεται ότι ευσταθεί το επιχείρημα που θα χρησιμοποιήσουν οι τοπικοί παράγοντες για την επιλογή λανθασμένου σημείου του σταθμού διοδίων και υπάρχει πιθανότητα αλλαγής του σημείου κατόπιν υπουργικής αποφάσεως;

ΑΠ: Προσωπικά εκτιμώ πως οι όποιες ενέργειες για την αλλαγή της χωροθετήσεως του σταθμού διοδίων θα έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί στο παρελθόν. Τώρα πλέον πιστεύω πως είναι αργά, αφού ο εργολάβος έχει πάρει την εντολή και κατασκευάζει τον σταθμό.

 

ΕΡ: Τι θα μπορούσαν να πουν οι τοπικοί παράγοντες στον υπουργό προκειμένου να διαφοροποιηθεί η απόφαση;

ΑΠ: Ο σταθμός της Μουσθένης ήταν χωροθετημένος ήδη από το 2000. Σήμερα επομένως υλοποιείται μια παλιά υπουργική απόφαση κι ένας παλιός σχεδιασμός. Κατά το παρελθόν είχα εκφράσει τις προσωπικές μου αντιρρήσεις σε επίπεδο προτεραιοτήτων, διότι πρέσβευα ότι πρώτα θα έπρεπε να επισπευσθούν οι σταθμοί με μεγαλύτερο οικονομικό όφελος, όπως για παράδειγμα εκείνος της Θεσσαλονίκης. Ο σταθμός της Μουσθένης θα έπρεπε να είχε τεθεί προς το τέλος της λίστας. Ακόμη κι έτσι όμως, οι διαδικασίες για τη χωροθέτηση ολοκληρώθηκαν πριν από 1,5 περίπου χρόνο. Κοντολογίς είναι αργά να συζητείται σήμερα κάποια αλλαγή.

 

ΕΡ: Δε θα επηρεαστεί ο υπουργός εάν του τονίσουν πως τα φορτηγά θα εξέρχονται από τον κόμβο Εξοχής και θα εισέρχονται από τον επόμενο, ώστε να παρακάμπτουν το σταθμό διοδίων;

ΑΠ: Το πρόβλημα παρατηρείται σε όλο τον άξονα, αφού ο σχεδιασμός προέβλεπε αρχικά την ύπαρξη 45 κόμβων στον άξονα της Εγνατίας κι ωστόσο δημιουργήθηκαν 67. Κάτι που οφείλεται σε τοπικές πιέσεις. Οι ειδικοί συγκοινωνιολόγοι του υπουργείου εκπόνησαν μελέτες περί οικονομικών σεναρίων και διαφυγής των οχημάτων από τον άξονα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι δε θα παρουσιαστεί ιδιαίτερο πρόβλημα για την περίπτωση της Μουσθένης.

 

ΕΡ: Θα κατασκευαστούν κι άλλοι σταθμοί εντός των ορίων της περιφερειακής ενότητας Καβάλας;

ΑΠ: Θα κατασκευαστεί σταθμός στο Νέστο, αλλά αυτός θα βρίσκεται στην πλευρά της Ξάνθης. Σταθμός θα κατασκευαστεί και στο ύψος της Ασπροβάλτας. Άρα οι οδηγοί που θα ταξιδεύουν από Καβάλα έως Θεσσαλονίκη θα περνούν από τρεις σταθμούς διοδίων.

 

ΕΡ: Γιατί δεν υιοθετείται το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων;

ΑΠ: Αργά ή γρήγορα θα πρέπει και η ελληνική πολιτεία να εξετάσει την ενσωμάτωση των σύγχρονων τεχνολογιών. Επί του παρόντος όμως δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση. Για το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων είχε διεξαχθεί διάλογος που ωστόσο δεν κατέληξε πουθενά.

 

ΕΡ: Πως σχολιάζετε την κατασκευή τόσων πολλών διοδίων;

ΑΠ: Η φιλοσοφία που επικράτησε, ορθή ή λανθασμένη, προέβλεπε ότι όσοι περισσότεροι σταθμοί θα υπήρχαν τόσο δικαιότερο θα ήταν το σύστημα. Ο οδηγός που θα ξεκινήσει από το Ορφάνι με προορισμό της Θεσσαλονίκη για παράδειγμα θα πληρώσει δύο διόδια.

 

ΕΡ: Πότε θα είναι έτοιμος ο σταθμός της Μουσθένης και πόσο θα κοστίζουν τα διόδια;

ΑΠ: Λογικά έως το τέλος Απριλίου θα έχει κατασκευαστεί ο σταθμός. Η τιμολογιακή πολιτική όμως δεν είναι γνωστή διότι καθορίζεται απευθείας από το υπουργείο.

 

ΕΡ: Υπάρχουν εξελίξεις για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων;

ΑΠ: Η υπόθεση έχει μπλοκάρει εξαιτίας ορισμένων αναδόχων οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Αναμένεται επομένως μια διερεύνηση για το ποιοι ΣΕΑ μπορούν να υλοποιηθούν και ποιοι όχι.

 

=

 

Προηγούμενο άρθρο

Οι καθηγητές εκτός του ΤΕΙ

Επόμενο άρθρο

Προσυνεδριακός διάλογος και όχι μόνο