Ο πέμπτος κατά σειρά πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας είναι από την προηγούμενη εβδομάδα ο Χρήστος Ηλιάδης και ο δεύτερος κατά σειρά που αναλαμβάνει πέρα από τα προεδρικά καθήκοντα και τα χρέη του διευθύνοντος συμβούλου. Η επίσημη ανακοίνωση του ονόματός του δεν αποτέλεσε έκπληξη, αφού αρκετό καιρό πριν είχε γνωστοποιηθεί η επικείμενη τοποθέτησή του στη συγκεκριμένη θέση. Το πρωί της Δευτέρας από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ, ο νέος πρόεδρος του ΟΛΚ ρωτήθηκε για τις συγχωνεύσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις, τους επενδυτές, την αντίθεση με τον δήμο Καβάλας, την αξιοποίηση των αποθηκών και μας απάντησε:
ΕΡ: Θα γλιτώσει ο ΟΛΚ τη συγχώνευσή του με τον ΟΛΘ μέσω των δικτύων λιμένων της χώρας, όπως προβλέπονταν βάσει νομοσχεδίου;
ΑΠ: Το σχέδιο νόμου είχε κατατεθεί προς διαβούλευση από το υπουργείο ναυτιλίας περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων και τη συνένωση των οργανισμών λιμένων. Κατόπιν της διαβουλεύσεως όμως, το νομοσχέδιο κατατέθηκε στις αρμόδιες επιτροπές της βουλής με αρκετές διαφοροποιήσεις. Μία από τις διαφοροποιήσεις είναι η κατάργηση του άρθρου όπου αναφέρονταν οι συνενώσεις λιμένων. Σαφώς και θα πρέπει να περιμένουμε την ψήφιση του νομοσχεδίου από τη βουλή, φαίνεται όμως ότι ύστερα και από τη συζήτηση που είχαμε με τον γενικό γραμματέα λιμενικής πολιτικής κ. Μουτζούρη μάλλον η συνένωση του ΟΛΚ απομακρύνεται. Τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Επομένως, η εξέλιξη είναι θετική για την Καβάλα.
ΕΡ: Δεν αλλάζουν όμως τα δεδομένα των ιδιωτικοποιήσεων για τα λιμάνια κι αυτό τι ακριβώς σημαίνει;
ΑΠ: Οι ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι απλές. Προβλέπουν την παραχώρηση κατά χρήση και όχι την πώληση των λιμανιών εάν κι εφόσον βρεθεί ενδιαφερόμενος επενδυτής. Η παραχώρηση έχει συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και μετά την παρέλευσή της τα λιμάνια θα επιστρέψουν στην αρμοδιότητα του δημοσίου. Η ιδιωτικοποίηση ενός λιμανιού άπτεται στην απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ. Προσωπικά μου άρεσαν όσα άκουσα από μια νέα ομάδα που συστήθηκε αναφορικά με τον τρόπο και τους λόγους υπό τους οποίους δύναται να ιδιωτικοποιηθεί μέρος ή το όλον ενός λιμανιού.
Αισιοδοξώ ότι η νέα διοίκηση και με τη φιλοσοφία που διέπει ορισμένα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, θα καταφέρει να στηρίξει την τοπική κοινωνία. Ενώ κι ένα μοντέλο εν μέρει ιδιωτικοποιήσεως δύναται να παρέχει οικονομική ανάσα στην πόλη.
ΕΡ: Γνωρίζετε εάν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το καβαλιώτικο λιμάνι Φίλιππος Β’;
ΑΠ: Δεν έχω κάποια επίσημη ή έστω ανεπίσημη πληροφορία. Επειδή ωστόσο εκπονούνται μελέτες, μαθαίνω πως το καβαλιώτικο λιμάνι δεν συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων που παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον.
ΕΡ: Είναι γνωστή η αντίθεση του ΟΛΚ με τον δήμο Καβάλας. Εσείς πιστεύετε πως θα μπορέσετε να γεφυρώσετε τις διαφορές με τη δημοτική αρχή;
ΑΠ: Όπως μέχρι σήμερα κινούμουν επιζητώντας τις συνεργασίες, το ίδιο σκοπεύω να πράξω και τώρα. Η τοπική κοινωνία δικαιούται να εκφέρει λόγο και να γνωμοδοτεί. Εξάλλου, όλες οι προσπάθειες της διοικήσεως του ΟΛΚ θα στοχεύουν στην προάσπιση των συμφερόντων της τοπικής κοινωνίας. Γι’ αυτό και πάντοτε θα διεξάγουμε διάλογο με τους τοπικούς φορείς και τους πολίτες.
ΕΡ: Λόγο επί της χερσαίας ζώνης θα έχει η τοπική αυτοδιοίκηση;
ΑΠ: Βάσει καταστατικού, ορισμένες από τις αρμοδιότητες της διοικήσεως του ΟΛΚ περνούν στο ΤΑΙΠΕΔ. Χωρίς να είμαι απολύτως σίγουρος, νομίζω ότι μία από τις αρμοδιότητες είναι και η συγκεκριμένη. Εκτιμώ πάντως, ότι μέσω διαλόγου και συνεργασίας θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε το καλύτερο για την Καβάλα. Ασχέτως με τη νέα μου ιδιότητα δεν ξεχνώ ότι είμαι καβαλιώτης.
ΕΡ: Σε ποιο σημείο βρίσκεται η υπόθεση της αξιοποίησης των αποθηκών του επιβατικού λιμανιού;
ΑΠ: Η συγκεκριμένη επένδυση βρίσκεται σε καλό δρόμο. Δυστυχώς, ο ιδιώτης επενδυτής εξ ανάγκης πρέπει να έρθει σε επαφή με το γραφειοκρατικό ελληνικό δημόσιο γι’ αυτό και κάποιες διαδικασίες διαρκούν μακρύτερα χρονικά. Το σίγουρο είναι πως η επένδυση προωθείται εντός του χρονοδιαγράμματος, ενώ ο ΟΛΚ τον βοηθά όσο μπορεί, αφού η επένδυση θα στηρίξει την κοινωνία και την τοπική οικονομία.