Ενδιαφέρουσα η χθεσινή συνέντευξη τύπου του προέδρου του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας Χρήστου Ηλιάδη, παρά το ότι ήταν φανερά επηρεασμένος από άρθρο που δημοσιεύτηκε την ίδια ημέρα στον τοπικό τύπο, με νέα κριτική προς το Οργανισμό Λιμένα από τον πρώην δήμαρχο Κωστή Σιμιτσή.
Ο Χρήστος Ηλιάδης ουσιαστικά ανακοίνωσε ότι πλησιάζει κάθε μέρα και περισσότερο ο Δήμος Καβάλας, στην αποθήκη του κτηρίου του τελωνείου στο κεντρικό λιμάνι. Ανακοίνωσε επίσης ότι για πρώτη φορά υπουργός δεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει τη μελέτη απαραίτητων έργων στη χερσαία ζώνη του νέου λιμανιού.
Το χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση αυτών των έργων είναι μακρύ, όμως ο κ. Ηλιάδης έλεγε ότι μέχρι τώρα τα συγκεκριμένα απαραίτητα έργα ενώ έπρεπε να δρομολογηθούν αρχής γενομένης της χρηματοδότησης της μελέτης τους, δεν είχε γίνει κάτι τέτοιο.
Ας δούμε τα σημαντικότερα σημεία των δηλώσεων του κ. Ηλιάδη.
«Ο λαός της Καβάλας αποφάσισε για τον Κωστή Σιμιτσή και δε θέλω να τον κρίνω» είπε αρχίζοντας τις δηλώσεις του, με αφορμή όσα επρόκειτο ν΄ ακολουθήσουν και το άρθρο του πρώην δημάρχου. Συνέχισε στο ίδιο προσωπικό κλίμα. «Μπορεί να είμαι διορισμένος, αλλά προσπαθώ να βάλω κι εγώ ένα λιθαράκι. Θα κριθώ από τους πολίτες, όπως λήξει η θητεία μου» είπε ο Χρ. Ηλιάδης.
Αμέσως μετά ευχαρίστησε για τη συνεργασία το υπόλοιπο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού και τους εργαζόμενους. «Ο ΟΛΚ – είπε – είναι άψογος στις υποχρεώσεις του και είμαι ευτυχής γι΄ αυτό». Τόνισε μάλιστα ότι υπάρχει θετικό αποτέλεσμα σε ποσοστό 14%, σε σχέση με τους στόχους υλοποιούνται στο τρέχον έτος.
Ο Χρ. Ηλιάδης ήταν πιο αναλυτικός στη συνέχεια, με βάση τα νέα που έφερε από την Αθήνα όπου βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Παρακολούθησε όπως είπε το πρώτο πανελλήνιο συνέδριο τουριστικών λιμανιών και μαρίνων, είχε την ευκαιρία επαφών στα υπουργεία, για διάφορα θέματα, όπως αποδείχτηκε τα περισσότερα του νέου λιμανιού.
Ο Χρήστος Ηλιάδης είπε ότι σε συνέχεια των επαφών με τον κ. Κόντε, των εφοπλιστών κρουαζιερόπλοιων, είχε στην Αθήνα νέα συνάντηση μαζί του. Είπε ο κ. Ηλιάδης: «Η πρόταση του κ. Κόντε για λιμάνι χομ μποτ κρουαζιέρας της Αλεξανδρούπολης, δεν βρίσκει πρόσφορο έδαφος. Αντίθετα για το λιμάνι για το οποίο ενδιαφέρονται όλοι είναι αυτό της Καβάλας. Συζητήσαμε μαζί του και προσφέρθηκε να βοηθήσει, για μια συνάντηση με πράκτορες που εκπροσωπούνε κρουαζιερόπλοια. Η αγορά της κρουαζιέρας ενδιαφέρεται για το λιμάνι της Καβάλας».
Σχετικά με την προωθούμενη και από το ΤΑΪΠΕΔ ανταλλαγή με τον δήμο Καβάλας αποζημίωσης και ακινήτου, μια ανταλλαγή που έχει την αφετηρία της τα έργα στο νέο λιμάνι, ο Χρ. Ηλιάδης είπε: «Στην Αθήνα συνάντησα την προϊσταμένη του τμήματος μελετών του υπουργείου υποδομών. Το Σεπτέμβριο του 13 είχαμε επισκεφθεί τότε τα υπουργεία για να επανέλθει το έργο που σήμερα εκτελείται ολοκλήρωσης των κρηπιδωμάτων. Σήμερα το έργο εκτελείται κανονικά. Οι δύο τάφροι που ήταν έως πρόσφατα το πρόβλημα, λόγω της γειτνίασης με την περιοχή «Εσκί Καπού» θα ενταχθούν σε επόμενη εργολαβία. Συμφωνώ με τη δήμαρχο Δήμ. Τσανάκα για το θέμα της ανταλλαγής, έτσι ώστε ο Δήμος Καβάλας αντί ν΄ αποζημιωθεί σε χρήμα για την έκταση «Εσκί Καπού» να πάρει ακίνητο του δημοσίου. Το ΤΑΪΠΕΔ ζητά στοιχεία και τα δίνουμε συνεχώς σχετικά με το ακίνητο του δημοσίου,, την αποθήκη του Τελωνείου, στο κεντρικό λιμάνι. Θέλω η αποθήκη ν΄ αξιοποιηθεί προς όφελος όλων. Το θέμα είναι σε καλό δρόμο. Δεν μπορώ να εκτιμήσω πότε θα τελειώσει. Πάντως δεν προλαβαίνουμε το δικαστήριο στον Άρειο Πάγο στις 6 Νοεμβρίου, αν και δεν αποκλείω να προλάβουμε κι αυτήν την ημερομηνία, δηλαδή έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό.
Υποστηρίζω τη διαδικασία της ανταλλαγής. Με λίγα λόγια υποστηρίζω αντί για χρήματα, επειδή το δημόσιο χρησιμοποίησε έκταση του Δήμου στο νέο λιμάνι, ο Δήμος Καβάλας να αποζημιωθεί με το συγκεκριμένο ή κάποιο άλλο ακίνητο».
Αμέσως μετά ο Χρ. Ηλιάδης υπενθύμισε ότι παρά τις προσπάθειες του προηγούμενου προέδρου του Οργανισμού δεν έχουνε προγραμματισθεί ούτε καν μελετηθεί απαραίτητα έργα στη χερσαία ζώνη του νέου λιμανιού. Είπε λοιπόν: «Ο υπουργός Σταθάκης αποφάσισε μέσα από τις δημόσιες επενδύσεις, ενέταξε το έργο της μελέτης στη χερσαία ζώνη του νέου λιμανιού Καβάλας, σε χρηματοδότηση. Επετεύχθη έτσι ένας μεγάλος στόχος. Για να δημοπρατηθεί η μελέτη χρειάζεται να επικαιροποιηθεί το μάστερ πλαν του νέου λιμανιού. Αυτό θα γίνει το αργότερο ως το καλοκαίρι του 2016. Οι εγκρίσεις του νέου μάστερ πλαν θα έχουνε εξασφαλισθεί ως το Σεπτέμβριο του 2016. Για τη μελέτη των έργων εξασφαλίζεται 1 εκατομμύριο ευρώ, ενώ τα έργα που θα πρέπει να γίνουν έχουνε εκτιμώμενο προϋπολογισμό 10 εκατομμύρια ευρώ».
Ο Χρ. Ηλιάδης είπε για τον πρώην Δήμαρχο Κ. Σιμιτσή: «Κινδυνολογεί κι αυτό είναι σε βάρος του νέου λιμανιού. Συνεργαζόμαστε με αυτούς που πρέπει για να επιτευχθεί ο στόχος».
Όπως επίσης είπε έχει όραμα και κυρίως πρόταση για τα logistics στο νέο λιμάνι. Είπε ότι σύντομα θα έχει ενημέρωση από τη νέα ηγεσία του ΟΣΕ για τη σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμανιού.
Σε ερώτηση για το αν κινδυνεύει το λιμάνι της Καβάλας να χάσει δρομολόγια επιβατικών οχηματαγωγών πλοίων, προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και να τα επωφεληθεί η Αλεξανδρούπολη, ο κ. Ηλιάδης απάντησε: «Αυτή η ιστορία τελείωσε. Κύριο λιμάνι σύνδεσης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, είναι το λιμάνι της Καβάλας. Αυτό άλλωστε προκύπτει από την ίδια την αγορά. Οι εταιρίες είναι όλες ευχαριστημένες. Δεν υπάρχει θέμα απωλειών προς την Αλεξανδρούπολη. Μπορεί ν΄ ανησυχώ αλλά δεν θα έχουμε προβλήματα».