Στη συνεδρίαση της 14ης Μαΐου όπου ψηφίστηκε ο κανονισμός για πεζόδρομους, είχαμε ζητήσει μαζί με τις παρατάξεις «Ανοιχτή Πόλη» και «Συμπαράταξη Πολιτών» να αποσυρθεί το θέμα, να τεθεί σε ευρύτερη διαβούλευση και να γίνει εξειδίκευση ανά πεζόδρομο, σύμφωνα με τις προτάσεις των αρμόδιων φορέων, ώστε ο κανονισμός να είναι πλήρης και αναλυτικός. Αναγκαστήκαμε μάλιστα οι παρατάξεις που ζητήσαμε αναβολή της συζήτησης να αποχωρήσουμε σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ώστε να δώσουμε το μήνυμα ότι οι αποφάσεις του Δήμου δεν μπορούν να λαμβάνονται χωρίς την απαραίτητη προετοιμασία, διαβούλευση και γνωμοδότηση των εμπλεκόμενων φορέων. Αναβολή εξάλλου είχαν ζητήσει με επιστολή τους την ίδια ημέρα και οι ενδιαφερόμενοι φορείς.
Από ό,τι φαίνεται, η Δήμαρχος πρώτα αποφασίζει και μετά συζητάει, πράγμα… «πρωτότυπο» για τη διοίκηση ενός Δήμου. Την Πέμπτη 4 Ιουνίου συγκαλείται η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, για να συζητήσει πάνω σε έναν ήδη ψηφισμένο κανονισμό και χωρίς να έχουμε ενημερωθεί, ακόμη και τώρα, για τις λεπτομέρειές του ανά πεζόδρομο. Στο σημείο αυτό ωστόσο δημιουργούνται ορισμένα σοβαρά ερωτήματα: πώς είναι δυνατόν να καλούνται τα μέλη της συγκεκριμένης Επιτροπής να αποφασίσουν για μία ψηφισμένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου; Δεν είναι τουλάχιστον οξύμωρο και «ανάποδο», για να μην πούμε αντικανονικό και μη νόμιμο; Αυτός είναι ο σεβασμός της Δημοτικής Αρχής προς τα δημοτικά όργανα λήψης αποφάσεων;
Προτείνουμε για ακόμη μία φορά στην κ. Τσανάκα να πάρει πίσω την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να επεξεργαστεί τον κανονισμό με όλες τις λεπτομέρειές του και στο σύνολο του Δήμου (όχι μόνο δηλαδή για το κέντρο της Καβάλας), να εξαντλήσει τον διάλογο με τους άμεσα εμπλεκόμενους, να φέρει το θέμα στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης (που αποτελεί το κορυφαίο όργανο άμεσης συμμετοχής των πολιτών στη λήψη αποφάσεων), και μετά να καλέσει το Δημοτικό Συμβούλιο να επικυρώσει τον κανονισμό που θα προκύψει μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία.
Στο πλαίσιο αυτό, εμείς είχαμε επισημάνει μία σειρά από παραλείψεις στο προσχέδιο του κανονισμού, όπως:
· στο Άρθρο 6 στη διάταξη 7 δεν αναφέρεται η εξαίρεση που προβλέπεται για τις περιπτώσεις εκκρεμοδικίας και διακανονισμού καταβολής οφειλών
· δεν προβλέπεται καθόλου διαδικασία τροποποίησης του κανονισμού
· δεν προβλέπεται καθόλου μεταβατική περίοδος για την εφαρμογή του κανονισμού, ενώ στον κανονισμό των περιπτέρων προβλέπεται μεταβατική περίοδος 2 μηνών.
Σήμερα όμως που είμαστε στην αρχή της θερινής τουριστικής περιόδου, οι επιχειρήσεις έχουν τοποθετήσει τα τραπεζοκαθίσματά τους, έχουν προσλάβει εργαζόμενους και έχουν να αντιμετωπίσουν το εξής πολύπλοκο πρόβλημα:
· έχουν καταθέσει αίτηση για άδεια με τους όρους και τις προδιαγραφές του προηγούμενου κανονισμού
· ο Δήμος δεν έχει δώσει άδειες εδώ και οκτώ μήνες
· άλλαξαν στο μεταξύ οι προδιαγραφές του νέου κανονισμού
· όλες οι αιτήσεις με βάση τον παλιό κανονισμό είναι άκυρες και ο Δήμος, ήδη από τις 15 Μαΐου, δεν μπορεί να τις κάνει δεκτές
· ωστόσο ο νέος κανονισμός δεν μπήκε ακόμη σε εφαρμογή από την επόμενη μέρα της ψήφισής του, όπως θα γινόταν, κατά δήλωση της κυρίας Δημάρχου.
Είναι συνεπώς ερώτημα πότε και πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί ο κανονισμός, αν μπορέσει τελικά να εφαρμοστεί. Επιμένουμε ότι είναι αναγκαίο να κλείσει οριστικά ο κανονισμός με εντατική διαβούλευση και να εξεταστεί ο χρόνος έναρξης υλοποίησής του με βάση τις ανάγκες τις αγοράς αλλά και των κατοίκων. Η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης δεν γίνεται με κανονικό τρόπο και δυστυχώς επιχειρείται να λειτουργήσει, έτσι όπως οργανώθηκε, ως «βιτρίνα» και επίφαση διαβούλευσης.
Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση «Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ»
Ο Επικεφαλής
Μάκης Παπαδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος