Ο νομαρχιακός σύλλογος ατόμων με ειδικές ανάγκες Καβάλας, πρόκειται να προωθήσει ατον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, διαμαρτυρία που δέχθηκε πρόσφατα από κάτοικο Καβάλας, καρκινοπαθή, άτομο με ειδικές ανάγκες στο οποίο έχει βεβαιωθεί αναπηρία 80%. Αυτό το παράπονο, η διαμαρτυρία και το γραφειοκρατικό αδιέξοδο είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Αυτή την περίοδο υπάρχουν πολλές ακόμη περιπτώσεις που απασχολούν την εφορία της Καβάλας, όπου τα άτομα με ειδικές ανάγκες, για ποικίλους λόγους, που έχουνε σχέση με το σύστημα TAXIS δε μπορούν να εξυπηρετηθούν. Η φόρμα στο σύστημα TAXIS για να καταθέσει άτομο με ειδικές ανάγκες τη φορολογική του δήλωση, είναι συγκεκριμένη, δέχεται μόνο άτομα που έχουν απόφαση επιτροπής ΚΕΠΑ.
Τι θα γίνει όμως με όλα τα υπόλοιπα άτομα με ειδικές ανάγκες που έχουν βεβαιωμένη αναπηρία πριν τη δημιουργία και τη γνωμοδότηση των επιτροπών ΚΕΠΑ; Σ΄αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να κατατεθούν χειρόγραφες φορολογικές δηλώσεις όπου και πάλι το πρόβλημα δεν λύνεται. Ο νομαρχιακός σύλλογος ΑμΕΑ Καβάλας, εκτιμά ότι το πρόβλημα υπάρχει σε όλη την Ελλάδα και τελικά τα άτομα με ειδικές ανάγκες ταλαιπωρούνται παρά εξυπηρετούνται μέσα από το σύστημα TAXIS, όταν για παράδειγμα καταθέτουν φορολογική δήλωση και πρέπει με βάση τα δικαιολογητικά που έχουν στη διάθεσή τους, να δηλώσουν την αναπηρία τους. Όσοι προέρχονται από επιτροπές ΚΕΠΑ έχουν αυτή τη δυνατότητα. Όσοι όμως είναι ανάπηροι, άτομα με ειδικές ανάγκες προηγούμενων ετών και δεκαετιών, ταλαιπωρούνται.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στο οποίο αμέσως τώρα θ΄ αναφερθούμε. Συμπολίτης ο οποίος ήταν και παραμένει ανάπηρος σε ποσοστό 80%, δε μπόρεσε να περάσει επιτροπή ΚΕΠΑ το 2014, αφού εκείνη την περίοδο έδινε προτεραιότητα στα θέματα υγείας του, με αποτέλεσμα να νοσηλεύεται σε νοσοκομειακό ίδρυμα της χώρας. Το παράδοξο: Το κράτος αναγνωρίζει την αναπηρία του μέχρι και το 2013, αναγνωρίζει την αναπηρία του για το 2015, όχι όμως για το 2014! Η επιστολή που περιγράφει το πρόβλημα είναι χαρακτηριστική.
Εξ΄ αυτού του λόγου ο Σύλλογος της Καβάλας θα την προωθήσει στον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη, με τον οποίο είχε συνάντηση εδώ στην Καβάλα όταν ο υπουργός είχε επισκεφθεί την πόλη μας, στο τέλος Οκτώβρη. Η επιστολή του Ατόμου με αναπηρία αναφέρει μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
κ. Πρόεδρε
Θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω τα προβλήματα που αντιμετωπίζω τους τελευταίους μήνες με τη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία Καβάλας, να εκφράσω τα παράπονά μου για όλη την ταλαιπωρία που υπόκειμαι χωρίς λόγο και όντας χρόνια ανάπηρος με ποσοστό αναπηρίας 80% (λόγω ιστορικού Ca , χημειοθεραπείες και ακτινοθεραπείες, και πολλά άλλα) να ζητήσω τη βοήθειά σας για να επέλθει η επίλυση του θέματος το συντομότερο δυνατόν.
Η ιστορία μου έχει ως εξής: Τον Ιούλιο του 2015 υπέβαλλα εμπρόθεσμα τη φορολογική μου δήλωση. Έκτοτε μέχρι και σήμερα, λόγω ασάφειας του νόμου, η υπάλληλος του εισοδήματος δε μπορεί να κάνει την εκκαθάριση της φορολογικής μου δήλωσης για το οικονομικό έτος 2014, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να πιστωθεί στο λογαριασμό μου το ποσό της παρακράτησης φόρου που μου οφείλουν και να μη μπορεί να εκδοθεί φορολογική ενημερότητα. Ο λόγος είναι ότι το 2014 δεν έχω περάσει επιτροπή ΚΕΠΑ, γεγονός που δε στάθηκε δυνατό λόγω των εξής παραγόντων οι οποίοι αναφέρθηκαν και τεκμηριώθηκαν στην υπάλληλο:
1)Πολλα και απανωτά προβλήματα υγείας και άσχημη κλινική εικόνα που απαιτούσαν συχνή επαφή με ιατρούς και νοσοκομεία 2) Έχοντας περάσει 3 επιτροπές ΙΚΑ-ΕΤΕΑΜ και μία του ΚΕΠΑ και εφόσον η τελευταία πιστοποιούσε τη συνέχιση συνταξιοδότησης με ποσοστό αναπηρίας 80% εφ’όρου ζωής νόμιζα ότι με κάλυπτε για κάθε νόμμη χρήση και δε γνώριζα ότι για οποιαδήποτε άλλη χρήση θα χρειαζόταν άλλο έγγραφο και 3) Μέχρι και το οικονομικό έτος 2013 βάσει νόμου δεν είχα δικαίωμα αφορολόγητου. Το καλοκαίρι του 2015 (χωρίς καμία προαναγγελία των εξής αλλαγών)εμφανίστηκε στο ηλεκτρονικό έντυπο Ε1 για το οικονομικό έτος 2014 ο κωδικός 913 που δίνει αυτό το δικαίωμα και τότε ήταν πρακτικά αδύνατο να
περάσω επιτροπή ΚΕΠΑ.
Η απάντηση της υπαλλήλου ήταν ότι δε μπορεί να δεχτεί οποιοδήποτε άλλο έγγραφο εκτός από κάποιο της επιτροπής ΚΕΠΑ και δε μπορεί να προχωρήσει στην εκκαθάριση γιατί δεν τον δέχεται το σύστημα ως ανάπηρο το 2014. Να σημειώσω ότι
στις 10/03/2015 ξαναπέρασα επιτροπή του ΚΕΠΑ και το ποσοστό συνεχίζει να παραμένει 80% από 10/03/1015 έως 31/03/2020. (Είναι δυνατόν κάποιος να είναι βαριά ανάπηρος από το 2007, το 2014 να γίνεται τελείως καλά και το 2015 να ξαναείναι 80% ανάπηρος;;;;;;; Τα παράλογα της Ελλάδας!!!).
Σύμφωνα όμως με την παρ. 8 του άρθρου 5 της ΠΟΛ. 1088/2015 απόφασης της Γ.Γ.Δ.Ε, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 1 της ΠΟΛ. 1132/2015 απόφαση, καθορίστηκαν τα δικαιολογητικά που απαιτείται να προσκομίζονται από
τους φορολογούμενους για την πιστοποίηση της αναπηρίας και την παροχή της ως άνω φορολογικής απαλλαγής. Ειδικά, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος δε διαθέτει γνωμάτευση υγειονομικής επιτροπής από ΚΕ.Π.Α., Α.Σ.Υ.Ε., Α.Ν.Υ.Ε. κλπ, μπορεί, αν λαμβάνει σύνταξη από ασφαλιστικό φορέα κύριας ασφάλισης, επειδή έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 80%, να προσκομίσει βεβαίωση ή απόφαση συνταξιοδότησης του συνταξιοδοτικού φορέα, από την οποία να προκύπτει ότι, κατόπιν ιατρικής κρίσης από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή, συνταξιοδοτήθηκε με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80% καθώς και το χρονικό διάστημα που προβλέπεται ότι θα διαρκέσει η αναπηρία αυτή.
Πήγα στην εφορία να καταθέσω την απόφαση διευθυντή του ασφαλιστικού μου φορέα, που μετά από διαδοχικές εξετάσεις υγειονομικής επιτροπής αποφαίνεται ότι θα μου καταβάλλεται σύνταξη βαριάς αναπηρίας επ’αόριστο χρόνο και ούτε αυτή γίνεται δεκτή από την υπάλληλο.
Στις 10/11/15, μη μπορώντας να βρω το δίκιο μου, ξαναέκανα αίτηση για σύσταση συμπληρωματικής επιτροπής του ΚΕΠΑ με όλες τις απαραίτητες ιατρικές γνωματεύσεις του φακέλου μου για να πιστοποιήσουν ότι το ποσοστό αναπηρίας συνέχιζε να ισχύει για το χρονικό διάστημα από 01/12/13 μέχρι 01/03/15. Αυτή τη στιγμή, νοσηλεύομαι σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να γίνει γραπτή αίτηση να μεταφερθεί ο φάκελός μου στο ΚΕΠΑ Θεσ/νίκης και μέσα στους επόμενους 3 μήνες να συσταθεί η ανωτέρω επιτροπή. Αν στο μεσοδιάστημα τελειώσει η απαραίτητη νοσηλεία μου και επιστρέψω στην
Καβάλα, θα πρέπει να ξαναγίνει η παραπάνω διαδικασία, να έρθει ο φάκελός μου στην Καβάλα και μετά να συσταθεί η επιτροπή. Μέχρι τότε η εκκαθάριση φυσικά θα εκκρεμεί και δε θα μπορεί να εκδοθεί φορολογική ενημερότητα.
Ζητώ απεγνωσμένα τη βοήθειά σας, διότι λόγω σημαντικών οικονομικών προβλημάτων και των προβλημάτων υγείας που σας έχω ήδη γνωστοποιήσει δεν είναι δυνατόν υπόκειμαι σε τέτοια ταλαιπωρία, να τρέχω κάθε μέρα από γραφείο σε γραφείο και να ζητώ το αυτονόητο. Σε όποια υπηρεσία κι αν έχω γνωστοποιήσει το πρόβλημά μου με διαβεβαιώνουν ότι έχω δίκιο αλλά δεν αφήνει ο νόμος να λυθεί το πρόβλημά μου. Δεν ξέρω πού αλλού να απευθυνθώ. Σας παρακαλώ θερμά να ασχοληθείτε με το θέμα μου για να βρεθεί μία λύση.