Ο Πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Μακεδονίας Δημήτρης Κυριαζίδης μίλησε χθες το πρωί για δύο επίκαιρα θέματα, όσον αφορά το νομό Καβάλας αλλά και την Ανατολική Μακεδονία γενικότερα. Σύμφωνα με τον Δ. Κυριαζίδη, τα θέματα του αγωγού ΤΑΡ και του LNG συνδέονται. Δεν είναι η πρώτη φορά που βγαίνει μία τέτοια διαπίστωση, μία τέτοια άποψη. Όσο τα γεγονότα εξελίσσονται έστω κι αν στο μεταξύ δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις, καταλαβαίνουμε ακόμα κι αν δεν είμαστε ειδικοί, ότι συνδέονται πραγματικά, η όδευση του αγωγού ΤΑΡ από την Ανατολική Μακεδονία, αυτό που προτείνει στον κόσμο της Καβάλας η ΔΕΠΑ, το πλωτό LNG.
Σύμφωνα με το Δ. Κυριαζίδη, και για τις δύο περιπτώσεις, το Τεχνικό Επιμελητήριο, κατ΄ επέκταση οι φορείς, βρίσκονται σε στάση αναμονής, που δεν αποκλείεται να συνεχισθεί για αρκετό καιρό ακόμη.
Για το θέμα αλλαγής όδευσης του αγωγού ΤΑΡ ο Δ. Κυριαζίδης υποστηρίζει ότι όλα είναι ανοιχτά. Τονίζει ότι εφόσον οι κατασκευαστές του αγωγού άργησαν να πάρουν σοβαρά υπόψη το θέμα των τεναγών Φιλίππων, θέμα που αντιλήφθηκαν στην πραγματική του διάσταση τον περασμένο Φεβρουάριο, είναι λογικό τώρα να καθυστερούν, να εξετάσουν την εναλλακτική πρόταση και ν΄ απαντήσουν επ΄ αυτής.
Η εκτίμηση του κ. Κυριαζίδη είναι ότι νεότερα για την όδευση του αγωγού από το δυτικό τμήμα του νομού Καβάλας, υπάρξουν μετά τις εκλογές. Ο κ. Κυριαζίδης είπε τα εξής: «Η πρόταση του ΤΕΕ για την εναλλακτική όδευση του αγωγού ΤΑΡ, είναι για την εταιρία αλλαγή της μελέτης και μία λεπτομερή εξέταση. Εάν πούμε ότι άρχισαν να βλέπουν την πρότασή μας μετά τη σύσκεψη που έγινε εδώ στην Καβάλα στις 14 Φεβρουαρίου, προφανώς υπάρχει αρκετός χρόνος για ν΄ απαντήσουν. Το θέμα είναι γιατί δεν απαντήσανε και δεν την είδανε την πρότασή μας, από τότε που τη στείλαμε, έξι μήνες πριν. Φαίνεται ότι η πρόταση του ΤΕΕ ΑΜ έγινε αισθητή στην εταιρία, αλλά και στο αρμόδιο υπουργείο μετά τη σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα. Η απάντηση δεν ήταν αρνητική, στην πρόταση του ΤΕΕ ΑΜ, απλώς τίθενται κάποια θέματα, πέρα από αυτά που θέσαμε, τα οποία θεωρήσαμε ότι είναι μικρής επιβάρυνσης πάνω στην όδευση, θα μπορούσανε δηλαδή να υπάρξουν μικρές τροποποιήσεις στην πρόταση που προτείναμε, να διορθωθεί. Επίσης ο σχεδιασμός ο δικός μας, στο έδαφος , ήτανε μία πρόβλεψη κατασκευής οδοποιΐας, ο αγωγός είχε μία χάραξη στα πλαίσια ενός δρόμου. Οι αγωγοί κατασκευάζονται με διαφορετικό τρόπο, δεν πάνε παράλληλα… πάνε κάθετα. Απ΄ ότι μας είπε ο εκπρόσωπος της εταιρίας κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ θα τη δούνε την πρότασή μας κατασκευής αγωγού και θ΄ απαντήσουνε. Δε την απορρίπτουνε την πρότασή μας, κατ΄ αρχήν. Βεβαίως μας είπανε ότι εξετάζουν κι εναλλακτικές λύσεις…Οπότε όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά»
ΕΡ: Και πότε εσείς περιμένετε απάντηση, το καλοκαίρι;
ΑΠ: «Επειδή παίζει το θέμα των εκλογών, το Μάιο, υπάρχει μία δεύτερη και τρίτη σκέψη σ΄ όλη αυτή τη φιλοσοφία της απάντησης, να καθυστερήσει προκειμένου να μην εμπλακεί με το θέμα των εκλογών. Δε μπορώ τώρα να προβλέπω την απάντηση, πότε θα την δώσουν, υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο να περιμένουνε να περάσουν οι εκλογές, ώστε να μην έχουμε πολιτικές συνέπειες, με το θέμα αυτό… Βέβαια πρέπει να περιμένουμε και τους φορείς… Το υπουργείο που θα εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη και τους τοπικών φορέων οι οποίοι έχουνε την τεχνική άποψη του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ, οπότε πρέπει να πιέσουμε όλοι μαζί ώστε να δοθεί σύντομα απάντηση και να μη βρεθούμε σε τετελεσμένα γεγονότα».