Dark Mode Light Mode

Περιπέτεια οι εξετάσεις για δίπλωμα μοτοσυκλέτας

Ο Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών προσαρμόζεται

Ακριβή, δύσκολη και επικίνδυνη είναι πλέον η διαδικασία για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης μοτοσυκλέτας. Νέα νομοθεσία που ισχύει από την αρχή του έτους, συμπληρώθηκε πρόσφατα με επιπλέον αλλαγές. Αυτές αφορούν τα παράβολα που πρέπει να πληρώσει ο υποψήφιος οδηγός μοτοσυκλέτας, την δυσκολία και την επικινδυνότητα κυρίως στην διαδικασία των εξετάσεων. Πρόσφατα ο Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Υποψήφιων Οδηγών Καβάλας πήρε στα χέρια του όλη τη νέα νομοθεσία. Αφού την μελέτησε, προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Πολλά από τα οποία είναι εξωπραγματικά για την ελληνική πραγματικότητα.

Την Κυριακή 24 Μάη έγιναν εκλογές στον τοπικό σύνδεσμο. Νέος πρόεδρος εξελέγη ο Γιώργος Λυμπεράκης. Αντιπρόεδρος η Ευαγγελία Βεγίνα, Γενικός Γραμματέας ο Ανδρέας Σκορδύλης, ταμίας ο Σάββας Ηλιάδης και αρμόδιος δημοσίων σχέσεων ο Αντώνης Μαστοράκης. Πρώτη δουλειά του νέου συμβουλίου να ενημερωθεί για τις αλλαγές στον νόμο, κάποιες από τις οποίες οριστικοποιήθηκαν το ίδιο διάστημα. Στο τέλος του Μάη. Οι αλλαγές άρχισαν τον Γενάρη του 2013. Στην αρχική υπουργική απόφαση υπήρξαν και τροποποιήσεις άρθρων παλαιού νόμου. Ουσιαστικά ήρθαν τα πάνω κάτω. Οι περισσότερες αλλαγές αφορούν την απόκτηση διπλώματος για οδήγηση μηχανής 50 κυβικών. Μέχρι τώρα το δίπλωμα κόστιζε περίπου 120 ευρώ. Με τη νέα νομοθεσία το ελάχιστον ποσό εκτινάσσεται στα 550 ευρώ. Ακόμη και για μικρού κυβισμού μηχανάκια ο νέος νόμος προβλέπει υποχρεωτικά μαθήματα 32 ώρες θεωρεία κι 14 ώρες οδήγηση. Για τις μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 50 cc τα πράγματα μπερδεύονται περισσότερο. Ναι μεν τα χρήματα παραμένουν στα 550 ευρώ αλλά ο υποψήφιος οδηγός οφείλει να δίνει εξετάσεις φορώντας δερμάτινη στολή, γάντια και κράνος φουλ φέϊς! Υποχρεωτικό είναι επίσης να φορά ειδικά παπούτσια που θυμίζουν πολύ τις στρατιωτικές αρβύλες! Όλο αυτό τον εξοπλισμό υποχρεούνται (εμμέσως πλην σαφώς) να αγοράσουν οι σχολές και να τον διαθέτουν στους υποψήφιους οδηγούς. Ανακύπτουν όμως διάφορα πρακτικά ζητήματα αφού πρέπει εκεί όπου δίνονται εξετάσεις να υπάρχουν αποδυτήρια κτλ.

Με τα νέα δεδομένα κάθε σχολή πρέπει να διαθέτει έως και 5 μηχανάκια για να μπορεί να εξυπηρετεί τους υποψήφιους οδηγούς, ανάλογα με το δίπλωμα που θέλουν να αποκτήσουν. Οι εξετάσεις δίνονται στην προσωρινή πίστα του Βιοτεχνικού Πάρκου κι είναι διαφορετικές. Π.χ. ο υποψήφιος οδηγός πρέπει σε συγκεκριμένο χρόνο να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα κι αμέσως μετά να πατήσει απότομα το φρένο κινδύνου! Οι εξετάσεις για μηχανάκι 50 κυβικών δίνονται στην επίσης προσωρινή πίστα του ΚΤΕΟ. Μόλις προ λίγων ημερών έγιναν μαζικές εξετάσεις υποψήφιων οδηγών στους δρόμους του ΒΙΟΠΑ, ευτυχώς χωρίς απρόοπτα. «Πάλι καλά που δεν είχαμε ατυχήματα» αναγνώρισαν με ανακούφιση οι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο προβλέπονται τα Πιστοποιητικά Επαγγελματικής Ικανότητας. Αυτά αφορούν κατόχους διπλωμάτων κατηγορίας Δ’. Για να εξασφαλίσει κάποιος τα ΠΕΙ πρέπει να κάνει μαθήματα 35 ωρών ενώ τα παράβολα τάχα μειώνονται (με βάση το νέο νόμο) αλλά αυτό μοιάζει με μύθο. Το κράτος αφαιρεί την αμοιβή του γιατρού κι έτσι φαίνεται να μειώνει την αξία των παράβολων. Αν όμως σε αυτά προστεθεί χωριστά η αμοιβή του γιατρού τότε τα χρήματα μπορεί και να ξεπερνούν τα 90 ευρώ.

Ειδικότερο πρόβλημα της υπηρεσίας στην Καβάλα είναι αυτό της παράδοσης των νέων διπλωμάτων και των ανανεώσεων. Κάθε οδηγός περιμένει περισσότερο από δύο μήνες να πάρει στα χέρια του το δίπλωμα. Το αρμόδιο γραφείο έχει πολύ δουλειά και ελάχιστους υπαλλήλους. Η διοίκηση του Συνδέσμου Εκπαιδευτών Υποψήφιων Οδηγών Καβάλας απευθύνει έκκληση στον Αντιπεριφερειάρχη Αρχέλαο Γρανά να ενισχύσει το συγκεκριμένο τμήμα της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών με το απαραίτητο προσωπικό. Σύμφωνα με τον νέο νόμο όσοι απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης από τις 19-1-2013 και μετά θα πρέπει σε 15 χρόνια να περάσουν εκ νέου εξετάσεις. Οι εξετάσεις για επιβεβαίωση της ικανότητας οδήγησης αυτοκινήτου θα γίνονται ανά 3 χρόνια, όταν ο κάτοχος του διπλώματος ξεπεράσει τα 65 χρόνια στην ηλικία του. Το καταπληκτικότερο όλων όμως είναι αυτό που έχει να κάνει με τους δημοσίους υπαλλήλους. Αν ένας δημόσιος υπάλληλος για λόγους υπηρεσιακούς πρέπει να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης τότε απαλλάσσεται από κάθε παράβολο!

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Νέα φάρσα για βόμβα στο Δικαστικό Μέγαρο

Επόμενο άρθρο

25.000 χάρτες τυπώνει ο Εμπορικός Σύλλογος