Ακινητοποιημένο στο νέο λιμάνι της Καβάλας είναι από την Τρίτη φορτηγό πλοίο με σημαία Καμπότζης. Έφθασε στην περιοχή μεταφέροντας πρώτες ύλες για την ΒΦΛ. Μόλις η διαδικασία της εκφόρτωσης ολοκληρώθηκε, ο καπετάνιος του πλοίου ενημερώθηκε ότι αυτό πρέπει να παραμείνει στην περιοχή λόγω οικονομικών διεκδικήσεων. Το πλοίο μήκους 103 μέτρων κινήθηκε από το λιμάνι της ΒΦΛ στο νέο λιμάνι όπου βρίσκεται ακόμη και σήμερα. Εκτός απροόπτου σήμερα θα συζητηθεί στο Πρωτοδικείο Καβάλας αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που το αφορά. Πρόκειται για οικονομική διαφορά εταιριών που δεν έχουν σχέση με την Ελλάδα. Το πλοίο θα μείνει στο λιμάνι «Φίλιππος Β’» μέχρι αυτή η διαφορά να ξεκαθαρίσει, να ρυθμιστεί έστω με απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης.
Τέτοια περιστατικά δεν είναι σπάνια για το νέο λιμάνι. Δημιουργούν όμως προβλήματα και ειδικότερα προβλήματα χώρου. Χθες και σήμερα στο νέο λιμάνι γίνεται φόρτωση μαρμάρων. Αναμένεται άλλο πλοίο που θα φέρει πίσσα ενώ πάντα στο νέο λιμάνι βρίσκεται το γνωστό γεωτρύπανο, το οποίο μετέθεσε την αναχώρηση του για το Μεξικό. Αντί να αποπλεύσει στις 10 Μάη θα αποπλεύσει στις 15 του ίδιου μήνα. Όλη αυτή η κινητικότητα δεν είναι ευχάριστη. Αντί το νέο λιμάνι να παρουσιάζει την συνηθισμένη εμπορική κίνηση, κατέληξε να είναι χώρος «ανάπαυσης» ή φύλαξης πλοίων που αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα. Δύο μήνες τώρα η κίνηση στο νέο λιμάνι ήταν ελάχιστη. Τώρα που κάτι φαίνεται ότι αλλάζει, τώρα που αναμένονται αρκετά πλοία για την εξαγωγή μαρμάρων ανέκυψε η υπόθεση με το πλοίο από την Καμπότζη. Το οποίο καταλαμβάνει ζωτικό χώρο κι όπως είναι φυσικό ενοχλεί. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες η παρουσία του ίδιου πλοίου χθες στο νέο λιμάνι δημιούργησε προβλήματα και στην εξέλιξη του γνωστού λιμενικού έργου. Το μεσημέρι τα δύο πλοία (αυτό από την Καμπότζη κι αυτό που φορτώνει μάρμαρα) μετακινήθηκαν ελαφρώς ώστε να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος προκειμένου το λιμενικό έργο να συνεχιστεί κανονικά.
Στο παρελθόν για τον ίδιο λόγο άλλα πλοία που είχαν προορισμό την Καβάλα εξυπηρετήθηκαν από άλλα λιμάνια. Στο νέο λιμάνι βρίσκονταν κατασχεμένα πλοία και δεν χωρούσαν τα εμπορικά. Κάτι τέτοιο υπάρχει ενδεχόμενο να ξαναγίνει εντός των ημερών, όσο το πλοίο από την Καμπότζη θα μένει στο νέο λιμάνι. Όσο για το γεωτρύπανο, αυτό στάθμευσε στην άκρη του νέου λιμανιού κι όπως φαίνεται δεν ενοχλεί. Σε αυτό βρίσκονται 90 άνθρωποι (Ρουμάνοι και Μεξικανοί) οι οποίοι κάνουν συνεχώς τεχνικές εργασίες. Κάποιοι διαμένουν σε ξενοδοχείο της πόλης. Υπό μία έννοια η παραμονή 90 ανθρώπων στην περιοχή (και όχι μόνο στο νέο λιμάνι) δημιουργεί κίνηση αφού οι άνθρωποι αυτοί υποστηρίζονται ποικιλότροπα. Οι προμήθειες (προερχόμενες όλες από την τοπική αγορά) φθάνουν κάθε μέρα στο γεωτρύπανο ενώ οι Ρουμάνοι και οι Μεξικάνοι κυκλοφορούν στην πόλη σε καθημερινή βάση.