Περί της αξιοθαύμαστης αντοχής που δείχνει η τοπική αγορά στην κρίση μας ενημέρωσε ο γραμματέας της διοικήσεως του Επιμελητηρίου Καβάλας Τάκης Αγγελίδης, διευκρινίζοντας φυσικά ότι οι αντοχές του εμπορικού κόσμου οφείλονται στην τουριστική κίνηση του καλοκαιριού. Η Καβάλα ως πόλη διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα να δέχεται επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες (Βουλγαρία – Ρουμανία – Σερβία) και τη γειτονική Τουρκία. Η βαλκανική ενδοχώρα επομένως σώζει την παρτίδα του τουρισμού και της αγοράς, ανέφερε επιγραμματικά ο κ. Αγγελίδης. Το αν οι φετινοί αριθμοί των τουριστών είναι αυξημένοι συγκριτικά με το περσινό καλοκαίρι, θα προκύψει ως συμπέρασμα μετά το τέλος της θερινής σεζόν.
Από τις 9 έως τις 11 Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί στο Αμβούργο η ειδική διεθνής έκθεση SEA TRADE για τον τουρισμό κρουαζιέρας. Εδώ και χρόνια το Επιμελητήριο, ο ΟΛΚ και ο δήμος Καβάλας μέσω της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ συνεργάζονται οργανωμένα και μεθοδικά για την προβολή της περιοχής ειδικά στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού. Η προ 2ετιας συμμετοχή στην προηγούμενη διοργάνωση απέφερε θετικά αποτελέσματα. Το 2012 το λιμάνι της Καβάλας είχε καταγραφεί ως το 4ο σε πανελλήνιο επίπεδο με την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση επιβατών κρουαζιέρας.
Φυσικά, η συνέχιση της καλής προσπάθειας απαιτεί και τον ανάλογο προϋπολογισμό. Προσπάθειες ανάλογες με εκείνη της Καβάλας εκδηλώνουν πολλά ανταγωνιστικά λιμάνια, βασιζόμενα σε μεγαλύτερους προϋπολογισμούς που επιφέρουν και θεαματικότερα αποτελέσματα. Ο Τάκης Αγγελίδης σημείωσε ότι δυστυχώς η προσπάθεια της Καβάλας έμεινε ελαφρώς στάσιμη και χρήζει αναθεώρησης. Ευελπιστώντας και στη φετινή εκθεσιακή συμμετοχή της Καβάλας, ο κ. Αγγελίδης διευκρίνισε ότι η ανά διετία παρουσίαση δεν αρκεί. Ταυτόχρονα επιβάλλεται να υλοποιούνται προωθητικές δράσεις ως συνεχή διαδικασία προβολής του τουριστικού προϊόντος της Καβάλας.
Η συμμετοχή δηλαδή στην έκθεση θα πρέπει να ενισχυθεί με τη συνεργασία ειδικών, οι οποίοι θα βοηθήσουν στην εξειδικευμένη επικοινωνιακή τακτική, στη διαρκή επαφή με τις εταιρείες κρουαζιέρας, σε συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες και στη δημιουργία ειδικού ηλεκτρονικού οδηγού κρουαζιέρας. Τα εξελισσόμενα έργα στο λιμάνι τις Καβάλας θα πρέπει επίσης να γνωστοποιηθούν στους εκπροσώπους των εταιρειών. Όλες αυτές οι δράσεις μεταφράζονται σε δαπάνες, χωρίς κατ’ ανάγκη το κόστος τους να είναι υψηλό.
Ο Τάκης Αγγελίδης επεσήμανε ότι εάν δε μετέχει στο οικονομικό σκέλος της προωθητικής προσπάθειας και η περιφέρεια, τότε τα αποτελέσματα δε θα είναι τα προσδοκώμενα. Βούληση μάλλον υπάρχει αλλά πρέπει να αναζητηθούν οι τρόποι συμμετοχής της περιφέρειας κι εκταμίευσης κάποιων απαραίτητων ποσών. Ο κ. Αγγελίδης εξήγησε ότι ο προϋπολογισμός των δράσεων κατά τη χρονιά συμμετοχής στην έκθεση διαμορφώνεται στις 20.000 ευρώ, ενώ τη «νεκρή» εκθεσιακά χρονιά ο προϋπολογισμός πέφτει στο μισό. Επομένως το ποσό δεν είναι παράλογο. Μόνο υπό αυτές τις συνθήκες θα συμβαδίσει και η Καβάλα με τη δυναμική προβολή που υιοθετούν τα «ανταγωνιστικά» λιμάνια.
=