Μετά κόπων και βασάνων, αφού καθυστέρησε αρκετά η έναρξη της περιόδου διανομής πετρελαίου θερμάνσεως εξαιτίας μη ετοιμότητας των αρμοδίων κυβερνητικών στελεχών σε επίπεδο αποφάσεων για την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων διαθέτουν πλέον ποσότητες προς εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού. Αναμενόμενες όμως είναι οι μειωμένες παραγγελίες των καταναλωτών ίσως κι εξαιτίας των καλών καιρικών συνθηκών. Ωστόσο οι πολίτες διατηρούσαν επαφή με τους πρατηριούχους προκειμένου να ενημερωθούν για την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος κατάθεσης αιτήσεων, σχετικά με την προκαταβολή της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης.
Όπως μας εξήγησε ο πρόεδρος των πρατηριούχων της Καβάλας Φώτης Πούλος, οι καταναλωτές θέλησαν να καταθέσουν την ηλεκτρονική τους αίτηση προκειμένου να είναι έτοιμοι ώστε να παραγγείλουν στη συνέχεια τις ανάλογες ποσότητες σύμφωνα με το βαλάντιό τους. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν πλέον «εκπαιδευτεί» και φέτος εμφανίζονται περισσότερο έτοιμοι. Φέτος, το ποσοστό της επιδοτήσεως των 0,35 λεπτών είναι υψηλότερο, τα εισοδηματικά κριτήρια διευρύνθηκαν κι άρα το πλήθος των καταναλωτών που θα λάβει το επίδομα θα είναι μεγαλύτερο, επομένως δεν αποκλείεται η αγοραστική κίνηση του πετρελαίου θέρμανσης να αποδειχθεί ικανοποιητικότερη συγκριτικά με την περσινή.
Παρόλα αυτά, ο κ. Πούλος σημείωσε ότι πετρέλαιο θέρμανσης δύσκολα μπορεί να πωληθεί με τερτίπια, ενώ η υψηλή τιμή ανά λίτρο παραμένει ανασταλτικός παράγοντας στην αγορά. Βεβαίως και υφίσταται ο «κίνδυνος» μονιμοποιήσεως του μέτρου με διάφορες δικαιολογίες, όπως για παράδειγμα πέρσι οι υπεύθυνοι επικαλούνταν την πάταξη του λαθρεμπορίου και φέτος επικαλούνται την υποχρέωση της κυβέρνησης έναντι της τρόικα. Απομένει λοιπόν να μαντέψουν οι πολίτες τη δικαιολογία της επόμενης χρονιάς εκ μέρους των κυβερνώντων. Παρά τα τερτίπια που σκαρφίζονται πάντως, κάθε χρόνο τα έσοδα είναι πενιχρά σε σύγκριση με τα προϋπολογιζόμενα η δε πτώση της διανομής διαμορφώθηκε στο 70%.