Παρόντας στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας ήταν το απόγευμα της Τρίτης ο πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης Νίκος Τσιλογιώργης, προκειμένου να ενημερώσει το σώμα για τα γνωστά προβλήματα των επιβατών από τα πορθμεία της περιοχής. Ο κ. Τσιλογιώργης αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Καβάλας – Πρίνου, κάνοντας μια ιστορική αναφορά στα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Ο κ. Τσιλογιώργης μίλησε και για την διαφορετική ανταπόκριση των δύο ναυτιλιακών εταιρειών στα αιτήματα που κατά καιρούς κατέθεσαν, όχι μόνο οι τοπικοί φορείς αλλά και οι κάτοικοι του νησιού.
Αναφορά έγινε στις υπογραφές διαμαρτυρίας που συγκεντρώθηκαν κυρίως για την έλλειψη κυριακάτικων δρομολογίων στους χειμερινούς μήνες, καθώς και στη νομική κάλυψη που παρέχουν οι δικηγόροι του νησιού στα αιτήματα της Θασιακής Ενώσεως. Φυσικά ο Νίκος Τσιλογιώργης αναφέρθηκε και στα φετινά τεκταινόμενα, στις συνεδριάσεις του ΣΑΣ για τα χειμερινά δρομολόγια και τις απαράδεκτες γνωμοδοτήσεις του οργάνου, καθώς και τις αυτοαναιρέσεις του συμβουλίου.
Ο πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης αποφάνθηκε ότι η πορθμειακή γραμμή Καβάλας – Πρίνου δεν είναι ζημιογόνα. Μπορεί να μην προσφέρει τα υπερκέρδη της γραμμής Κεραμωτή – Λιμένα, αλλά σίγουρα αφήνει κάποιο κέρδος στις ναυτιλιακές εταιρείες. Έως το φετινό Ιούλιο μάλιστα οι εταιρίες κατέγραψαν και αύξηση της τάξεως του 7,9%. Κάθε χειμώνα το νησί αποκόπτεται από την Καβάλα, επεσήμανε ο κ. Τσιλογιώργης δίνοντας έμφαση στα ανύπαρκτα κυριακάτικα δρομολόγια. Συμπλήρωσε δε, ότι τη γραμμή του Πρίνου τη χρησιμοποιούν όλοι οι Θάσιοι αφού εξυπηρετούνται για τις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Ο πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης ζήτησε συντονισμό και αντίδραση όλων των φορέων, αφού το πρόβλημα αναμένεται να οξυνθεί τα επόμενα χρόνια. Προτάσεις για εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν, ενώ θα πρέπει οπωσδήποτε να πιεστούν οι τρεις ναυτιλιακές εταιρείες. Την επαναφορά της αρμοδιότητας καθορισμού των δρομολογίων στους τοπικούς θεσμικούς φορείς θα προτείνει η Θασιακή Ένωση στον υπουργό ναυτιλίας, όπως συνέβαινε δηλαδή τότε που για τα δρομολόγια αποφάσιζαν το λιμεναρχείο και η πρώην νομαρχία.
Ο πρόεδρος του συμβουλίου Γιώργος Γραμμένος συμφώνησε με την πραγματοποίηση μιας ευρείας συσκέψεως, ώστε όλοι οι τοπικοί φορείς να συντονιστούν και να ασκήσουν αποτελεσματικές πιέσεις. Η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα θύμισε ότι εδώ και καιρό ο δήμος Καβάλας διαμαρτύρεται εντόνως για την υποβάθμιση της πορθμειακής γραμμής. Η δήμαρχος αναγνώρισε ότι το πρόβλημα πηγάζει από οικονομικά συμφέροντα ωστόσο όλες οι επιχειρήσεις πέρα από τα κέρδη οφείλουν να σέβονται και το έργο που επιτελούν. Η Δήμητρα Τσανάκα κάλεσε στις 8:30 το πρωί της Τετάρτης όλους τους εμπλεκόμενους στο γραφείο της, προκειμένου να καταρτισθεί ψήφισμα το οποίο θα προωθηθεί και στις αρμόδιες υπηρεσίες των Αθηνών.
Παίρνοντας το λόγο, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Κωστής Σιμιτσής διαφοροποιήθηκε ελαφρώς από την άποψη της δημάρχου και επεσήμανε ότι η ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων είναι μοχλός ανάπτυξης όχι μόνο για το νησί αλλά και για το χερσαίο τμήμα της Καβάλας. Ο Μάκης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το πρόβλημα είναι πολύ παλιό κι άκρως εκνευριστικό για την τοπική κοινωνία και το επιβατικό κοινό. Ο Βαγγέλης Παππάς διαπίστωσε ότι δυστυχώς η έλευση της τρίτης ναυτιλιακής εταιρείας δε βελτίωσε τις συνθήκες, αλλά αντιθέτως άφησε τα δεδομένα στο ίδιο ακριβώς σημείο. Ο κ. Παππάς προκειμένου να «σπάσει» το καρτέλ των εταιριών, πρότεινε τη δημιουργία νέας εταιρείας λαϊκής βάσης, από κοινού με τους δήμους Καβάλας και Θάσου, με το Επιμελητήριο και τη Θασιακή Ένωση και φυσικά με τη συμμετοχή των πολιτών.
Ο Άρης Βέρρος απέδωσε ευθύνες στο αρμόδιο υπουργείο και στην κεντρική διοίκηση που επιτρέπουν τη λειτουργία ενός «καρτέλ» στην περιοχή και συμπέρανε ότι η αντίδραση πρέπει να είναι καθολική και συντονισμένη, ώστε να προστατευθούν αποτελεσματικά τα συμφέροντα των δημοτών. Ο Χρήστος Ποτόλιας παρατήρησε ότι όσο τα μέσα μεταφοράς θα παραμένουν στα χέρια ιδιωτών, τόσο η ταλαιπωρία του κόσμου θα συνεχίσει να υφίσταται. Ο κ. Ποτόλιας αναφέρθηκε και στους ναυτεργάτες που σύρονται διαρκώς στις δικαστικές αίθουσες από τους ιδιοκτήτες των εταιριών. Συγκεκριμένη πρόταση για αύξηση του αριθμού των δρομολογίων υποσχέθηκε να προσκομίσει ο κ. Ποτόλιας στο πρωινό ραντεβού της Τετάρτης. Την άσκηση ασφυκτικής κι αποτελεσματικής πιέσεως στις εταιρίες ζήτησε από την πλευρά του και ο Παράσχος Αγανικόλας.
Ο Νίκος Κιοσσές τόνισε ότι η υπόθεση απαιτεί πολιτικούς χειρισμούς, αφού οι εταιρίες είναι ιδιωτικές και αυτονόητα μεριμνούν για τα δικά τους οικονομικά συμφέροντα. Ο Ηλίας Καλανταρίδης διαχώρισε τις δύο πλευρές του νομίσματος, την ανθρωπιστική και την οικονομική, αποδίδοντας ευθύνες στο ΣΑΣ για τις γνωμοδοτήσεις του και στο κράτος που δεν παρεμβαίνει ως οφείλει σύμφωνα με το ρόλο του. Ο Ηλίας Ιωαννίδης σημείωσε ότι οι εταιρίες θα πρέπει πιεστικά να δεχθούν την εκτέλεση των χειμερινών δρομολογίων, η χασούρα των οποίων θα καλυφθεί από τα καλοκαιρινά υπερκέρδη. Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση, η δήμαρχος Καβάλας επανέλαβε την πρόσκληση για την πρωινή σύσκεψη της Τετάρτης στο γραφείο της.