Δελτίο τύπου που εξέδωσε χθες η Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Μαρία Κόλλια Τσαρουχά ουσιαστικά «βγάζει» εκτός Σιδηροδρομικής Εγνατίας την Καβάλα αφού αντί της παράλληλης με την Εγνατία Οδό χάραξης προτείνει χάραξη από Σέρρες και Δράμα! Υιοθετεί δηλαδή αιτήματα των συγκεκριμένων δύο Νομών, η Σιδηροδρομική Εγνατία να περάσει από Σέρρες και Δράμα αντί από Αμφίπολη και Καβάλα.
Είναι αδύνατο -εφόσον το Υπουργείο Υποδομών υιοθετήσει την πρόταση της κ. Τσαρουχά- να περιληφθούν στην Σιδηροδρομική Εγνατία Σέρρες Δράμα και Καβάλα. «Μπορεί να γίνει καμπύλη» μας είπε χθες συνεργάτης της κ. Υπουργού. Διαβεβαίωσε μάλιστα ότι η Καβάλα είναι στο σχέδιο σε όλα τα ενδεχόμενα.
Δεδομένου του ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία θα πρέπει να είναι συντομότερη της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, δεν μπορεί να γίνει αυτό που ζητά η Υπουργός. Ή η νέα χάραξη θα είναι παράλληλη του δρόμου (Εγνατία οδός) ή θα ακολουθήσει το υφιστάμενο δίκτυο.
Έχει σημασία το δελτίο τύπου της υπουργού την Τετάρτη. Η κ. Τσαρουχά είναι βουλευτής Σερρών κι έτσι την Τετάρτη 20 Απριλίου ήταν στις Σέρρες. Το δελτίο τύπου:
« Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης), κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, συναντήθηκε σήμερα, Τετάρτη 20 Απριλίου 2016, με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Σερρών, κ. Χρήστο Μέγκλα. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα ανάπτυξης και τοπικής οικονομίας του Νομού Σερρών, με κυριότερα τα ζητήματα που αφορούν τη Βιομηχανική Περιοχή Σερρών, και την επικείμενη χάραξη της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας”, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει τον Νομό Σερρών και να ενισχύει την τοπική οικονομία».
Το δελτίο τύπου της κας υπουργού είναι το ακόλουθο:
Η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, με επιστολή της προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη, εξέφρασε την άποψή της για το σχεδιασμό του νέου Σιδηροδρομικού Δικτύου (τη λεγόμενη “Σιδηροδρομική Εγνατία) που θα διατρέχει τη Μακεδονία και Θράκη.
Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημοσιοποίησε μια πρόταση νέας χάραξης που, σε επίπεδο προμελέτης, προάγει κυρίως το διεθνή χαρακτήρα της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας”, αφήνει όμως εκτός εξυπηρέτησης τις περισσότερες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης.
Η Υφυπουργός, μετά από επαφές και διαβουλεύσεις με φορείς της Βόρειας Ελλάδας και με εκπροσώπους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εξειδικευμένων στον τομέα του σχεδιασμού συστημάτων μεταφορών, αντιπροτείνει τη χάραξη “υπερταχείας” σύνδεσης που ενισχύει την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών λιμένων Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης και των εμπορευματικών ροών των περιοχών διέλευσης του σιδηροδρόμου. Η χάραξη αυτή περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης (Θεσσαλονίκη – Κοζάνη – Σέρρες – Δράμα – Ξάνθη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη) και δεν προσθέτει ιδιαίτερα στο συνολικό μήκος του δικτύου.
Η κα Κόλλια-Τσαρουχά προτείνει επίσης την αναβάθμιση και αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, μια λύση που είναι οικονομική και γρήγορα υλοποιήσιμη.
Η ΥΜΑΘ στην επιστολή της τονίζει ότι οι τελικές αποφάσεις για τη χάραξη του νέου και υπερσύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου οφείλουν να είναι αποτέλεσμα προσεκτικού στρατηγικού σχεδιασμού, ώστε να εξυπηρετούνται οι τοπικές κοινωνίες και οι οικονομικές και παραγωγικές πηγές της Μακεδονίας και της Θράκης.
Προκειμένου το θέμα της χάραξης του νέου σιδηροδρομικού δικτύου να συζητηθεί πιο διεξοδικά, η κα Κόλλια-Τσαρουχά έχει προγραμματίσει συναντήσεις με τον Υπουργό και τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.