Ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας, Λάζαρος Βασιλειάδης, δημοσιοποίησε κείμενο με αφορμή τα διόδια που προετοιμάζονται από πλευράς της «Εγνατίας Οδού» στη Μουσθένη, διόδια που φαίνεται ότι θα ενισχυθούν με ακόμη περισσότερους σταθμούς, ένας εκ των οποίων θα βρίσκεται στην περιοχή της Ασπροβάλτας.
Η πρόταση του Λ. Βασιλειάδη θεωρείται αρκετά επαναστατική, προτείνοντας συγκεκριμένα και δείχνοντας πόσο σοβαρά είναι τα πράγματα στις σχέσεις της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με το ελληνικό κράτος, να μπει μπάρα, δηλαδή σύνορα ανάμεσα στην υπόλοιπη Ελλάδα και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, στην περιοχή της γέφυρας του ποταμού Στρυμόνα.
Το θέμα των διοδίων επανέρχεται δριμύτερο αυτή την περίοδο, καθώς η Εγνατία οδός αρχίζει την κατασκευή σταθμού στο ύψος της Μουσθένης.
Σύσκεψη έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στην Ελευθερούπολη, στην οποία ο βουλευτής Γ. Πασχαλίδης ανέλαβε να κλείσει ραντεβού με τον αρμόδιο υφυπουργό τον οποίο πρόκειται να επισκεφτούν εκπρόσωποι και φορείς του νομού Καβάλας.
Το κείμενο του Λάζαρου Βασιλειάδη είναι το ακόλουθο:
« και ένας και δύο και τρείς και τέσσερεις σταθμοί διοδίων
από το Νέστο μέχρι τη Θεσσαλονίκη »
Μας είχαν πει πως ο διεθνής διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια θα γίνει στις αρχές του 2013 και εύλογα ισχυριζόμασταν πως η κατασκευή συμβατικού σταθμού στη Μουσθένη δεν έχει νόημα, θα είναι περιττή δαπάνη. Φαίνεται πως η ιδέα του διαγωνισμού εγκαταλείφθηκε ή υπάρχει υπόγεια κόντρα για το φιλέτο, παρ’ όλο που από το Σεπτέμβριο του 2007 η Ελλάδα εναρμονίστηκε με σχετική οδηγία της Ε.Ε. Τώρα μας λένε ότι εκτός από το σταθμό της Μουσθένης, οι προετοιμασίες για την κατασκευή του οποίου άρχισαν, και τον ήδη λειτουργούντα στη Νυμφόπετρα, θα κατασκευαστούν άλλοι δύο, ένας στην Ασπροβάλτα και ένας στο Νέστο. Μας προτρέπουν μάλιστα να αποδεχθούμε το σταθμό της Μουσθένης και να σπεύσουμε για να αποτρέψουμε κάποιον από τους άλλους. Είναι απορίας άξιο, πως η κατά τα άλλα αυστηρή, λαλίστατη και άτεγκτη Τρόικα ανέχεται τη μη καθιέρωση των ηλεκτρονικών διοδίων και επιτρέπει την κατασκευή συμβατικών τα οποία πλην του κατασκευαστικού κόστους θα έχουν και σημαντικό λειτουργικό κόστος. Μας λένε επίσης ότι θα κατασκευαστούν πολλοί σταθμοί για να μειωθεί το κόστος διέλευσης. Θα είναι αφέλεια πρώτου μεγέθους αν το πιστέψουμε, διότι μέρος των εσόδων από τα διόδια, που δεν προσδιορίζεται !!!, θα πηγαίνει για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους όπως προβλέπουν οι έγγραφες δεσμεύσεις της χώρας μας.
Και ακριβά καύσιμα, και ακριβά τέλη κυκλοφορίας, και υψηλή φορολογία, και κεφαλικοί φόροι, και ύφεση, και υψηλή ανεργία, και υψηλό κόστος διαβίωσης και διόδια δε γίνεται. Υπάρχει βέβαια και η άλλη εκδοχή, να προβληθεί το ενδεχόμενο κατασκευής και άλλων διοδίων ως πίεση για να αποδεχθούμε ασυζητητί τα διόδια της Μουσθένης. Σε περιόδους πρωτοφανούς κρίσης, με τους πολίτες σε απόγνωση, μια τέτοια συμπεριφορά είναι συνώνυμη της ανηθικότητας.
Ένα είναι βέβαιο. Με την επιβολή τόσων διοδίων, η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη οδηγείται σε απόλυτη απομόνωση από την υπόλοιπη Ελλάδα και την Ευρώπη. Το κόστος μετακίνησης προς την περιοχή μας θα είναι απαγορευτικό, με καταστροφικές συνέπειες στον τουρισμό και στην επιχειρηματικότητα.
Υπάρχει λύση. Τα διόδια στην ουσία είναι οι μπάρες απομόνωσης της περιοχής μας. Αντί να μας τις επιβάλλουν, ας τους προλάβουμε. Ας βάλουμε μια και μοναδική μπάρα στη γέφυρα του Στρυμόνα και ας αυτονομηθούμε, ας αυτό-απομονωθούμε. Ο λόγος εδώ ανήκει στον Περιφερειάρχη. Είναι η ώρα της Περιφέρειας συνολικά.
Έτσι θα απαλλαγούμε από την επιδρομή των «βαρβάρων», από τις «χρυσές» επενδύσεις καθώς και από τους περίεργους θύλακες τύπου ΕΟΖ. Η περιοχή μας είναι πλούσια. Διαθέτει πετρέλαια, φυσικές υπόγειες αποθήκες, τα καλύτερα μάρμαρα της Ελλάδας και άλλα πολύτιμα ορυκτά, δύο από τους πλέον έφορους κάμπους της χώρας, το Δέλτα Νέστου και την πεδιάδα των Φιλίππων-Δράμας, τέσσερα Εθνικά Πάρκα, σπάνια υγροτοπικά και δασικά οικοσυστήματα, τρία μεγάλα ποτάμια, πλούσια νερά, το τρίτο σε μέγεθος Πανεπιστήμιο και ένα ΤΕΙ, πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και έντονο προσφυγικό στοιχείο, συνορεύει με την Τουρκία, διαθέτει Βαλκανική ενδοχώρα και είναι πέρασμα ενεργειακών δικτύων και αγωγών.
Δε χρειάζεται καμία κάθοδος προς την Αθήνα για να συναντήσουμε κυβερνητικούς που θα μας επαναλάβουν τις «δεσμεύσεις» της χώρας. Παράλληλα, πριν τοποθετήσουμε τη μπάρα στο Στρυμόνα, μπορούμε να κινηθούμε για την ματαίωση των διοδίων της Μουσθένης, αρκεί να το πιστέψουμε, αρκεί να το θέλουμε όλοι. Πρέπει όμως να συντονιστούμε. Ήδη γίνονται οι διαγραμμίσεις στην περιοχή απ’ ότι λέγεται. Όσοι συμφωνείτε, η διεύθυνσή μας είναι: Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας, Βότση 2, Καβάλα..
Καβάλα, 10 Μαρτίου 2013