Dark Mode Light Mode

Πρώτη φορά κανονισμός και για τα περίπτερα

 

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου το απόγευμα της Δευτέρας η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα μοίρασε στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων για διαβούλευση αντίγραφο κανονισμού για τη λειτουργία περιπτέρων, όλων των περιπτέρων εντός των ορίων του Δήμου Καβάλας.
Πρώτη φορά ο Δήμος Καβάλας προετοίμασε και παρουσιάζει για συζήτηση ένα ολοκληρωμένο κανονισμό βάζοντας κανόνες στη λειτουργία των περιπτέρων, καθώς πολλές φορές αυτά εμμέσως πλην σαφώς αυξάνουν τα τετραγωνικά μέτρα που καταλαμβάνουν εις βάρος της κίνησης των πολιτών.
Το σχέδιο που παρουσιάστηκε θα συζητηθεί κι από τους ενοικιαστές των περιπτέρων. Είναι πολύ πιθανό ν΄ αλλάξουν ορισμένα σημεία του, μετά από συζήτηση που θα γίνει με ευθύνη του Δήμου Καβάλας.
Δημοσιεύουμε σήμερα τα κυριότερα από τα άρθρα του κανονισμού, αυτά δηλαδή που έχουν σχέση με τα τετραγωνικά μέτρα και την εξωτερική κατάσταση των περιπτέρων, ειδικότερα δημοσιεύουμε τα άρθρα 3, 4 και 5.

Άρθρο 3ο – Γενικές αρχές τοποθέτησης
1.Στα πεζοδρόμια όπου έχουν τοποθετηθεί περίπτερα ή που θα παραχωρηθούν για τοποθέτηση περιπτέρων, πρέπει να εξασφαλίζεται ελεύθερος χώρος για την κίνηση των πεζών πλάτους τουλάχιστον 1.50 μ. Η ζώνη αυτή θα ισχύει σε όλο το μήκος της εμπρόσθιας πλευράς του περιπτέρου.
2.Δεν επιτρέπεται με την τοποθέτηση περιπτέρων να εμποδίζεται η προβολή μνημείων της πόλης ή σημείων με εξαιρετική σημασία.
3.Η συνολική παρέμβαση τοποθέτησης θα πρέπει να συμφωνεί με την γενόμενη αποτύπωση σε σχετικό τοπογραφικό διάγραμμα αρμόζουσας κλίμακας και της ευκρινούς απεικονίσεως με βάση την τέχνη και την επιστήμη, του κουβουκλίου του περιπτέρου, του περιβάλλοντος χώρου και του ευρύτερου κοινόχρηστου περιβάλλοντος χώρου, όπως τα στοιχεία αυτά θα προσδιοριστούν με την ληφθησόμενη απόφαση καθορισμού της θέσης του περιπτέρου.
4.Η τοποθέτηση του περιπτέρου, πρέπει να τύχει της προηγούμενης έγκρισης της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου, κατόπιν υποβολής σχεδίων από τον ενδιαφερόμενο, όπου θα εμφαίνεται ο υπό κατάληψη χώρος, με τα λειτουργικά του στοιχεία. Οποιαδήποτε μεταβολή της διάταξης των εγκεκριμένων λειτουργικών στοιχείων απαιτεί την προηγούμενη έγκριση των υπηρεσιών του Δήμου.

Άρθρο 4ο – Τύπος – Διαστάσεις – Υλικά Κατασκευής
1.Ο τύπος και οι διαστάσεις του σώματος των περιπτέρων καθορίζονται όπως παρακάτω:
α.Το μέγιστο μήκος και μέγιστο πλάτος θα είναι 1,70 μ. Χ 1,50 μ. Οι διαστάσεις αυτές συνεχίζονται από τη βάση του περιπτέρου μέχρι τη βάση της στέγης και για κάθε οριζόντια τομή αυτού.
β.Το μέγιστο ύψος του περιπτέρου δύναται να φθάνει τα 2,80 μ. ως εξής:
-Ύψος βάσεως περιπτέρου (από μπετόν) 0,10 μ.
-Ύψος από τη βάση μέχρι τις θυρίδες 0,90 μ.
-Από τη βάση των θυρίδων μέχρι τη στέγη 1,40 μ.
-Ύψος κωνικής στέγης 0,40 μ.
γ.Το συνολικό ύψος από τη στάθμη του πεζοδρομίου 2,80 μ.
2.Οποιαδήποτε υπέρβαση στις ως άνω διαστάσεις του σώματος του περιπτέρου θα λογίζεται ως αυθαίρετη και θα αποτελεί λόγο υποβολής, του τυχόντος αδείας εκμετάλλευσης, οποτεδήποτε διαπιστωθεί.
3.Στις εμπρόσθιες και πλάγιες παρειές κάθε περιπτέρου κατασκευάζονται τρεις (3) συνολικά θυρίδες για τις συναλλαγές με το κοινό, πίσω δε από την πλευρά της οδού κατασκευάζεται η θύρα του περιπτέρου.
4.Η τοποθέτηση κινητού προστεγάσματος (τέντας) επιτρέπεται, με στήριξη μόνο επάνω στον κορμό του περιπτέρου, χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα, εκ των οποίων οι άξονες υποστήριξη μπορούν να προεξέχουν το μέγιστο κατά 1,50 μ. σε οριζόντια προβολή από αυτό και 0,50 μ. εσώτερα του άκρου του πεζοδρομίου και σε ύψος τουλάχιστον 2,20 μ. από το έδαφος.
5.Η τοποθέτηση διαφανών ανεμοφρακτών (νάιλον) επιτρέπεται μόνο κατά τις ημέρες που υπάρχει έντονη βροχόπτωση ή χαμηλή θερμοκρασία (<10ο C), για την προστασία των εμπορευμάτων και του συνόλου του περιπτέρου. Σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να παρακωλύεται η ομαλή κι ασφαλής κυκλοφορία των πεζών και γι΄ αυτό απαιτείται η άφεση ελευθέρου χώρου πλάτους 1,5 μ. για την ακώλυτη διέλευσή τους.
6.Η τοποθέτηση φωτεινών διαφημίσεων, όπως αυτές προβλέπονται από την περί υπαίθριας διαφήμισης νομοθεσία, επιτρέπεται, με υποχρέωση για σεβασμό του συνόλου της ισχύουσας και ρυθμίζουσας το ζήτημα αυτό νομοθεσίας.
7. Το περίπτερο θα πρέπει να είναι κατασκευασμένο από ξύλο, γυαλί, αλουμίνιο ή άλλο παρόμοιο καλαίσθητο και φιλικό προς το περιβάλλον υλικό, ενώ προστατεύεται με ρολά κατακευαζόμενα εντός των καθοριζομένων δια του παρόντος κανονισμού διαστάσεων.
8.Τα περίπτερα πρέπει να είναι ελαιοχρωματισμένα εξωτερικώς ενώ τοποθέτηση άλλου τύπου, διαστάσεων και υλικών απαγορεύεται.

Άρθρο 5ο – Όροι παραχώρησης κοινόχρηστου χώρου
1.Οι περιπτερούχοι δύνανται να χρησιμοποιούν επιπλέον κοινόχρηστο χώρο, πέραν του απαιτούμενου για τον οικίσκο του περιπτέρου τους: α)για την εγκατάσταση ψυκτικών θαλάμων (ψυγεία) και προθηκών έκθεσης των προς πώληση τυποποιημένων τροφίμων και ποτών έξω από το περίπτερο, υπό την προϋπόθεση ότι παρόμοια εγκατάσταση δεν αντιτίθεται προς την ισχύουσα υγειονομική νομοθεσία κι ότι θα προστατεύονται με κατάλληλο σκίαστρο από την έκθεση στον ήλιο, την σκόνη κι από οποιαδήποτε επενέργεια θα μπορούσε να εγκυμονεί κινδύνους και β)ενός (1) σταντ μέγιστων διαστάσεων 1μ Χ 1 μ., εφόσον δεν διατίθενται εφημερίδες και περιοδικός τύπος. Ο συνολικά χρησιμοποιούμενος κοινόχρηστος χώρος (οικίσκος περιπτέρου, ψυγεία προθήκες και σταντ) δε θα υπερβαίνει σε καμιά περίπτωση τα οκτώ (8) τ.μ.
2.Κατ΄ εξαίρεση και εφόσον στο περίπτερο διατίθενται εφημερίδες και περιοδικός τύπος, επιτρέπεται αποκλειστικά γι΄ αυτή τη χρήση, η τοποθέτηση ενός (1) ακόμα σταντ και η διάθεση έως τεσσάρων (4) επιπλέον τετραγωνικών μέτρων κοινόχρηστου χωρου, έτσι ώστε αυτός να ανέρχεται συνολικά (οικίσκος περιπτέρου, ψυγεία και δύο σταντ) στα δώδεκα (12) τ.μ. το πολύ.
3.Η διάταξη των λειτουργικών στοιχείων επί του παραχωρούμενου κοινόχρηστου χώρου θα είναι τέτοια, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στην κίνηση των πεζών. Σε κάθε περίπτωση δε θα πρέπει να παρακωλύεται η ομαλή και ασφαλής κυκλοφορία των πεζών και των οχημάτων και θα πρέπει να μένει ελεύθερος χώρος τουλάχιστον 1,5 μ. για την ελεύθερη και ακώλυτη διέλευση των διερχομένων.
4.Στον παραχωρούμενο κοινόχρηστο χώρο δεν επιτρέπεται καμιά μόνιμη κατασκευή όπως υποστυλώματα, δάπεδα, διαχωριστικά, ζαρντινιέρες κ.λ.π.
5.Η καθαριότητα του παραχωρηθησόμενου κοινόχρηστου χώρου θα είναι ευθύνη του περιπτερούχου, εφαρμοζομένων σε περίπτωση παραβίασης του συγκεκριμένου όρου των κυρώσεων που προβλέπονται στον ισχύοντα Κανονισμό Καθαριότητας του Δήμου μας.
6.Η χρήση του παραχωθησόμενου κοινόχρηστου χώρου προϋποθέτει την προηγούμενη έκδοση άδειας χρήσης, ετήσιας διάρκειας, από τις αρμόδιες υπηρεσίες και όργανα του Δήμου. Η έκδοσή της θα γίνεται κατόπιν υποβολής αιτήσεως του ενδιαφερόμενου σύμφωνα με τα οριζόμενα στο 6ο άρθρο του ισχύοντος κανονισμού χρήσης διαχείρισης κοινοχρήστων χώρων του Δήμου μας. Στην αίτηση που θα υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος μεταξύ άλλων θα πρέπει απαραιτήτως να καταθέτει σχεδιάγραμμα κάτοψης του προς χρήση χώρου, εγκεκριμένο από τη Δ/νση τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, στο οποίο θα εμφανίζεται η ακριβής διάταξη των αντικειμένων που πρόκειται να τοποθετηθούν (οικίσκος, ψυγεία, σταντ κ.λ.π.) καθώς και ο απαραίτητος διάδρομος διέλευσης πεζών. Σε περίπτωση ανανέωσης της άδειας χρήσης ήδη παραχωρηθέντος κοινόχρηστου χώρου, ο ενδιαφερόμενος πέραν των άλλων θα συνυποβάλλει υπεύθυνη δήλωση περί μη μεταβολής στη διάταξη των αντικειμένων του ήδη κατατεθέντος και υπάρχοντος στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου σχεδιαγράμματος.
7.Ο παραχωρούμενος κοινόχρηστος χώρος θα οριοθετείται – διαγραμμίζεται με ευδιάκριτη γραμμή κίτρινη, με μέριμνα και ενέργεια της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, ώστε να καθίσταται ευχερής η διενέργεια των σχετικών ελέγχων. Σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης του κοινόχρηστου χώρου θα επιβάλλονται τα πρόστιμα και οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία και τον ισχύοντα κανονισμό χρήσης διαχείρισης κοινοχρήστων χώρων του δήμου μας. Επιπλέον από 01.01.2014 οι δικαιούχοι των περιπτέρων υποχρεούνται σε καταβολή τέλους για τον κοινόχρηστο χώρο που καταλαμβάνει η τοποθέτηση του κουβουκλίου του περιπτέρου, το ύψος του οποίου θα καθορίζεται με απόφαση δημοτικού συμβουλίου.

Προηγούμενο άρθρο

Σάββατο παίζει ο ΑΟΚ με Ακροπόταμο

Επόμενο άρθρο

Ο Λεωνίδας Παππάς περί του κανονισμού λειτουργίας των πεζόδρομων