Dark Mode Light Mode

Σιδηροδρομική σύνδεση «χαμένη» στις μελέτες!

Πριν από δέκα περίπου ημέρες δημοσίευσε η Πρωϊνή ανακοίνωση του ΟΣΕ, πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο για τη σύνταξη οριστικών  μελετών που έχουν σχέση με τη σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμανιού με υφιστάμενο δίκτυο του οργανισμού στους Τοξότες.

Προκύπτει ωστόσο ότι υπάρχει καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των μελετών, άρα αντίστοιχη καθυστέρηση στη δημοπράτηση του έργου και στην εκτέλεσή του.

Εδώ και δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια βρισκόμαστε σε φάση μελετών οι οποίες δεν λέγανε να τελειώσουν. Κι όπως φαίνεται οι μελέτες δεν θα είναι ολοκληρωμένες, άρα και το έργο ώριμο, πριν το 2018.

Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το ότι υπό μελέτη είναι και το τμήμα που αφορά το Νομό Καβάλας, της λεγόμενης σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Ο Παναγιώτης Σγουρίδης ως υφυπουργός μεταφορών και δικτύων απάντησε σε ερώτηση βουλευτή από τη Δράμα, για τα έργα που αφορούνε την Ανατολική Μακεδονία. Από την απάντηση του κ. Σγουρίδη προκύπτει ότι η λεγόμενη σιδηροδρομική «Εγνατία» είναι  σε φάση μελέτης, το κομμάτι Τοξότες – Νέα Καρβάλη – Αμφίπολη – Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα κομμάτι υψηλών ταχυτήτων, ένα παράλληλο έργο με το βασικό σιδηροδρομικό έργο του νομού, όπως το γνωρίζουμε από το νέο λιμάνι στους Τοξότες.

Κι ενώ πολλοί και συχνά μιλούν για τη σιδηροδρομική σύνδεση του νομού Καβάλας αυτή είναι σαφές ότι βρίσκεται χαμένη στις μελέτες που δε λένε να ολοκληρωθούν. Το απόσπασμα της ομιλίας του κ. Σγουρίδη στη βουλή είναι το ακόλουθο:

 

«Έχει ξεκινήσει σε σχεδιασμό το κομμάτι της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Κι έχει να κάνει με τη μελέτη από Τοξότες – Καρβάλη –  Αμφίπολη – Θεσσαλονίκη. Αυτό το κομμάτι είναι ένα κομμάτι της σιδηροδρομικής Εγνατίας και θα είναι υψηλών ταχυτήτων, όπως όλη η σιδηροδρομική Εγνατία. Αυτό υπολογίζεται ότι μπορεί να αρχίσει να υλοποιείται προς το τέλος του 2019 και επίσης θα υπάρξει συμβατική γραμμή η οποία θα συνδέσει αυτό το κομμάτι Αμφίπολη – Νέα Ζίχνη που θα μειώσει τον χρόνο  για να φύγουν τα φορτία από Θεσσαλονίκη για Δράμα, όπως επίσης θα μειωθεί και η διαδρομή κατά εξήντα χιλιόμετρα. Όπως ξέρετε, ο σιδηρόδρομος έμεινε στην Ελλάδα πάρα πολύ πίσω, αλλά ο σιδηρόδρομος αυτήν τη στιγμή είναι, αν θέλετε, ο μοχλός της ανάπτυξης της χώρας μαζί με τα logistics, δηλαδή τα εμπορευματικά κέντρα, και σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούμε».

Προηγούμενο άρθρο

Κάθε μέρα ανοιχτή η αγορά

Επόμενο άρθρο

Και τα έργα του ΕΣΠΑ στο δημοτικό συμβούλιο