Στις 10 Δεκεμβρίου του 2015 ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. Δημ. Κυριαζίδης κατέθεσε ερώτηση στη βουλή με την οποία απευθύνονταν στον υπουργό περιβάλλοντος Πάνο Σκουρλέτη. Έθετε θέματα σχετικά με τη διέλευση του αγωγού ΤΑΡ. Λίγες ημέρες αργότερα ερώτηση με παρόμοιο θέμα κατέθεσε ο Ν. Παναγιωτόπουλος, προς τον ίδιο υπουργό. Η ερώτηση του κ. Κυριαζίδη απαντήθηκε αρχές Ιανουαρίου, ενώ η ερώτηση του Ν. Παναγιωτόπουλου δεν έχει απαντηθεί ακόμη. Η ερώτηση του κ. Κυριαζίδη, απευθύνονταν και στον υπουργό οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη. Σύμφωνα με την απάντηση Σκουρλέτη στην ερώτηση Κυριαζίδη, είναι επιτυχία της κυβέρνησης η αποζημίωση του ΤΑΡ στην τοπική αυτοδιοίκηση, το ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ που θα δώσει σε τρεις περιφέρειες και σε πολύ περισσότερους δήμους. Στην απάντησή του ο Π. Σκουρλέτης γράφει ότι με τη νέα διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους του έργου, επιλύθηκαν θέματα που ήταν σε εκκρεμότητα. Η αρχική συμφωνία βελτιώθηκε, με αποζημίωση δημόσιας γης. Αυξήθηκε από τα 11 στα 32 εκατομμύρια ευρώ το εθελοντικό όπως αναφέρεται πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Η απάντηση του κ. Σκουρλέτη έχει ως εξής:
«Σε απάντηση της α σχετικής ερώτησης που κατατέθηκε στη βουλή των Ελλήνων από το βουλευτή κ. Δημ. Κυριαζίδη σας γνωρίζουμε ότι: Η νέα ελληνική κυβέρνηση παρέλαβε μία συμφωνία για το ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας έργο της διέλευσης του Διαδρατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) από την χώρα μας και ξεκίνησε νέες διαπραγματεύσεις με την εταιρεία κατασκευής του αγωγού, TAP AG, σε μία προσπάθεια βελτίωσης των όρων της συμφωνίας που θα διαμόρφωνε πολύ διαφορετικά, εάν είχε την ευθύνη εξαρχής.
Μέσα στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, που οριοθετήθηκαν κυρίως από τις τελευταίες εθνικές εκλογές και έπειτα, επιλύθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χρονίζοντα θέματα που απαιτούσαν συγκεκριμένες απαντήσεις και τεκμηρίωση και βελτιώθηκαν βασικά σημεία της συμφωνίας. Στο πλαίσιο αυτό και με την επιτυχή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων συμφωνήθηκαν με την εταιρεία κατασκευής του αγωγού τα εξής:
-Προβλέφθηκε αντάλλαγμα για τη χρήση της δασικής γης, το οποίο δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση.
-Αποσαφηνίστηκε ότι θα δοθεί αποζημίωση για τη δημόσια γη – κάτι που επίσης δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση – με όχι δυσμενέστερους όρους σε σχέση με την ιδιωτική.
-Συγκεκριμενοποιήθηκε η επιθυμία της εταιρίας του αγωγού να στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες, μέσω ενός σημαντικού εθελοντικού προγράμματος Εταιρικής κοινωνικής ευθύνης το οποίο αυξήθηκε από τα 11 εκατ. ευρώ που αναφερόταν αρχικά, στα 32 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πόρους που θα αποτυπωθούν σε συγκεκριμένα έργα προς όφελος όλων των κατοίκων στους δήμους και τις περιφέρειες από όπου θα περάσει ο αγωγός, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.
Η καταβολή των ως άνω αποζημιώσεων θα ξεκινήσει σταδιακά με την έναρξη κατασκευής του έργου.
Επιπλέον, με ευθύνη του υπουργείου περιβάλλοντος και ενέργειας θα συγκροτηθεί επιτροπή για την εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) με τη συμμετοχή εκπροσώπων του υπουργείου, της εταιρείας ΤΑΡ AG και των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Περιφερειών των περιοχών διέλευσης του αγωγού. Ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρξει για τις ειδικότερες περιοχές όδευσης, έτσι ώστε να κατευθυνθούν κυρίως προς αυτές οι προβλεπόμενοι πόροι που θα διατεθούν στο πλαίσιο της ΕΚΕ. Η εταιρεία ΤΑΡ AG έχει ήδη υποβάλει αίτημα στο υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας για πράξη εγκατάστασης που αφορά στην όδευση του αγωγού, καθώς και αίτημα για Άδεια Εγκατάστασης του Έργου, πλην του Σταθμού Συμπίεσης, τα οποία και εξετάζονται και σύντομα θα προχωρήσει η σχετική έγκριση.
Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ακολουθήσει το αρχικό χρονοδιάγραμμα έναρξης εργασιών του. Η αρμόδια αρχή σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία για τα έργα κοινού ενδιαφέροντος είναι η γενική γραμματεία στρατηγικών και ιδιωτικών επενδύσεων του υπουργείου οικονομίας, ανάπτυξης και τουρισμού προς το οποίο διαβιβάζουμε το παρόν έγγραφο με αντίγραφο της Ερώτησης.
Στην κατασκευή του έργου θα επιχειρηθεί να χρησιμοποιηθούν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά είναι δεδομένο ότι θα ενισχυθεί και έμμεσα η απασχόληση, σε μία πολύ δύσκολη περίοδο για τη χώρα και τους ανέργους της. Ήδη ανακοινώθηκε η σύναψη σύμβασης με ελληνική εταιρεία για την προμήθεια σωληναγωγών μήκους περίπου 495 χλμ. για τα χερσαία τμήματα του αγωγού στην Ελλάδα. Το συμβόλαιο αφορά συνολικά σε περίπου 270.000 τόνους σωληναγωγών.
Τέλος, σχετικά με το εργατικό δυναμικό που θα απασχοληθεί στην κατασκευή του έργου, όπως είναι αυτονόητο, θα τηρηθεί η ισχύουσα εργατική νομοθεσία.
Συμπερασματικά, η διευθέτηση όλων των εκκρεμοτήτων της παρούσας φάσης του έργου, εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων, αποτελεί ένα σαφές μήνυμα προς τη διεθνή επενδυτική κοινότητα και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, για την ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να λύνει προβλήματα με αμοιβαία επωφελή τρόπο, ακόμη κι όταν αντιμετωπίζει παγιωμένες καταστάσεις».