Dark Mode Light Mode

Στήριξη των αγροτών από Τσανάκα – Μαρκόπουλο

Έκτακτη συνέντευξη τύπου για το θέμα της όδευσης του αγωγού ΤΑΡ, στην περιοχή της επαρχίας Καβάλας, από το Ζυγό μέχρι και τη Λυδία, έδωσαν  το μεσημέρι η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα κι ο αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος. Η κα Τσανάκα μίλησε περισσότερο στη συνέντευξη τύπου, έκανε μία αναδρομή όλων όσων έχουν προηγηθεί. Είπε για παράδειγμα ότι η ίδια παραβρέθηκε στις τρεις πιο πρόσφατες από τις οκτώ συνολικά συναντήσεις των τοπικών παραγόντων και φορέων με τους εκπροσώπους του αγωγού. Η κα Τσανάκα φάνηκε να δικαιολογεί την απόρριψη από πλευράς ΤΑΡ της πρότασης που διατύπωσαν μαζί τα δύο τμήματα επιμελητηρίων, η λεγόμενη ορεινή όδευση από την πλευρά του Συμβόλου.
Είπε στη συνέχεια ότι οι εκπρόσωποι του αγωγού με τα καινούρια όρια όδευσης προσπάθησαν ν΄ αποφύγουν την τίρφη, δήλωσε όμως ότι σήμερα με την καινούρια τους πρόταση περνούν ξυστά από αρχαιολογική περιοχή. Τόνισε ότι υπάρχει πρόβλημα ότι και η καινούρια πρόταση του αγωγού διασχίζει χωράφια. Οι κατασκευαστές είπε προσπάθησαν να τη βελτιώσουν την ώρα που οι αγρότες της περιοχής – εννοώντας το σύλλογο αγροτών του Δήμου Καβάλας – πρότειναν και προτείνουν πιο βόρεια όδευση, πάνω από τα χωριά Ζυγός, Κρυονέρι, Φίλιπποι και Λυδία.
Η κα Τσανάκα περιγράφοντας αναλυτικά το τι έγινε στις πιο πρόσφατες συναντήσεις των τοπικών φορέων με τους εκπροσώπους του αγωγού, είπε ότι η πρόταση αυτή απερρίφθη. Σημείωσε ότι οι κατασκευαστές του αγωγού έχουν δεσμευθεί να παρακάμψουν την περιοχή των λαχανόκηπων βόρεια της Καρβάλης. Ζητήσαμε – είπε – να γίνει το ίδιο και με την περιοχή στα χωριά της επαρχίας Καβάλας που προαναφέραμε, κι εγώ – τόνισε – πρότεινα εκτός των άλλων και παράλληλη όδευση με τον αγωγό της ΔΕΦΑ. Απάντησαν αρνητικά, κατέληξε.
Σύμφωνα με τη Δ. Τσανάκα η κατασκευή του αγωγού θα διαρκέσει δύο χρόνια. Οι μελετητές ανέφερε έχουν χρόνο, μπορούν να καταθέσουν στην πόλη βελτιωτικές προτάσεις για το επίμαχο πια κομμάτι από το Ζυγό μέχρι και τη Λυδία. «Δεν έχασα τις ελπίδες μου. Σέβομαι τη στάση των αγροτών», είπε η κα Τσανάκα, η οποία παρέθετε συνεχώς στους δημοσιογράφους χάρτες για την περιοχή η οποία είναι πιο δύσκολη, επί της οποίας χάραξης υπάρχει διαφωνία, εξηγώντας τι ακριβώς προτείνει ο ΤΑΡ και τι προτείνουν οι αγρότες του Δήμου Καβάλας.
Ο Θ. Μαρκόπουλος που μίλησε αμέσως μετά, είπε ότι σ΄ αυτόν το διάλογο για τον αγωγό ΤΑΡ, η περιφερειακή ενότητα Καβάλας είναι ακόμα πιο υποβαθμισμένη, καθώς κλήθηκε σε δύο μόνο συναντήσεις, είτε με την προηγούμενη διοίκηση, είτε με τη σημερινή. Για την τελευταία πιο πρόσφατη πρόταση των εκπροσώπων του αγωγού, αναγνώρισε ότι κινδυνεύουν χωράφια και ως ένα βαθμό οι ευρισκόμενοι σε εξέλιξη αναδασμοί.
«Ελπίζω ο υπουργός να λάβει υπόψη του ότι του είπαμε, ότι ικανοποιεί την περιοχή και τους πολίτες», είπε ο κ. Μαρκόπουλος.
Η βελτιωτική τους πρόταση, είπε για τον ΤΑΡ η κα Τσανάκα, δεν μας ικανοποιεί. Θέλουμε να βγούνε πιο πάνω. Η κα δήμαρχος επανέλαβε ότι μπορούν να γίνουν βελτιώσεις της όδευσης του αγωγού κατά τη διάρκεια της κατασκευής, κατάληξε όμως στη δήλωσή της, αν οι αγρότες επιμένουν, εμείς τους αγρότες του δήμου Καβάλας θα στηρίξουμε.
«Εμείς συνεχίζουμε να ζητάμε το καλύτερο δυνατό για την περιοχή», είπε ο κ. Μαρκόπουλος. Ενώ η Δ. Τσανάκα σε ερώτηση που της υποβλήθηκε για τη συμμετοχή του Δήμου Καβάλας στις κινητοποιήσεις, απάντησε ότι βεβαίως ο Δήμος Καβάλας αν χρειαστεί θα λάβει μέρος σε κινητοποιήσεις, αν και όπως είπε πολλές φορές είναι προτιμότερη η προσφυγή στη δικαιοσύνη.
Σε γενικές γραμμές ο Θ. Μαρκόπουλος και η Δ. Τσανάκα φάνηκε από τη μια να στηρίζουν τα αιτήματα των αγροτών, για μία βόρεια όδευση πάνω από τα χωριά που προαναφέραμε, από την άλλη ελπίζουν ότι την τελευταία στιγμή, ή στη διάρκεια κατασκευής του έργου μέχρι να έρθει η ώρα να κατασκευαστεί το κομμάτι, θα υπάρξουν βελτιώσεις, είτε με παρέμβαση του υπουργείου, είτε με πρωτοβουλία των κατασκευαστών του αγωγού ΤΑΡ. Όλοι πάντως συμφώνησαν ότι αύριο, που είναι – κατά δήλωση του κ. Μανιάτη – η καταληκτική ημερομηνία για τις διαβουλεύσεις, καθώς αύριο ο υπουργός θα υπογράψει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στην οποία τουλάχιστον κατ΄ αρχήν θα υπάρχει συγκεκριμένη όδευση του αγωγού, σε όλα τα ελληνικά εδάφη. Άρα και στην περιοχή για την οποία υπάρχουν αντιρρήσεις, από το Ζυγό Καβάλας μέχρι και τη Λυδία.

Προηγούμενο άρθρο

Οι τυχεροί για τα εισιτήρια διαρκείας του ΑΟΚ

Επόμενο άρθρο

Ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης «Ο Τόπος της Ζωής μας»