Dark Mode Light Mode
Η ζέστη βλάπτει τα σταφύλια
Στα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ παραλιακή χάραξη Θεσσαλονίκη – Καβάλα
Πιο ροκ το φεστιβάλ «πλάι στο κύμα»

Στα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ παραλιακή χάραξη Θεσσαλονίκη – Καβάλα

Σε ιστοσελίδα των Αθηνών «ρεπορτάζ για την νέα διοίκηση της εταιρίας ΕΡΓΟΣΕ» εταιρία θυγατρική του ΟΣΕ κάνει λόγω για μία ακόμη φορά για προτεραιότητα στο σχέδιο της παραλιακής σιδηροδρομικής «Εγνατίας». Πρόκειται για ένα παλιό σενάριο, που όλο ακούμε να ωριμάζει αλλά ποτέ δεν μαθαίνουμε ότι πραγματικά εξελίσσεται. Στο κείμενο που αναδημοσιεύουμε το έργο αναφέρεται ως «παραλιακή χάραξη του ΟΣΕ από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και τους Τοξότες». Το κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:

Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και η τύχη των 2 μεγάλων δημοπρατήσεων της ΕΡΓΟΣΕ είναι το πρώτο “μενού” της νέας διοίκησης υπό τον Αθανάσιο Βούρδα.

Λίγες μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων ο κος Βούρδας έχει μπροστά του ένα “τσουνάμι” προβλημάτων. Έργα που έχουν σταματήσει λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης περιμένουν εκταμιεύσεις χρημάτων για να προχωρήσουν και να οδεύσουν στην ολοκλήρωσης.

Ειδικά κάποια από τα έργα που εκτελούνται δεν έχουν το χρόνο με το μέρος τους και ειδικότερα το έργο Διακοπτό-Ροδοδάφνη που έχει πάρει παράαση μέχρι το τέλος του 2015 καθώς τότε τελειώνει η χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ 2007-2013.

Το έργο παρουσιάζει εκτός από τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν πρόσφατα και θέματα απαλλοτριώσεων στην περιοχή του Ελαιώνα. Τώρα η διοίκηση καλείται να πάρει άμεσες αποφάσεις για να ξεκολλήσει το έργο και να προλάβει τις ασφυκτικές προθεσμίες.

Ανάσα αποτελεί η ένταξη των 2 μεγάλων έργων της ΕΡΓΟΣΕ (Τιθορέα-Δομοκός και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος) στο Ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο CEF (Συνδέοντας την Ευρώπη). Αυτό σημαίνει πως αυτά τα έργα θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν χωρίς τις χρονικές πιέσεις του ΕΣΠΑ και του ΣΕΣ 2014-2020 ενώ ταυτόχρονα δίνει αέρα στη σιδηροδρομική κατασκευαστική εταιρεία να εισάγει άλλα σημαντικά έργα.

ΟΙ 2 ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ

Όπως πρόσφατα είχε αναφέρει ο αν.Υπουργός Υποδομών κος Σπίρτζης αντικείμενο εξέτασης για τη νέα διοίκηση αποτελούν οι 2 εν ενεργεία δημοπρατήσεις για την ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και της αναβάθμισης του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο συνολικού κόστους 240εκ.ευρώ.

Οι αποφάσεις δεν αναμένεται να αργήσουν και θα είναι από τις πρώτες αποφάσεις της νέας διοίκησης.

ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ

Μία σειρά από έργα είναι έτοιμα να προωθηθούν προς υλοποίηση απο την ΕΡΓΟΣΕ και η νέα διοίκηση καλείται να “τρέξει” τα έργα που θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση τους από το ΣΕΣ 2014-2020.

Τα σημαντικότερα είναι η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕΠ με το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας, η ηλεκτροκίνηση από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα, η επέκταση του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο, η ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος Στρυμόνας-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο καθώς και η νέα παραλιακή χάραξη με νέα γραμμή στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης.

(Πηγή Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com)

Προηγούμενο άρθρο

Η ζέστη βλάπτει τα σταφύλια

Επόμενο άρθρο

Πιο ροκ το φεστιβάλ «πλάι στο κύμα»