Dark Mode Light Mode
Περί της κυρώσεως του σχεδίου Περιγιαλίου
Τα διόδια της Μουσθένης συζητήθηκαν από το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας
H Καβάλα Oil στο Επιμελητήριο

Τα διόδια της Μουσθένης συζητήθηκαν από το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας

Επί του κειμένου, σχετικού με τη λειτουργία του σταθμού διοδίων της Μουσθένης, που ετοίμασε και μοίρασε ο Δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής συζήτησε το απόγευμα της Πέμπτης το σώμα. Αν και αρχικά το κείμενο προοριζόταν να εγκριθεί ως ψήφισμα, κατόπιν των τοποθετήσεων αποφασίστηκε ο Δήμαρχος να έρθει σε συνεννόηση με τον πρόεδρο του ΤΕΕ ΑΜ Λάζαρο Βασιλειάδη, προκειμένου να συγκεραστούν οι απόψεις και να ετοιμασθεί ένα κείμενο με κοινές θέσεις.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θόδωρος Καλλιοντζής επανέλαβε την πάγια θέση του για τις άτοπες επαναλαμβανόμενες εκδόσεις ψηφισμάτων του δημοτικού συμβουλίου, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν λαμβάνονται καν υπόψη. Ενώ ο επικεφαλής της ΑΚΕΠ Στάθης Εριφυλλίδης ζήτησε από τον Δήμαρχο να οργανώσει σύσκεψη με παρόντες τους τέσσερις βουλευτές, προκειμένου να τεθούν επί τάπητος όλα τα φλέγοντα ζητήματα που επηρεάζουν την τοπική κοινωνία, όπως είναι το πρόβλημα της επιδότησης κόστους 12% αλλά και η λειτουργία των σταθμών διοδίων.

Το κείμενο που διανεμήθηκε στο σώμα ανέφερε τα εξής:

 

Η Εγνατία οδός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής, που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ικανό να προσδώσει τεράστια προστιθέμενη αξία στην περιοχή μας, να αυξήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να την αναπτύξει ακόμη περισσότερο προς όφελος των κατοίκων.

Επομένως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να λειτουργεί απρόσκοπτα, σταθερά, ορθά και χωρίς προβλήματα.

Διαφορετικά, η Εγνατία οδός μπορεί να λειτουργήσει ως εμπόδιο για την οικονομική ανάκαμψη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, να την απομονώσει από την υπόλοιπη Ελλάδα και τον κόσμο, να επιτείνει τα προβλήματα που προκάλεσε τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση. Ιδίως αν το κόστος μετακίνησης και γενικότερα χρήσης του δρόμου αυτού καταστεί απαγορευτικό για ανθρώπους και εμπορεύματα.

Όλοι αντιλαμβανόμαστε πως η συντήρηση του δρόμου απαιτεί σημαντικές δαπάνες. Όμως είναι ξεκάθαρο πως δεν έχουν εξαντληθεί όλοι οι τρόποι για την άντληση πόρων χωρίς επιβάρυνση του κοινωνικού συνόλου και για τη μετακύλιση του κόστους χρήσης κυρίως στους χρήστες. Η κατασκευή και λειτουργία «Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων» έχει καθυστερήσει απαράδεκτα, κάτι που καθιστά την Εγνατία οδό αφιλόξενο και ανασφαλή δρόμο. Τα ηλεκτρονικά διόδια έχουν παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες. Και η τιμολογιακή πολιτική αλλάζει εξαιτίας αστάθμητων παραγόντων που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το δρόμο και τους χρήστες. Παράλληλες, λίγες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι τώρα για τη μείωση των εξόδων.

Καλούμε την κυβέρνηση και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας «Εγνατία Οδός ΑΕ» να ορίσουν με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο τον επιχειρηματικό σχεδιασμό της εταιρείας. Ιδίως να προσδιορίσουν την τιμολογιακή πολιτική της για τα επόμενα χρόνια, προβλέποντας ειδικές τιμές για τους τοπικούς και συνήθεις χρήστες και καθιερώνοντας εκπτώσεις για τους κατόχους ηλεκτρονικής κάρτας. Διαφορετικά, με κάθε νόμιμο τρόπο θα εμποδίσουμε παλιούς και νέους σταθμούς διοδίων. Λέμε όχι στην καινούργια απομόνωση της περιφέρειάς μας.

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Περί της κυρώσεως του σχεδίου Περιγιαλίου

Επόμενο άρθρο

H Καβάλα Oil στο Επιμελητήριο