Dark Mode Light Mode

Τα δύο έργα στο κεντρικό λιμάνι τελειώνουν σε 6 μήνες

Δύο ιδιαίτερα σημαντικά έργα που εκτελούνται στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας, μπαίνουν από το καλοκαίρι σε φάση ολοκλήρωσης, ώστε να τελειώσουν με το τέλος του τρέχοντος έτους. Αυτή είναι η ενημέρωση που δίνει στην εφημερίδα μας, ο εργοταξιάρχης και των δύο αυτών έργων Τάσος Κακουλίδης, εκπρόσωπος στην Καβάλα της κατασκευάστριας εταιρίας ΕΛΙΚΑ ΑΤΕ, ιδιοκτήτες της οποίας είναι τα αδέλφια Δημήτρης και Νίκος Κουπατσάρης. Τα έργα αφορούν την προστασία του υφιστάμενου μόλου, δηλαδή την εξωτερική θωράκισή του και την επέκταση του μόλου κατά 80 μέτρα.

Το πρώτο έργο άρχισε το Σεπτέμβρη του 2010. Το δεύτερο τον Ιανουάριο του 2011. Αυτό τον καιρό τα έργα δουλεύονται ταυτόχρονα, οι θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν είναι δεκαπέντε. Σε μεγάλο βαθμό τα έργα εκτελούνται κάτω από τη θάλασσα, με αποτέλεσμα, προς το παρόν τα αποτελέσματα των εργασιών να μην είναι ορατά. Σε έναν περίπου μήνα από τώρα, λόγω και της εντατικοποίησης των εργασιών, θα αρχίσει να φαίνεται το βασικότερο και μεγαλύτερο έργο, αυτό της επέκτασης του μόλου, κατά 80 μέτρα.

Ήδη στο σημείο όπου επεκτείνεται ο μόλος δουλεύουν εντατικά δύο πλωτά. Και τα δύο έργα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό το πρώτο 3,2 εκατομμύρια ευρώ μετά την έκπτωση, το δεύτερο 4 εκατομμύρια ευρώ μετά την έκπτωση.

Ο Τάσος Κακουλίδης εξήγησε πως ακριβώς τα έργα αυτά, προς το παρόν αδικούνται, υπό την έννοια, ότι είναι σοβαρές εργασίες, κάτω από τη θάλασσα, που δε φαίνονται, στον κόσμο. Είπε επίσης στην εφημερίδα μας, ότι ο μόλος θα έχει την ίδια εικόνα, θα είναι δηλαδή ενιαίος, όταν επεκταθεί κατά 80 μέτρα. Ο δε φάρος που σήμερα βρίσκεται στο σημείο που τελειώνει ο μόλος θα μεταφερθεί και θα λειτουργεί στο καινούριο σημείο, όπου ο μόλος θα τελειώνει.

Η συνέντευξη του Τάσου Κακουλίδη, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Αναφέρεται και σε λεπτομέρειες των εργασιών, όπου μεγάλες ποσότητες πετρών – μικρών και μεγάλων – πέφτουν συνεχώς στη θάλασσα, για να γίνουν η βάση, πάνω στην οποία θα τοποθετηθούν οι μεγάλοι κυβόλιθοι, όγκου δέκα τόνων. Αναλυτικά ο Τ. Κακουλίδης είπε τα εξής:

 

«Το ότι δε φαίνεται είναι χαρακτηριστικό της κατασκευής λιμενικών έργων. Επειδή το κύριο σώμα της κατασκευής των έργων αυτών είναι υποθαλάσσιο, δε φαίνεται. Όταν εξέρχεται βέβαια στην επιφάνεια της θάλασσας, τότε αρχίζει και φαίνεται. Λοιπόν εδώ έχουμε δύο έργα. Το ένα αφορά την εξωτερική θωράκιση του υφιστάμενου μόλου και το άλλο έργο είναι η επέκταση αυτού του μόλου κατά 80 μέτρα. Και τα δύο έργα κατά σύμπτωση τα έχει αναλάβει η ίδια εταιρία, η ΕΛΙΚΑ ΑΤΕ. Τα δύο αυτά έργα εκτελούνται ταυτόχρονα. Υπάρχουν τα αντίστοιχα πλωτά, ο μηχανολογικός εξοπλισμός δηλαδή και εκτελούνται ταυτόχρονα. Όσον αφορά τώρα αυτό που φαίνεται, είναι, για μεν το έργο της εξωτερικής θωράκισης, εκτός από το κομμάτι των 200 μέτρων, που είχε κατασκευαστεί πριν από μερικά χρόνια από άλλη εταιρία, φαίνεται τώρα ότι συνεχίζεται αυτή η ίδια κατασκευή, για να ολοκληρωθεί στο σύνολο του μήκους του μόλου.

Στον μόλο αυτόν τον υφιστάμενο εξωτερικά, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της στρώσης αυτής που είναι η κατηγορία των φυσικών ογκολίθων της τάξης 4 έως 6 τόνων, θα μπούνε φυσικοί ογκόλιθοι – φυσικές πέτρες δηλαδή – από 6 μέχρι 10 τόνων. Δηλαδή εξωτερικά του μόλου αυτό που βλέπουμε τώρα θα επικαλυφθεί με αυτούς τους φυσικούς ογκόλιθους, των περίπου 10 τόνων, μέχρι το ύψος του υφιστάμενου μόλου».

ΕΡ: Αυτό πότε θα γίνει;

ΑΠ: «Η στρώση αυτή που προηγείται των μεγάλων ογκολίθων τελειώνει σε κανένα μήνα. Επομένως μέχρι τέλους του έτους ευελπιστούμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί και η τελική στρώση των μεγάλων ογκολίθων στον προσήνεμο μόλο».

ΕΡ: Άρα μέχρι το τέλος του 2013 τελειώνει το πρώτο έργο, η προστασία του υφιστάμενου μόλου;

ΑΠ: «Ναι. Εκεί φιλοδοξούμε να τελειώσει και το άλλο έργο. Πάμε τώρα στο άλλο έργο. Στην άκρη του υφιστάμενου μόλου, είναι ήδη και τα δύο πλωτά. Γίνονται εντατικές εργασίες της κατασκευής της έδρασης των τεχνητών ογκολίθων. Τεχνητοί ογκόλιθοι είναι αυτοί που είναι κατασκευασμένοι από σκυρόδεμα και είναι τοποθετημένοι αυτοί οι κύβοι – να το πω έτσι απλά για να γίνει κατανοητό – σε όλοι την περιοχή του εργοταξίου και στον υφιστάμενο μόλο εσωτερικά βέβαια. Η διάστρωση αυτή θα γίνει σε δύο φάσεις. Η μία φάση είναι στο βάθος των δέκα μέτρων και το άλλο στο βάθος των έξι μέτρων. Τώρα επεξεργαζόμαστε την έδραση στο -10 που είναι και το τέλος της επέκτασης του μόλου.

Θεωρούμε ότι αν προλάβουμε θα τελειώσουμε αυτή τη βδομάδα της διάστρωση για να αρχίσει πλέον η τοποθέτηση αυτών των τεχνητών ογκολίθων, από σκυρόδεμα. Επομένως έτσι εκτιμώντας θεωρώ ότι μέσα σε κανένα εικοσαήμερο θα δούμε τους πρώτους ογκόλιθους να εξέχουν της επιφάνειας της θάλασσας. Αυτό τώρα που κατασκευάζεται κάτω από τη θάλασσα, κι απορεί ο κόσμος γιατί δε φαίνεται, είναι ένα πρίσμα, δηλαδή μία κατασκευή από φυσικά υλικά, από φυσικές πέτρες, η οποία έχει μορφή, σε τομή, είναι όπως μία πυραμίδα, η οποία καταλαμβάνει πολύ μεγάλο πλάτος. Φτάνει περί τα 72 μέτρα και πέρα από το μόλο, στην τελική της κατασκευή και είναι πολύ μεγάλος όγκος υλικών. Επομένως όλο αυτό που κατασκευάζουμε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, είναι κάτω από τη θάλασσα κι ενδεχομένως απορεί ο κόσμος και φυσικό είναι! Στη συνέχεια θα γίνει και η έδραση των υπολοίπων τεχνητών ογκολίθων, που είναι άλλης κατηγορίας αυτοί. Είναι συμπαγής, δεν είναι κυψελωτή (δεν έχουνε τρύπα, όπως είναι αυτοί στην άκρη) και έτσι λοιπόν θα κατασκευαστεί αυτό η επέκταση του υφιστάμενου μόλου κατά 80 μέτρα, με το αντίστοιχο ακρομόλιο κ.λ.π. Το υπάρχον θα γκρεμισθεί και θα μπει ο αντίστοιχος φάρος στη νέα άκρη».

ΕΡ: Η εικόνα του μόλου θα είναι ενιαία, θα είναι μία φυσική συνέχεια;

ΑΠ: «Ακριβώς, θα είναι μία φυσική συνέχεια».

ΕΡ: Θα τελειώσει κι αυτό το έργο το 2013;

ΑΠ: «Ελπίζουμε ότι θα τελειώσει. Τώρα το καλοκαίρι θα ενταθούν και ιδιαίτερα οι εργασίες. Το θέμα με τα έργα αυτά, ειδικά, είναι ότι έχουμε σοβαρή έλλειψη κι εκεί είναι η όλη ένταση και προσπάθειά μας, στην πέτρα. Δεν υπάρχει πέτρα. Εννοούμε μεγάλη πέτρα. Η κατηγορία της μικρής πέτρας, που λέγονται λιθοριπές και είναι από μισό κιλό μέχρι 200 κιλά, σ΄ αυτή την κατηγορία δεν έχουμε πρόβλημα. Από κει, από τα 200 κιλά μέχρι τους 10 τόνους, η μεγάλη πέτρα βασικά και οι δύο τελευταίες κατηγορίες, υπάρχει έλλειψη»

ΕΡ: Και εσείς που θα βρείτε τέτοιες πέτρες;

ΑΠ: «Αναγκαζόμαστε και τις παίρνουμε από την υφιστάμενη λατομική περιοχή. Όμως κι εκεί η γεωλογική εικόνα της πέτρας, έχει πολλές διακλάσεις, οπότε με τις ανατινάξεις το ποσοστό της μεγάλης πέτρας είναι μικρό. Επομένως κάθε φορά παίρνουμε το υλικό που μας διαθέτει το λατομείο και δεν υπάρχει άλλη πηγή… Έγιναν διάφορες προσπάθειες να πάρουμε κι από άλλες πηγές πέτρα, να βρούμε κ.λ.π., αλλά δεν μπόρεσε να επιτευχθεί κάτι τέτοιο».

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Η απόφαση της συνέλευσης ΕΛΜΕ Καβάλας

Επόμενο άρθρο

ΣΑΤΑ Μαΐου - Η κατανομή των ποσών ανά δήμο