Dark Mode Light Mode

Την γλιτώνουν;

Ο.Λ.Κ. και Ο.Λ.Α. την συγχώνευση με την Θεσσαλονίκη

Με συνέντευξη τύπου που δόθηκε χθες το απόγευμα και συνάντηση εργασίας σήμερα το πρωί στον ΟΛΚ, αρχίζει στην Καβάλα η υλοποίηση του προγράμματος Sea2Sea. Στο φιλόδοξο πρόγραμμα συμμετέχουν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, δύο λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς και Βάρνα) ενώ την όλη προσπάθεια στηρίζουν οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Βουλγαρίας όπως φυσικά η ευρωπαϊκή ένωση. Στην διάρκεια του προγράμματος που θα διαρκέσει δύο χρόνια θα συνταχθεί μελέτη που θα αφορά πολυτροπικής φύσεως μεταφορές ώστε φορτία από τα λιμάνια της Βουλγαρίας να φθάνουν στο Αιγαίο ή (αντίθετη διαδρομή) στον Δούναβη και την Κεντρική Ευρώπη χωρίς να χρειάζεται να διέρχονται τον Βόσπορο. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι έτοιμη η σχετική μελέτη που θα προτείνει απαραίτητα έργα υποδομών στις δύο χώρες, για την διευκόλυνση του σχεδίου. Τότε οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αποφασίσουν και να χρηματοδοτήσουν την εκτέλεση των έργων αυτών χωρίς να αποκλειστεί νέα βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην χθεσινή συνέντευξη τύπου παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΟΛΚ (Τάσος Χατζηαναστασίου, Μηνάς Τάτσης, Χρήστος Ηλιάδης), ο Δ. Σύμβουλος του Οργανισμού Αλεξανδρούπολης Χρήστος Σκεύας, εκπρόσωπος του Υπουργείου Ανάπτυξης Μεταφορών και Δικτύων η κ. Διαβολίτση, εκπρόσωπος της Ε.Ε. η κ. Παπαντωνιάδου, εκπρόσωπος της Διαχειριστικής Αρχής και εκπρόσωποι των Βουλγαρικών λιμανιών και αρχών.

Ο κ. Χρήστος Σκεύας μπήκε αμέσως στο «ψητό». Πέραν του ότι αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, τόνισε ότι δεν πρέπει να συγχωνευτούν με την Θεσσαλονίκη τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. «Δεν είναι δυνατόν να πάμε σε έναν ανταγωνιστή μας» είπε. Μετά το τέλος της συνέντευξης τύπου φάνηκε αισιόδοξος ότι το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο θα αλλάξει κι οι δύο οργανισμοί (ΟΛΚ και ΟΛΑ) θα την γλιτώσουν… Φαίνεται μάλιστα ότι αντίθετη στην συγκεκριμένη κυβερνητική πρωτοβουλία είναι και η Κομισιόν, υπό την έννοια ότι θέλει να ενημερωθεί για τα όσα προτείνει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ο κ. Σκευάς και ο κ. Τάτσης ήταν την προηγούμενη εβδομάδα στην συνέλευση της ΕΛΙΜΕ (Ένωση Περιφερειακών Λιμένων Ελλάδας) όπου διαπίστωσαν ότι επί του παρόντος το Υπουργείο συνεχίζει να υποστηρίζει άνευ όρων συγχώνευση των λιμανιών Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με την Θεσσαλονίκη.

Για το πρόγραμμα Sea2Sea ο κ. Σκευάς είπε: «Όταν άρχισε αυτή η προσπάθεια κάποιοι μας έλεγαν τρελούς. Τελικά τα καταφέραμε. Πρόκειται για ένα όραμα αρκετών ετών ώστε να παρακαμφθεί ο Βόσπορος. Η υλοποίηση του σχεδίου θα δώσει ζωή και στην Καβάλα και στην Αλεξανδρούπολη». Συμπλήρωσε επίσης ότι οι εταίροι του προγράμματος επιθυμούν σε αυτή τους την πρωτοβουλία να συνεργαστούν και με το λιμάνι του Πειραιά. Επανερχόμενος στο θέμα των οργανισμών λιμένων (σε σχέση και με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου) ο κ. Σκευάς είπε ότι: «Κι αν ακόμη έδιναν τώρα στα δύο λιμάνια –Καβάλας και Αλεξανδρούπολης- από 50 εκ ευρώ, πάλι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι. Δεν έχουμε το προσωπικό». Όσο για τα σενάρια ιδιωτικοποίησης τόνισε ότι το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να υπάρξουν συμβάσεις παραχώρησης.

Στο περιθώριο της χθεσινής συνέντευξης τύπου έγινε γνωστό ότι τα λιμάνια Καβάλας- Αλεξανδρούπολης εντάσσονται οριστικά στους διευρωπαϊκούς χάρτες υποδομών. Το πρόγραμμα Sea2Sea έχει προϋπολογισμό 1,5 εκ ευρώ κι ως πρωτοβουλία των συνεργαζόμενων λιμανιών άρχισε προ 6 περίπου μηνών.

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Στις θέσεις τους οι αγρότες

Επόμενο άρθρο

Στον Στουρνάρα και το θέμα των πετρελαίων