Dark Mode Light Mode
Τέλος στα σενάρια Εμινίδη από τον Δ. Βίτσα
Την Πέμπτη μαθαίνουμε τον ιδιώτη που αναλαμβάνει το αεροδρόμιο;
Δωρεά πιάνου στο δημοτικό ωδείο

Την Πέμπτη μαθαίνουμε τον ιδιώτη που αναλαμβάνει το αεροδρόμιο;

Οι κυριακάτικες εφημερίδες αλλά και οι οικονομικές ιστοσελίδες, επανήλθαν χθες για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Υπάρχουν αναρτήσεις που αναφέρονται σε αποτέλεσμα του διαγωνισμού που κάνει το ΤΑΪΠΕΔ, το οποίο θα γνωστοποιηθεί την Πέμπτη. Ένα από τα αεροδρόμια που την Πέμπτη καλώς εχόντων των πραγμάτων θα μάθουν πως θα ιδιωτικοποιηθούν είναι αυτό της Καβάλας, στη Χρυσούπολη. Το κείμενο αναφέρει τα εξής:

Μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, το πιθανότερο την προσεχή Πέμπτη, αναμένεται να γίνει γνωστός ο προτιμητέος πλειοδότης στο διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τη παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων.

Πρόκειται για 14 συνολικά αεροδρόμια που έχουν χωριστεί από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων σε δύο ομάδες. Η πρώτη περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να παραχωρηθούν σε δύο διαφορετικά σχήματα τα περιφερειακά αεροδρόμια, τελικώς όμως προκρίθηκε η επιλογή ο προτιμητέος πλειοδότης να αναλάβει την εκμετάλλευση και των 14 αερολιμένων.

Σημειώνεται πως έως σήμερα, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να διαθέτουν καμία εταιρική δομή, και βρίσκονται υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Από το ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν πως διαθέτουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων και από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων τους, τα οποία υποχρησιμοποιούνται, ενώ η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.

Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ που τρέχει από τον Απρίλιο του 2013, όταν και δημοσιοποιήθηκε η σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος, βρίσκεται στο τελικό του στάδιο και, όπως αναφέρθηκε, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να γίουν γνωστοί οι προτιμητέοι πλειοδότες. Το ενδιαφέρον ήταν σημαντικό και στα γραφεία του Ταμείου στην οδό Κολοκοτρώνη αρχικά έφθασαν 11 προσφορές και στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προχώρησαν 7 επενδυτικά σχήματα.

Τελικώς, δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες κατέθεσαν τρία επενδυτικά σχήματα, στα οποία μετέχουν γνωστοί διεθνείς «παίκτες» της αγοράς διαχείρισης αερολιμένων και μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι με εμπειρία σε παραχωρήσεις. Τα σχήματα αυτά είναι:

– CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.

– FRAPORT AG- SLENTEL Ltd

– VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.

Οι ανάδοχοι θα αναλάβουν την παραχώρηση, για διάστημα 40 ετών με δυνατότητα 10ετούς παράτασης, του συνόλου των 14 αερολιμένων και σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, θα πρέπει να πραγματοποιήσουν, μέσα στην πρώτη τετραετία, επενδύσεις ύψους 200-250 εκατ. ευρώ, το ύψος των οποίων θα κρίνει τελικώς και το διαγωνισμό. Στο πλαίσιο της σύμβασης, τα τέλη χρήσης θα διαμορφωθούν σε 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και έως 20 ευρώ μετά. Στόχος είναι η συγκεκριμένη συναλλαγή να ολοκληρωθεί πριν εκπνεύσει το 2014, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση των έργων αναβάθμισης. Μετά την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Πηγή:www.capital.gr

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Τέλος στα σενάρια Εμινίδη από τον Δ. Βίτσα

Επόμενο άρθρο

Δωρεά πιάνου στο δημοτικό ωδείο