Dark Mode Light Mode

Τουρισμός κρουαζιέρας: 32ο στις αφίξεις το λιμάνι της Καβάλας

Δημοσιοποιήθηκαν νέα στοιχεία σχετικά με την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων όλο το 2012, στην Ελλάδα. Ειδικότερα τα στοιχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, μετά από επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων από σαράντα οργανισμούς λιμένων, λιμενικά ταμεία, λιμεναρχεία. Τα στοιχεία αυτά πια είναι το οριστικά, στοιχεία κρουαζιέρας για την Ελλάδα, το 2012.

Με βάση τα στοιχεία ο αριθμός των κρουαζερόπλοιων που προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια, είναι 4.824, η δε επιβάτες 5.475.816 (χωρίς αναχωρήσεις). Όπως είναι γνωστό η Ένωση Λιμένων Ελλάδας είναι το ανώτατο επαγγελματικό όργανο της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας, συμμετέχει στην ευρωπαϊκή ένωση λιμένων. Εκπροσωπεί τα ελληνικά λιμάνια σε όλα τα διεθνή φόρουμ της λιμενικής βιομηχανίας. Τα στοιχεία του 2012 για σαράντα λιμάνια με πλήρη τεκμηρίωση θα αποτελέσουν τη βάση αναφοράς της τεχνικής επιτροπής κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια. Ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος Γιώργος Ανωμερίτης δήλωσε ότι το 2013 η κρουαζιέρα θα κινηθεί αυξητικά. Είπε επίσης ότι το κύριο θέμα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι οι ειδικές λιμενικές υποδομές και η υποστήριξη νέων προορισμών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες κρουαζιερόπλοια το 2012 προσέγγισαν σαράντα διαφορετικά λιμάνια της χώρας.

Για την περίπτωση της Καβάλας ο πίνακας αναφέρει άφιξη 10 κρουαζιερόπλοιων, αριθμό επιβατών 4.323. Στα σαράντα λιμάνια η Καβάλα βρίσκεται στην 32η θέση. Περνά μόνο το λιμάνι του Ρεθύμνου, της Σκιάθου, της Άνδρου, της Ηγουμενίτσας, της Πρέβεζας, της Πάτρας, της Σκοπέλου και της Θήρας.

Στην 1η θέση είναι ο Πειραιάς, με 863 κρουαζιερόπλοια, με 1.200.000 επιβάτες. Ακολουθούν η Σαντορίνη, το Κατάκωλο, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Κεφαλονιά, η Πάτμος, ο Άγιος Νικόλαος, η Κως, η Σάμος, το Ναύπλιο, η Μυτιλήνη, το Λαύριο, η Μονεμβασιά, η Σύρος, η Καλαμάτα, ο Βόλος, η Ιτέα, η Χίος, η Θεσσαλονίκη, το Γύθειο, η Σύμη, η Μύλος, η Λήμνος, η Ζάκυνθος.

Ο πίνακας έχει φτιαχτεί με τέτοιον τρόπο, με αύξοντα δηλαδή αριθμό που κυρίως μετρά τις αφίξεις επιβατών και όχι τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

Στην Καβάλα το 2012, προσέγγισαν δέκα κρουαζιερόπλοια. Ενώ για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη, 11. Όμως οι επιβάτες είναι διπλάσιοι, καθώς τα 11 κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν στη Θεσσαλονίκη ήταν σαφώς μεγαλύτερα από αυτά που ήρθαν στην Καβάλα.

Ένα δεύτερο παράδειγμα αφορά τη Ζάκυνθο, όπου το 2012 προσέγγισαν εννέα κρουαζιερόπλοια. Πάλι όμως η Ζάκυνθος είναι υψηλότερα από την Καβάλα στον πίνακα, λόγω του ότι σ΄ αυτήν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων ήταν περισσότεροι, περίπου 1000 παραπάνω, από αυτούς που ήρθαν στην Καβάλα.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του λιμανιού του Ρεθύμνου. Εκεί το 2012 προσέγγισαν 25 κρουαζιερόπλοια, αλλά οι επιβάτες ήταν μόνο 3825.

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Δεν έγινε δεκτό το αίτημα της Κavala Oil

Επόμενο άρθρο

Οι Κύπριοι ετοιμάζονται να επανέλθουν - Πάρης Ροτοκλής: « Ενδιαφερόμαστε για τον ΑΟΚ»