Dark Mode Light Mode
Ο ΑΟΚ με Δόξα Δράμας και η Ενωση με Παναθηναϊκό
Τους πρότειναν ολοκληρωμένες λύσεις αν και οι αγρότες απουσίαζαν
ΑΟΚ- Δόξα Δράμας 1-2: Επειγόντως λίφτινγκ…

Τους πρότειναν ολοκληρωμένες λύσεις αν και οι αγρότες απουσίαζαν

 Στο συνεδριακό κέντρο της Λυδίας βρέθηκαν το απόγευμα του Σαββάτου τα τέσσερα μέλη – εταιρείες που αποτελούν τη σύμπραξη IKON 4, προκειμένου σε καιρό κρίσης να προτείνουν κυρίως στους αγρότες αλλά και στους επιχειρηματίες της περιοχής ολοκληρωμένες λύσεις, ώστε να προωθούν τα προϊόντα τους με ορθό τρόπο έως την τελική διάθεση χωρίς μεσάζοντες. Παρά τον ενδιαφέροντα τρόπο με τον οποίον ετοιμάστηκε η παρουσίαση, παρά την κινητοποίηση που προηγήθηκε εκ μέρους του δήμου Καβάλας, ο αγροτικός πληθυσμός προτίμησε να βρίσκεται αλλού. Λίγοι, συγκριτικά με τη χωρητικότητα της αίθουσας του συνεδριακού κέντρου «Απόστολος Παύλος, αποφάσισαν να δώσουν το παρόν και να παραμείνουν μετά το τέλος των εισηγήσεων, διατυπώνοντας ερωτήσεις και ζητώντας διευκρινίσεις.

Στο χώρο υποδοχής είχαν τοποθετηθεί δείγματα προϊόντων που ανατρέποντας τα καθιερωμένα μοντέλα και επενδύοντας στην τυποποίηση, επέτυχαν να εξασφαλίσουν μερίδιο στην αγορά και ικανοποιητικές εξαγωγές σε άλλες χώρες. Πέραν των τεσσάρων βασικών εισηγητών της σύμπραξης IKON 4, τρεις ακόμη προσκεκλημένοι ομιλητές εξήγησαν στο ακροατήριο τις ενέργειες που δρομολόγησαν προκειμένου να προωθήσουν αποτελεσματικότερα τα προϊόντα τους.

Ειδικότερα, ο Γιώργος Τριανταφύλλου, Εκδότης All Pack Hellas (Διμηνιαίο Περιοδικό Συσκευασίας), ο Δημοσθένης Μπρούσαλης, Γενικός Διευθυντής DASC Branding (Σύμβουλοι branding και επικοινωνίας), ο Γρηγόρης Κόκκορης, Διευθύνων Σύμβουλος DOT REPRO Α.Ε. (Διαχωρισμοί χρωμάτων, εφαρμογές ψηφιακής και έντυπης επικοινωνίας), ο Αυγερινός Χατζηχρυσός, Γενικός & Εμπορικός Διευθυντής Forlabels (Eφαρμογές συσκευασίας, αυτοκόλλητες ετικέτες), μετέφεραν στο ακροατήριο την εμπειρία τους στη βελτίωση και προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Η Aύρα Πανουσοπούλου από το Εργαστήριο Γεύσεων Γιάμ, η Αλεξάνδρα Τσιαντή, από το Αγροκτήματα Trinity Farm και ο Άγγελος Τσατσούλης της γνωστής ROYAL TSATSOULIS αλλά και πρόεδρος του Επιμελητηρίου, παρουσίασαν τις δικές τους δυναμικές επιλογές που οδήγησαν στην εξωστρέφεια και πώληση των προϊόντων τους εν καιρώ κρίσης.

Τη συζήτηση οργάνωσαν προς ενημέρωση και όφελος των ντόπιων παραγωγών κι επιχειρήσεων η ομάδα ΙΚΟΝ 4, ο Δήμος Καβάλας και το Επιμελητήριο Καβάλας, με τη στήριξη του ΓΕΩΤΕΕ (Παράρτημα Αν. Μακεδονίας) και της Ε.Α.Σ. Καβάλας.

ΑΝ ΟΧΙ ΤΩΡΑ, ΠΟΤΕ;

Την παρουσίαση χαιρέτισαν ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Αρχέλαος Γρανάς και ο Δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιστής. Ο οποίος παρατήρησε πως παραγωγοί κι επιχειρηματίες της περιοχής συνεργαζόμενοι με τους αιρετούς θα πρέπει να μεθοδεύσουν την αλλαγή του παραγωγικού – τυποποιητικού μοντέλου. Δηλαδή, να ερευνήσουν επακριβώς την μεγάλη ποικιλία προϊόντων που παράγονται στην περιοχή μας, προκειμένου να εφαρμόσουν το σύγχρονο μοντέλο εξωστρέφειας.

Ο Γιώργος Τριανταφύλλου ανέλυσε την έννοια της εξωστρέφειας που σημαίνει και συνεργασία των ντόπιων παραγωγικών δυνάμεων, ώστε να γίνουν ανταγωνιστικά εκτός συνόρων. Η διαδικασία έχει ως βάση της τη δημιουργία brand name (μάρκας), την επιλογή σύγχρονης συσκευασίας, την επιλογή πρωτότυπης ετικέτας και τη σήμανση. Συστατικά που τελικά αποδεικνύονται ομοίως σημαντικά όσο και η καλή ποιότητα του προϊόντος. Οι συσκευασίες των προϊόντων θα πλασαριστούν στα ράφια των καταστημάτων, θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό και θα εξασφαλίσουν διάρκεια στις πωλήσεις. Σήμερα πλέον, κάθε αγρότης θα πρέπει να γίνει κι ενεργός επιχειρηματίας και να κατανοήσει πως η δημιουργία ταυτότητας του προϊόντος του δεν είναι δαπάνη αλλά επένδυση.

Ο Δημοσθένης Μπρούσαλης αναφέρθηκε στην πληθώρα των ελληνικών προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας που παραμένουν άγνωστα και ανώνυμα, αφού είτε σπανίως εξάγονται χύμα και φθηνά, είτε εξάγονται διαθέτοντας δυστυχώς λάθος εικόνα. Η λύση είναι η τυποποίηση των προϊόντων προκειμένου οι ξένοι καταναλωτές να διαφοροποιήσουν την εσφαλμένη άποψη την οποία διατηρούν για τα ελληνικά προϊόντα. Ο ομιλητής παρουσίασε πέντε παραδείγματα εταιρειών που έχτισαν επιτυχώς τις δυνατές μάρκες τους, συμμετέχουν σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων αποσπώντας βραβεία και αύξησαν τις εξαγωγές και πωλήσεις τους. Αυτές οι εταιρείες αντιμετωπίζοντας τα προϊόντα και το μέλλον τους με σοβαρότητα, συνέπεια και τόλμη, ανέθεσαν το θέμα της προώθησης στους ειδικούς. Η διαδικασία θα πρέπει να δρομολογηθεί σωστά εξ αρχής και κάθε φιλόδοξος παραγωγός κι επιχειρηματίας να δημιουργήσει τον δικό του «μύθο», τον οποίο και θα αφηγηθεί στις αγορές. 

Ο Γρηγόρης Κόκκορης μίλησε για το χρώμα και τη δύναμη που αυτό έχει στη συσκευασία. Μάλιστα ο ομιλητής δήλωσε πως έμεινε έκπληκτος όταν ενημερώθηκε για την τεράστια ποικιλία των προϊόντων που παράγει η ευλογημένη γη της Καβάλας. Προϊόντα που τα ζηλεύουν ακόμη και οι Γάλλοι, όπως για παράδειγμα το ξυνόμαυρο κρασί. Με απλά λόγια ο κ. Κόκκορης παρατήρησε ότι ο καταναλωτής την πρώτη φορά θα αγοράσει ένα προϊόν από το ράφι, εντυπωσιαζόμενος από τη συσκευασία του και θα επανέρθει όταν μείνει ικανοποιημένος από την ποιότητά του. «Ανατροπή» ήταν η βασική έννοια της συγκεκριμένης παρουσίασης μιας και τα πάντα μπορούν ν’ αλλάξουν προς το καλύτερο. 

Από την πλευρά του ο Αυγερινός Χατζηχρυσός παρουσίασε τις νέες μορφές ετικέτας που πλέον επιλέγονται από τις επιχειρήσεις, ώστε να εξασφαλισθεί μια φρέσκια παρουσίαση των προϊόντων τους. Ετικέτες που μέσω της τεχνολογίας για παράδειγμα είτε χρησιμοποιούν μεταλλικά εφέ, είτε αγκαλιάζουν πλέον ολόκληρη τη συσκευασία. Ο ομιλητής θύμισε στο ακροατήριο ότι η καλή φήμη στους καταναλωτικούς κύκλους χτίζεται δύσκολα, διατηρείται επίσης δύσκολα, αλλά δύναται να καταστραφεί πάρα πολύ εύκολα.

 ΑΝ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ, ΠΟΙΟΙ;

Οι προσκεκλημένοι ομιλητές αφηγήθηκαν τις προσωπικές τους επιχειρηματικές εμπειρίες. Η κ. Πανουσοπούλου από το Εργαστήριο Γεύσεων, η κ. Τσιαντή από το αγρόκτημα βιοδυναμικών καλλιεργειών και ο κ. Τσατσούλης από τις νέες σειρές των προϊόντων του οι οποίες κατακτούν εξαγωγικές κορυφές σε Παρίσι και Ολλανδία. Η καβαλιώτικη οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1925 και λειτουργούσε σε ένα μπακάλικο της οδού Ομονοίας, σήμερα εξάγει τα παραδοσιακά προϊόντα της σε 28 χώρες.

Ο κ. Τσατσούλης αναφέρθηκε στον τεράστιο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά προϊόντα και συνέστησε στο ακροατήριο να εμπιστευθεί στους ειδικούς τη σωστή δόμηση της εικόνας, προκειμένου να εξασφαλισθεί η αποτελεσματική προώθηση. Ο κ. Τσατσούλης αντιλήφθηκε έγκαιρα την αναγκαιότητα αλλαγών στη συσκευασία και όντως την ανέθεσε στους ειδικούς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι νέες σειρές των προϊόντων της εταιρείας, τα βιολογικά είδη ΒΙΟ και τα εμφιαλωμένα σε ελαιόλαδο FAMILY, να ενθουσιάσουν ευρωπαίους αγοραστές. Η επιτυχία όμως αυτή, κατά τον κ. Τσατσούλη, απαιτεί εκ μέρους του επιχειρηματία ρίσκο, όρεξη, αγάπη και κυριολεκτικά 24ωρη υποστήριξη των προϊόντων του. Απαιτεί επίσης κατανόηση της σημαντικότητας που διαθέτει η συσκευασία, διότι ο καταναλωτής αγοράζει με το μάτι.        

 ΒΟΥΛΑ ΘΑΣΙΤΟΥ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ

Προηγούμενο άρθρο

Ο ΑΟΚ με Δόξα Δράμας και η Ενωση με Παναθηναϊκό

Επόμενο άρθρο

ΑΟΚ- Δόξα Δράμας 1-2: Επειγόντως λίφτινγκ…