Καθημερινά σχεδόν βγαίνουν διάφορες ιντερνετικές και android εφαρμογές με στόχο την ανάγκη της μεταφοράς προσώπων. Εταιρίες με *μικροεφαρμογές ιδιωτών για smartphones* (μην τους κάνουμε και διαφήμιση) έχουν επιδοθεί μέσα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο σε μια άγρια κόντρα διαφήμισης αλλά και πρωτοποριακών παροχών προς τον ανυποψίαστο πελάτη.
Στόχος βέβαια το πορτοφόλι του εν δυνάμει πελάτη που γι’αυτόν γίνονται όλα. Δεν είναι πάντα κατά κανόνα κακό αυτό, αφού όλοι μας λίγο ή πολύ εκεί στοχεύουμε. Απλά ήρθε λίγο απότομα αυτή η απελευθέρωση της λεγόμενης μεταφοράς που ακόμη δυστυχώς δεν έχουμε καταλάβει.
Στην Ελλάδα της κρίσης αλλά και της πρόσκαιρης αρπαχτής, μπροστά μάλιστα και στην πλήρη αδιαφορία της Ομοσπονδίας για τις λεγόμενες ηλεκτρονικές εφαρμογές στη μεταφορά, οι εταιρίες αυτές θεριεύουν μέρα με την ημέρα. Δύναμη τους εμείς οι ίδιοι, η αδιαφορία μας, η άγνοια και η άσχημη νοοτροπία μας στο χωρίς σκέψη ΟΧΙ σε νέα πράγματα που δεν γνωρίζουμε. Όσο εμείς προσπαθούμε να επιβάλλουμε ο ένας στον άλλο την γνώμη του, εάν είναι καλύτερο ή χειρότερο το ταξί και το μέλλον του με αυτές τις εφαρμογές, ο κύριος όγκος των νέων ανθρώπων όπως φοιτητές, νέοι επιχειρηματίες, άνθρωποι που ταξιδεύουν συχνά λόγο δουλειάς (πλασιέ, ιατρικοί επισκέπτες κτλπ) επιβραβεύουν αυτές τις ιντερνετικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας τες.
Τώρα έχουν κάνει και εφαρμογές στο ίντερνετ που σχοινοβατούν μεταξύ νομιμότατος και παρανομίας ηθικού και ανήθικου, ασφαλές και μή ασφαλές. Γίνεσαι μέλος σε μια εταιρία παροχής λογισμικού, βάζεις το Ι.Χ. αυτοκίνητο σου, ορίζεις τον προορισμό σου και ζητάς το αντίτιμο. Εν δυνάμει ταξιτζής ο κύριος ή πραγματικός χωρίς Ο.Α.Ε.Ε. και πιστοποίηση;
Τρία τέτοια site υπάρχουν και δουλεύουν κυριολεκτικά κάτω από τη μύτη όλων. Αυτά, έκτος του ότι ελέγχεται η νομιμότητα τους είναι και πλήρως επικίνδυνα για τους πολίτες, που για να εξοικονομήσουν μερικά ευρώ βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή τους αφού δεν ξέρουν ποιός ή τί είναι αυτός που ζητά συνεπιβάτες για να ταξιδέψουν μαζί.
Ο χώρος δίνεται από εμάς. Εάν εμείς τα βρούμε κάποτε μεταξύ μας σε ένα κοινό όραμα και στόχο, η δύναμη μας είναι μεγάλη. Να δούμε την απελευθέρωση ως μέσο ανάπτυξης και ιδεών και όχι μουρμούρας και διαπλοκής για λίγους. Οι πολλοί μπορούν να αφομοιώσουν τους λίγους ή να τους «πνίξουν»… η επιλογή είναι δική μας.
Πρόσφατα έγιναν κάποιες τέτοιες συζητήσεις μεταξύ πόλεων και στελεχών. Ένα κοινό όραμα για το ταξί κάτω από ένα φορέα, μια Ε.Π.Ε. ας πούμε, με ένα κοινό νούμερο για ταξί και εφαρμογή στα κινητά μέσω κέντρων Ρ/Τ σε όλη την Ελλάδα και διασύνδεση με διάφορους τρόπους μεταξύ τους. Για σκεφτείτε το. Παραπάνω δεν μπορώ να πω, αλλά υπόσχεση ότι θα προσπαθήσω με νύχια και δόντια ένα τέτοιο εγχείρημα να γίνει πραγματικότητα την δίνω.
Σημασία έχει όμως όχι το τι λέει ένας, δύο, πέντε άνθρωποι, αλλά η ηγεσία του κλάδου, Σ.Α.Τ.Α. και Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α., που είναι σε θέση να δημιουργήσουν τέτοιες καταστάσεις και να εκμαιεύσουν επιτέλους από την πολιτεία κάποια ΕΣΠΑ κονδύλια για αυτό το σκοπό.
Όνειρο ή πραγματικότητα;
Από εμάς εξαρτάται.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ EUROTAXI ΚΑΒΑΛΑΣ KAI ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΑΞΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ