Dark Mode Light Mode

Το ΥΠΕΚΑ για τον αγωγό ΤΑΡ – Πέταξε το μπαλάκι στα περιφερειακά συμβούλια

Το περιφερειακό συμβούλιο ΑΜΘ κατά πλειοψηφία γνωμοδότησε αρνητικά το απόγευμα της Τρίτης επί της ΜΠΕ του αγωγού ΤΑΡ. Στη συζήτηση δεν παραβρέθηκε εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρείας του αγωγού. Υπέρ της πρότασης των τοπικών φορέων για την εναλλακτική διέλευση του ΤΑΡ αποφάσισε νωρίτερα το μεσημέρι το τοπικό συμβούλιο Καβάλας. Επίσης, μία ακόμη ενημερωτική συνάντηση για τον αγωγό πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης στον Αμυγδαλεώνα.

Ερώτηση προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Οικονομικών είχαν καταθέσει στο τέλος του Σεπτέμβρη 9 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Ηρώ Διώτη, Ευάγγελος Διαμαντόπουλος, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Χρήστος Καραγιαννίδης, Ευγενία Ουζουνίδου, Αθανάσιος Πετράκος, Αφροδίτη Σταμπουλή, Νίκος Βούτσης), αναφορικά με τα περιβαλλοντικά και άλλα ζητήματα σχετιζόμενα με τη διέλευση του αγωγού ΤΑΡ από την Ελλάδα. Μεταξύ άλλων σημειώνονταν οι βάσιμες ενστάσεις που είχαν διατυπωθεί από αγροτικούς συλλόγους των περιοχών όδευσης του αγωγού, από εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών, από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ενώ κατατίθενται προς απάντηση από τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Σύμφωνα με την απάντηση στη βουλή το θέμα παραπέμπεται στα περιφερειακά συμβούλια των τριών εμπλεκόμενων περιφερειών. Τα αντίστοιχα συμβούλια κατόπιν διαβουλεύσεως με τις τοπικές κοινωνίες είναι τα αρμόδια να αποφασίσουν για την όδευση, ή για τη διαφοροποίηση αυτής. Κατά την άποψη του προέδρου των αγροτών Καβάλας Θέμη Καλπακίδη, η απάντηση του ΥΠΕΚΑ δείχνει πως υποτιμά τον εαυτό του. Στο έγγραφο επίσης επισημαίνεται ότι οι όποιες τροποποιήσεις στην όδευση θα γίνουν αλλά στο μέτρο του τεχνικά εφικτού, λες και το υπουργείο λειτουργεί ως εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρείας.

Οι αγρότες της Καβάλας επιθυμούσαν ένα ομόφωνο όχι από το περιφερειακό συμβούλιο, κάτι που δεν υλοποιήθηκε, αντί να εκφραστούν θετικές απόψεις έστω και υπό προϋποθέσεις. Οι αγρότες δεν απορρίπτουν την έλευση του αγωγού αρκεί αυτή να ακολουθήσει μια όδευση που δε θα ενοχλήσει και δε θα καταστρέψει καλλιεργήσιμες εκτάσεις.

 

Απάντηση προϊστάμενου της ΕΥΠΕ/ΥΠΕΚΑ Ε. Τολέρη

 

Σε απάντηση της υπ΄ αρ. 2064/26.9.13 Ερώτησης Βουλής με αντικείμενο τα περιβαλλοντικά ζητήματα που ενδεχομένως θα προκύπτουν από την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού ΤΑΡ και σε ότι αφορά στις αρμοδιότητες της ΕΥΠΕ, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Ο φορέας του έργου υπέβαλε στην υπηρεσία μας φάκελο μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) ο οποίος μετά τον έλεγχο τυπικής πληρότητας, διαβιβάστηκε στα περιφερειακά συμβούλια των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, ώστε να τηρηθεί η διαδικασία διαβούλευσης με το κοινό και τις συναρμόδιες υπηρεσίες, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Η εν λόγω διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σημειώνεται ότι στο φάκελο ΜΠΕ γίνεται εκτενής αναφορά στην εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αναμένεται να προκύψουν από την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού, καθώς και στα αντισταθμιστικά μέτρα που θα ληφθούν για την ελαχιστοποίησή τους.

Αν παρόλα ταύτα, από τη διαδικασία διαβούλευσης με το κοινό και τις συναρμόδιες υπηρεσίες τεθούν ζητήματα σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, κατά μήκος της προτεινόμενης όδευσης, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται από τη ΜΠΕ του έργου, θα τεθούν υπόψη του φορέα του έργου, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις στο μέτρο που είναι τεχνικά εφικτό.

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Η Θάσος χρειάζεται υδροπτέρυγο - Δεν αποκλείεται να το αγοράσει η ΑΝΕΘ

Επόμενο άρθρο

Οικονομική επιτροπή σε προεκλογικούς ρυθμούς