Dark Mode Light Mode

Τραγουδώντας για τον ακίνητο χρόνο

Ασφυκτικά γέμισε το φουαγιέ του δημαρχιακού μεγάρου Καβάλας το βράδι της Τρίτης από κόσμο που ήθελε να απολαύσει τον κόντρα τενόρο Κάι Βέσελ που μαζί με τον λαουτίστα Ούλριχ Βέντεμάγιερ παρουσίασαν ένα πρόγραμμα με μουσικές και τραγούδια από το Μεσαίωνα και την Αναγέννηση μέχρι τα χρόνια του Μπαρόκ.
Ένα πρόγραμμα, ενταγμένο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Παπαϊωάννου», με τίτλο «Ο χρόνος μένει ακίνητος» που αρχικά βέβαια είχε παρουσιαστεί στο γενικό πρόγραμμα της διοργάνωσης με διαφορετικό τίτλο και άρα περιεχόμενο. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα του Φεστιβάλ που είχε διανεμηθεί στους εκπροσώπους του τύπου αλλά και σε όλους τους ενδιαφερόμενους και τους πολίτες της Καβάλας, αναφέρει την εκδήλωση με τον τίτλο «Τραγουδώντας το μύθο του Ορφέα».
Ο κόσμος λοιπόν είχε πλημμυρήσει από νωρίς τόσο τον μεγάλο χώρο που βρίσκεται αμέσως μετά την κεντρική είσοδο του Δημαρχείου από την οδό Κύπρου όσο και τον απάνω όροφο, έναν διάδρομο σε σχήμα «Γ» έξω από το γραφείου της δημάρχου και του δημοτικού συμβουλίου.
Οι καλλιτέχνες στάθηκαν και ερμήνευσαν τα κομμάτια κάπου ενδιάμεσα, στη μέση της σκάλας, σε ένα μεγάλο κεφαλόσκαλο που υπάρχει ανάμεσα στο φουαγιέ και τον απάνω όροφο.
Την απαγγελία των στίχων των τραγουδιών στα ελληνικά που ακούστηκαν την όμορφη βραδιά, ανέλαβε να κάνει ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Λυχούνας παρά το γεγονός ότι είχε αρχικά επιλεγεί ένας ηθοποιός αλλά δυστυχώς το σχέδιο ματαιώθηκε για οικονομικούς λόγους αν και το ποσό που ζήτησε είναι κυριολεκτικά ελάχιστο μπροστά στο σύνολο που θα στοιχίσει τελικά ολόκληρο το Φεστιβάλ.
Ο Κάι Βέσελ ερμήνευσε με ευαισθησία και συναίσθημα τα κομμάτια που επελέγησαν αλλά ακόμη θετικότερη εντύπωση άφησε στο κοινό ο εξαιρετικός λαουτίστας Ούλριχ Βέντεμάγιερ που εκτός από το γεγονός ότι συνόδευε τον Γερμανό κόντρα τενόρο, έπαιξε με δεξιοτεχνία και αρτιότητα και πολλά σόλο κομμάτια οπότε και απέσπασε το θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού.
Οι δύο καλλιτέχνες ερμήνευσαν τραγούδια που χρονολογούνται από τα μέσα του 15ου αιώνα μέχρι τα μέσα του 18ου αιώνα και προέρχονται τόσο από Γερμανούς συνθέτες όσο και από Ιταλούς και Άγγλους.
Δυστυχώς, όπως σε κάθε εκδήλωση έτσι και στην συγκεκριμένη υπήρξαν οι άνθρωποι που δημιουργούν προβλήματα είτε με τα κινητά τηλέφωνα που ξεχνούν ανοικτά και κουδουνίζουν εκνευριστικά μέχρι να τα βρουν και να τα κλείσουν και συνήθως μάλιστα στην πιο ατμοσφαιρική στιγμή της συναυλίας είτε με τα μωρά παιδιά που κλαίνε την ώρα που ο τενόρος βγάζει την κορώνα του κι έτσι χαλάει η βραδιά και η διάθεσή σου.
Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως είναι δυνατόν να έρχονται άνθρωποι σε τόσο ιδιαίτερες εκδηλώσεις κουβαλώντας μαζί τους παιδιά τριών και τεσσάρων χρονών.
Επίσης παρατηρούμε σε όλες αυτές τις ιδιαίτερες και απαιτητικές εκδηλώσεις να προσέρχεται ένα κοινό που φυσικά δεν είναι μυημένο αλλά νιώθει πιθανόν μια υποχρέωση απέναντι στη δήμαρχο να ενισχύσει με την παρουσία του τις εκδηλώσεις αυτές. Όμως δεν πρόκειται για πανηγύρια με σουβλάκια και κεμεντζέδες. Εδώ έχουμε κάποια κοντσέρτα τα οποία παρακολουθεί κάποιος διαθέτοντας τουλάχιστον μια στοιχειώδη παιδεία και γνώση του αντικειμένου.
Εννοείται φυσικά ότι κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κανέναν να παρακολουθεί όποια εκδήλωση εκείνος επιθυμεί. Απλώς οι προσερχόμενοι οφείλουν να γνωρίζουν τους κανόνες και τους όρους κάτω από τους οποίους θα πρέπει να πειθαρχούν και να προσαρμόζονται σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
Το φεστιβάλ «Παπαϊωάννου» συνεχίζεται αυτές τις μέρες με τα εργαστήρια που πραγματοποιούνται για παιδιά αλλά και μεγαλύτερους και ολοκληρώνεται με την συναυλία των «Contra tempo» το βράδι της Κυριακής στο θεατράκι του Μεχμέτ Αλί στην Παναγία με έργα Χατζηδάκι, Κωνσταντινίδη και Ρωσόπουλου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για την εκδήλωση αυτή εκδόθηκε από πλευράς των διοργανωτών του Φεστιβάλ «Παπαϊωάννου» το παρακάτω δελτίο τύπου:
Το 16ο Φεστιβάλ Παπαϊωάννου, κλείνει τη φετινή επιτυχημένη πορεία με μια συναυλία για όλη την οικογένεια!
Η ορχήστρα δωματίου Contra Tempo, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Βλαδίμηρου Συμεωνίδη, θα παρουσιάσει το μουσικό παραμύθι «Το Νερολούλουδο», σε αφήγηση Μανώλη Μαυροματάκη (μουσική Τάσος Ρωσόπουλος και κείμενο Γιώργος Κοροπούλης).
Στη συναυλία θα δοθεί την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου, ώρα 20.30, στο θεατράκι Μεχμέτ Αλί και θα ακουστούν επίσης το δημοφιλές έργο του Μάνου Χατζιδάκι, «Για μια μικρή λευκή αχιβάδα», καθώς και η «1η Δωδεκανησιακή Σουίτα» του Γιάννη Κωνσταντινίδη.
Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Προηγούμενο άρθρο

Όλοι θέλουν κυβέρνηση ευρύτερης συνεργασίας

Επόμενο άρθρο

Ο ΑΟΚ ξεκινάει με Σουφλί στο «Ανθή Καραγιάννη». 3η αγωνιστική με τον Αρη επίσης στο «Ανθή Καραγιάννη»