Dark Mode Light Mode

Υπεραστικό & Αστικό ΚΤΕΛ – Σχετικά με την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Παληού

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κάτοικοι του Παληού ζητούν τη σύνδεση του οικισμού με δρομολόγια αστικής μορφής, αφού και στο παρελθόν είχε διατυπωθεί παρόμοιο αίτημα που ουδέποτε όμως βρήκε εφαρμογή. Με δεδομένο ότι το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας εξυπηρετεί τη συγκοινωνία και τη μεταφορά των κατοίκων του Παληού, ρωτήσαμε τον πρόεδρο της επιχειρήσεως σχετικά με το αίτημα.
Ο Παναγιώτης Τσεντμεϊδης από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ μας εξήγησε ότι η διοίκηση συναντήθηκε με κατοίκους του οικισμού στους οποίους κι εξήγησε ότι στη διάρκεια του καλοκαιριού το Υπεραστικό ΚΤΕΛ διαθέτει ημερησίως 27 δρομολόγια διερχόμενα προς το Παληό και 28 δρομολόγια διερχόμενα από το Παληό. Το πλήθος των δρομολογίων εκτιμάται από τον κ. Τσεντμεϊδη ότι είναι ικανοποιητικότατο κι ότι καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού δεν είναι δυνατόν να εξασφαλισθεί. Δυνατότητα επιπλέον αύξησης του πλήθους των δρομολογίων δεν υπάρχει.
Μιλώντας πρακτικά, ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ διευκρίνισε ότι μόνο μέσω αλλαγής της νομοθεσίας θα μπορούσε να εξασφαλισθεί η εξυπηρέτηση του οικισμού με αστικά δρομολόγια. Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί μια θετική γνωμοδότηση ή απόφαση των μελών του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας, όργανο στο οποίο προσέτρεξαν οι κάτοικοι προς στήριξη του αιτήματός τους. Παρόμοιο αίτημα στο παρελθόν είχαν υποβάλλει και οι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης, χωρίς τύχη όμως αφού όταν η υπόθεση οδηγήθηκε στις δικαστικές αίθουσες ανέκυψε κώλυμα με τις απαιτούμενες νομικές προϋποθέσεις για τον καθορισμό μιας περιοχής ως «αστικής».
Στο επιχείρημα των κατοίκων, ότι μέσω έγκρισης του αιτήματός τους από τη νέα σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου θα εξασφαλισθεί η αστική συγκοινωνία του οικισμού, ο κ. Τσεντμεϊδης σημείωσε ότι αυτό θα συμβεί εάν το σώμα έχει δικαιοδοσία τροποποίησης της νομοθεσίας. Ο νόμος πάντως προβλέπει ότι επέκταση αστικής περιοχή δύναται να εφαρμοσθεί μόνο εφόσον επέλθει μεταβολή εξαιτίας της δημιουργίας νέων οικιστικών ή άλλων συγκροτημάτων (εκπαιδευτικά, νοσηλευτικά επαγγελματικά κ.λ.π.).
Συζητώντας με τους κατοίκους του Παληού, ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ διαπίστωσε ότι από μια αστική σύνδεση αναμένουν την καλύτερη εξυπηρέτησή τους με λεωφορεία τα οποία θα περνούν και από τις γειτονιές. Εξυπηρέτηση την οποία κι έχει υποσχεθεί ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ με τη χρήση ευέλικτων mini bus. Τα δε ογκώδη υπεραστικά λεωφορεία προκειμένου να εισέρθουν στις γειτονιές του οικισμού θα πρέπει πρωτίστως να υπάρξουν κατάλληλες παρεμβάσεις για την επέκταση του πλάτους των δρόμων. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Νέας Ηρακλείτσας, όπου τα υπεραστικά λεωφορεία αμέτρητες φορές εγκλωβιζόταν στην πλατεία λόγω παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων κι έτσι τα δρομολόγια πλέον δεν εισέρχονται στον οικισμό.

ΔΕ ΞΕΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ;
Την αντίθεσή του στα λεγόμενα του κ. Τσεντεμεϊδη διατύπωσε οδηγός του Αστικού ΚΤΕΛ, που παρεμβαίνοντας στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ δήλωσε: «Σύμφωνα με το νόμο, όπου υπάρχει διοικητικό δήμος νομού μπορεί να εξυπηρετείται από αστική συγκοινωνία. Οι κάτοικοι του Παληού εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από τη συχνότητα των υπαρχόντων δρομολογίων. Μήπως ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ δε γνωρίζει επακριβώς τα συγκεκριμένα ζητήματα και τους σχετικούς νόμους; Τα αστικά λεωφορεία έχουν τη δυνατότητα να εισέρθουν στις γειτονιές του Παληού και να καλύψουν όλα τα σημεία. Για τη σύνδεση του οικισμού με αστικά λεωφορεία απαιτείται απλά η σύμφωνη γνώμη του δημοτικού και του περιφερειακού συμβουλίου. Σε πολλούς δήμους της χώρας όπου υπάρχουν οικισμοί, το επιβατικό έργο καλύπτεται ήδη από την αστική σύνδεση».

Προηγούμενο άρθρο

Παρέα με την παιδούλα Ελένη Ράντου - Έφαγαν – ήπιαν – κάπνισαν – ενθουσιάστηκαν

Επόμενο άρθρο

Ένα ακόμη (νέος) αντιδήμαρχος