Για ένα σχολείο που με τους χειρισμούς τους θα το καταστήσουν επιχείρηση έκανε λόγο ο Χρήστος Ποτόλιας του ΚΚΕ αναφερόμενος στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και με την ευκαιρία της ματαιωμένης επιμορφωτικής διαδικασίας των διευθυντών σχολείων στη Χρυσούπολη λόγω διαμαρτυριών. Ο Χρήστος Ποτόλιας επιτέθηκε στον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γιώργο Χεριστανίδη σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα «άξιο στέλεχος που μέχρι την τελευταία στιγμή θέλει να υπερασπισθεί τη βάρβαρη επίθεση εις βάρος του σχολείου και των εκπαιδευτικών». Το θέμα της αξιολόγησης, των απολύσεων, της μη μονιμότητας των εκπαιδευτικών σχετίζεται με τις αλλαγές του σχολείου σε ανώνυμη επιχείρηση.
Εκείνο που τεχνηέντως αποσιωπείται είναι η προσπάθεια να οδηγηθούν οι μαθητές προς την τεχνική εκπαίδευση. Η σημερινή ποσοστιαία κατανομή των μαθητών είναι 70% στο γενικό λύκειο και 30% στο τεχνικό λύκειο. Η μετατροπή του ποσοστού υπέρ της τεχνικής εκπαίδευσης είναι ευρωπαϊκή κατεύθυνση και προβλέπει μείωση της γενικής μόρφωσης των μαθητών. Μόνο οι οικογένειες που διαθέτουν οικονομική επιφάνεια θα μπορούν στο εξής να στέλνουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο ώστε να φοιτούν στα γενικά λύκεια, ενώ οι μη έχοντες θα τα κατευθύνουν στην τεχνική εκπαίδευση προετοιμάζοντας έτσι τους αυριανούς απασχολίσιμους.
Ο Χρήστος Ποτόλιας απευθυνόμενος προς τον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τόνισε πως: «είναι βαθιά νυχτωμένος εάν νομίζει πως τα δεδομένα θα παραμείνουν έτσι και δε θα υπάρξει ξεσηκωμός».
Από την πλευρά του ο Γιώργος Χεριστανίδης αναφέρθηκε στη ματαιωμένη διαδικασία της αξιολόγησης των διευθυντών και διευκρίνισε ότι πλέον αναμένονται νέες οδηγίες. Από τη στιγμή που πρόκειται για ένα υποχρεωτικό νόμο του κράτους ο οποίος έχει δρομολογηθεί. Από το Σεπτέμβριο οι εκπαιδευτικοί θα κρίνονται κι άρα θα είναι προτιμότερο οι κρίσεις να γίνονται από επιμορφωμένους διευθυντές. Κοντολογίς, είναι προς το συμφέρον των εκπαιδευτικών να υλοποιηθούν τα επιμορφωτικά σεμινάρια.
Κατά την άποψη του κ. Χεριστανίδη, η αξιολόγηση είναι ένα εργαλείο βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δυστυχώς, στη διάρκεια των τελευταίων τριάντα ετών ουδείς αξιολογείται και ουδείς λογοδοτεί για την ορθή ή μη τέλεση των καθηκόντων του. Έτσι ωστόσο όλοι μπαίνουν στο ίδιο «τσουβάλι», κάτι που δεν ευνοεί τους καλούς εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν ακατάλληλοι εκπαιδευτικοί και θα πρέπει επιτέλους να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός που θα τους ξεχωρίσει από τους συνεπείς.
Ο προϊστάμενος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επεσήμανε επίσης ότι οι διαμαρτυρόμενοι δε διαθέτουν μια αντιπρόταση ώστε να την καταθέσουν στο υπουργείο. Εάν πράγματι είχε διατυπωθεί μια εναλλακτική πρόταση και το υπουργείο δεν την αποδεχόταν, τότε οι διαμαρτυρόμενοι θα είχαν κάθε δίκιο να αντιδρούν. Οι συνεπείς εκπαιδευτικοί που εργάζονται και βελτιώνονται διαρκώς δεν έχουν τίποτε να φοβούνται. Εάν η τρόικα θελήσει να απολύσει εργαζόμενους, μπορεί να βρει ποικίλους άλλους τρόπους κι όχι να χρησιμοποιήσει απαραιτήτως τη διαδικασία της αξιολόγησης, υπογράμμισε ο κ. Χεριστανίδης.