Σοβαρεύουν τα πράγματα στη Θάσο, σχετικά με τις ναυτιλιακές εταιρίες, τα πληρώματα και το ωράριο που κάθε βάρδια μπορεί να εργάζεται. Χθες η εταιρία Μητσόπουλου έκανε 11 απολύσεις. Μια ολόκληρη βάρδια. «Έπεται συνέχεια» είπε στην εφημερίδα μας εκπρόσωπος της εταιρίας. Όλα άρχισαν όταν το πλοίο «Στ. Φιλιάγκος» μπήκε στα δρομολόγια με λιγότερο προσωπικό σε σχέση με τα πλοία της ΑΝΕΘ και της ΝΕΚ (Μητσόπουλος). Το γεγονός καταγγέλθηκε στο Λιμεναρχείο, έγιναν έλεγχοι, η καταγγελία επιβεβαιώθηκε, δρομολογήθηκαν πρόστιμα. Επειδή η κατάσταση συνεχίζεται κι επειδή οι συνέπειες για την εταιρία του «Φιλιάγκος» θα είναι μικρές, αντιγράφουν το παράδειγμα της κι οι άλλες δύο εταιρίες. Περιορίζουν τις βάρδιες, περιορίζουν τα πληρώματα αλλάζουν τον προγραμματισμό εργασίας και ανάπαυσης του προσωπικού τους. Αποκορύφωμα αυτών των αλλαγών οι 11 πρώτες απολύσεις από πλευράς της ΝΕΚ.
ΑΝΕΘ και ΝΕΚ προσπαθούν να πιέσουν με αυτόν τον τρόπο για την σωστή κι άμεση εφαρμογή του νόμου όσον αφορά πότε θα εργάζονται, πόσο θα εργάζονται κάθε μέρα και πόσο θα αναπαύονται κάθε μέρα οι ναυτεργάτες. Πιέζουν ώστε και το φέρι μποτ «Φιλιάγκος» να απασχολεί περισσότερα άτομα από αυτά που απασχολεί σήμερα. Οι δύο εταιρίες σε αυτό το σημείο έχουν δίκιο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι υπέρ του συγκεκριμένου αιτήματος υπάρχει μπόλικη δραστηριότητα και του σωματείου των ναυτεργατών. Επειδή η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει μόνο μικρά πρόστιμα κι αυτά όχι αμέσως, άρα στο «Φιλιάγκος» δεν θα υπάρξουν άμεσες αλλαγές στην εργασία του προσωπικού, οι δύο εταιρίες προσπαθούν με άλλο τρόπο να αντιδράσουν. Δυστυχώς ο τρόπος αυτός περιλαμβάνει κι απολύσεις εργαζόμενων, οι οποίοι φυσικά και δεν φταίνε σε τίποτα.