Υποδοχή προγράμματος Erasmus+ στην Καβάλα
Η πρώτη διεθνική συνάντηση έργου για το έργο Erasmus+ “Raising Interest and Excellence in STEAM Education Incorporated with Non-Formal Based Video Games” ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Καβάλα, Ελλάδα από το συντονιστή 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Καβάλας.
Πρώτη συνάντηση εκπαιδευτικών του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Καβάλας με τους εταίρους των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ERASMUS+ KA220 “Raising Interest and Excellence in STEAM Education Incorporated with Non-Formal Based Video Games”, 2024-1-EL01-KA220-SCH-000250956 που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα/Ελλάδα, από 14 έως 15 Ιανουαρίου 2025.
Συνεργάτες του προγράμματος είναι οι εξής: 1) Cukurova University, Άδανα Τουρκία, 2) Multi Act STDD, Άδανα Τουρκία, 3) Riga Secondary School Nr 64, Λετονία, 4) Srednja škola Metković, Κροατία και 5) 2ο γυμνάσιο Ναυπάκτου, Ελλάδα.
Στον 21ο αιώνα, ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών. Η μετάβαση από το παραδοσιακό δασκαλοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας σε πιο σύγχρονα μαθητοκεντρικά μοντέλα, που προάγουν την ενεργητική μάθηση είναι το ζητούμενο.
Με τη ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία επιχειρείται η αναζήτηση και εξεύρεση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που να είναι κοντά στα ενδιαφέροντα, τα βιώματα των μαθητών καθώς και τη δημιουργία κλίματος που να ευνοεί την εμπλοκή των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία.
Το πρόγραμμα “Raising Interest and Excellence in STEAM Education Incorporated with Non-Formal Based Video Games” αποτελεί μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της μάθησης των STEΑM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Τέχνη, Μηχανική, Μαθηματικά) μέσω της διασκέδασης και της δημιουργικότητας. Αξιοποιώντας τη δύναμη των βιντεοπαιχνιδιών, το έργο προσφέρει στους μαθητές μια συναρπαστική εμπειρία μάθησης, όπου μπορούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε πραγματικά σενάρια και να αναπτύξουν δεξιότητες κρίσιμης σκέψης και επίλυσης προβλημάτων.
Το έργο θα προσφέρει ένα πλούσιο σύνολο εργαλείων και πόρων που μπορούν να ενσωματωθούν εύκολα στην τάξη. Μέσω της χρήσης βιντεοπαιχνιδιών, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο διαδραστικό και ελκυστικό μαθησιακό περιβάλλον, όπου οι μαθητές είναι ενεργοί συμμετέχοντες στη μαθησιακή διαδικασία.
Τα βιντεοπαιχνίδια που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του έργου ενθαρρύνουν την ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων για το μέλλον, όπως η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και η κριτική σκέψη. Επιπλέον, προωθούν την αγάπη για την επιστήμη και την τεχνολογία από νεαρή ηλικία.
Ως αποτέλεσμα, βελτιώνονται οι δεξιότητες τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών όπως η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία και η κριτική σκέψη. Η επόμενη κινητικότητα του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2025 στην Κροατία.
Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) που είναι η Ελληνική Εθνική Μονάδα Συντονισμού των προγραμμάτων Erasmus+.
Όλες οι εργασίες στο πλαίσιο της κινητικότητας στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο EACEA δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις εκφραζόμενες απόψεις.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Στέφανος Λ. Ναλμπάντης
Διπλ.Ηλ/γος Μηχ/κός Μ.Δ.Ε. M.Sc