Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υλοποίηση της κινητικότητας, του 2ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, με κωδικό αριθμό 2023-1-EL01-KA121-SCH-000135710 που εντάσσεται στη Βασική Δράση 1 του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης στα πλαίσια του προγράμματος ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ ERASMUS+ 2021-2027, στο οποίο συμμετείχε μία καθηγήτρια, στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας , Λισαβόνα 22-26/4/2024 με τίτλο «Digital Story telling» (Ψηφιακή αφήγηση ιστορίας) που οργάνωσε ο οργανισμός European Exchange.
Το σεμινάριο διήρκεσε 5 ημέρες , η γλώσσα εργασιών ήταν η αγγλική και πήραν μέρος 4 καθηγήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Αυστρία, Γερμανία και Ελλάδα. Τα μαθήματα είχαν διάρκεια από τις 9-4 το απόγευμα.
Η αφήγηση ήταν πάντα ένα σημαντικό μέρος της ιστορίας, αλλά τα μέσα μέσω των οποίων έχουν ειπωθεί οι ιστορίες έχει εξελιχθεί σε κάθε πολιτισμό. Από τις προφορικές ιστορίες που παρουσίαζαν οι βάρδοι στις αρχαίες αυλές, στα έργα των γραφέων κατά την Αναγέννηση, στις εφημερίδες, το CNN και τώρα το Διαδίκτυο, η προσωπική αφήγηση έχει χρησιμοποιηθεί για την επικοινωνία των γεγονότων του παρελθόντος.
Η ψηφιακή αφήγηση συνδυάζει πλέον την παράδοση με την τεχνολογία και επιτρέπει στους μαθητές να πουν ιστορίες μέσω φωνής, κειμένου, εικόνων, ήχου και βίντεο. Οι ψηφιακές ιστορίες επιτρέπουν στους μαθητές να λαμβάνουν μια γραμμική σειρά γεγονότων και να τα μετατρέπουν σε μια πολυδιάστατη εμπειρία.
Τους ενθαρρύνει να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να ερευνούν καθώς και να εμφυσούν τα μέσα στη διαδικασία. Υπάρχει μια πληθώρα εργαλείων και εφαρμογών για τη δημιουργία αυτών των έργων και όλα αυτά επιτρέπουν στους μαθητές να κατανοήσουν βαθύτερα την ιστορία καθώς εξερευνούν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να την επαναλάβουν.
Κάποια από αυτά τα εργαλεία μας παρουσιάστηκαν στο σεμινάριο όπως το adobe cc express. Comica, wevideo, κλπ. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν δικές τους αλλά και συνεργατικές ψηφιακές αφηγήσεις με ήχο και εικόνα τις οποίες και παρουσίασαν.
Επιτεύχθηκε η ενεργή εμπλοκή των παρευρισκομένων εκπαιδευτικών, η συνάφεια των θεωρητικών γνώσεων που παρουσιάστηκαν με την διδακτική πράξη, κλίμα αποδοχής και εμπιστοσύνης για την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και συνεργατικής κουλτούρας που τελικά προώθησε τον αναστοχασμό των εκπαιδευτικών με στόχο τη βελτίωση της διδακτικής τους πρακτικής με αποδέκτη τους μαθητές και τις μαθήτριες τους.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)