Dark Mode Light Mode

2ο ΓΕΛ Καβάλας: Επιτυχημένη δράση Erasmus στην Ισπανία (φωτογραφίες)

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υλοποίηση της κινητικότητας παρακολούθησης εργασίας (job shadowing), του 2ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, με κωδικό αριθμό 2024-1-EL01-KA121-SCH-000228120 που εντάσσεται στη Βασική Δράση 1 του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης στα πλαίσια του προγράμματος ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ ERASMUS+ 2021-2027, στην οποία συμμετείχαν δύο καθηγητές, στο Bilbao, Ισπανία 09-14/2/2025 και η οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά από το σχολείο μας.

Το σχολείο υποδοχής, La Mennais-Santa Maria IKASTETXEA στην περιοχή Portugalete στο Μπιλμπάο, Ισπανία είναι ένα πολυδύναμο σχολείο με 1300 μαθητές περίπου, 110 εκπαιδευτικούς και 50 βοηθητικό προσωπικό, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το σχολείο χρηματοδοτείται κατά 70% από την Ισπανική κυβέρνηση και 30% από τους κηδεμόνες των φοιτώντων με στόχο το δεύτερο ποσοστό να μικρύνει περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Το σχολείο στεγάζεται σε ένα κτίριο- πρώην παλάτι. Η ιστορία του χρονολογείται από το 1903 όταν τέσσερις ιεραπόστολοι εγκαταστάθηκαν εκεί από την Νότια Γαλλία.

Σήμερα στο σχολείο Santa Maria υπάρχουν 4 menassianos -δύο διδάσκουν ακόμη και 2 έχουν αποσυρθεί αλλά βρίσκονται καθημερινά εκεί βοηθώντας ποικιλοτρόπως. Το ενταξιακό σχολικό του μοντέλο διακρίνεται για τη συστημική του προσέγγιση και την εφαρμογή του στην τάξη, μέσω μεθοδολογιών εστιασμένων στην εξατομικευμένη εκπαίδευση και τη συνεχή βελτίωση μέσω του κύκλου της παιδαγωγικής δράσης του που στηρίζεται σε 5 πυλώνες: lΟλοκληρωμένη εκπαίδευση των μαθητών ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο μέχρι την εισαγωγή στο πανεπιστήμιοl

Συμπερίληψη: με μαθητές από χαμηλότερα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα  για την όσο γίνεται καλύτερη παροχή εκπαίδευσης σε όλους l Άσκηση των Καθολικών αξιών σαν ένα  στοιχείο που βοηθάει στην ολοκλήρωση του ατόμου και του κοινωνίας γενικότερα μέσω της  καθολικής αλληλεγγύηςl

Με ενεργή συμμετοχή στη μεταμόρφωση και τη βελτίωση της κοινωνίας μέσα από διάφορα projects (π.χ. mentoring από τους μεγαλύτερους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους μικρούς μαθητές της πρωτοβάθμιας με παρουσιάσεις εργασιών κάθε μήνα, volunteering: ενεργή υποχρεωτική συμμετοχή των μαθητών της δευτεροβάθμιας σε κοινωφελείς οργανισμούς μία ώρα την εβδομάδα, κ.α. )l  Σεβασμός στη ζωή και στη φύση: Οικολογική εκπαίδευση, εμπνευσμένη από το Παγκόσμιο Σύμφωνο για την Εκπαίδευση.

Οι καθηγητές παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών και Πληροφορικής στο σχολείο καθημερινά από τις 9-1, αντάλλαξαν ιδέες με τους Ισπανούς συναδέλφους τους για μελλοντική συνεργασία, συζήτησαν για το αναλυτικό πρόγραμμα που ακολουθούν, έγιναν δεκτοί και συζήτησαν με το Διευθυντή του σχολείου κ. Alfonso Blazquez, ο οποίος τους παρουσίασε το σχολείο που βασίζεται σε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό μοντέλο που επιδιώκει α) να εκπαιδεύσει ανθρώπους που θα μεταμορφώσουν το αύριο σε αξίες και γνώσεις και β) την προσωπική ευημερία  κάθε μαθητή και μαθήτριας , συνοδεύοντάς τους στο ταξίδι ανάπτυξης και ανακάλυψης του δικού τους έργου ζωής μέσα από προγράμματα κοινής ευθύνης, αλληλεγγύης και καινοτομίας.

Το σχολείο, La Mennais-Santa Maria IKASTETXEA ,είναι επίσημα ένα Ανοικτό Κέντρο του Cambridge (ES299), που σημαίνει ότι μπορεί να προσφέρει εξετάσεις από το διάσημο πανεπιστήμιο.  Επίσης δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές του να πάρουν διπλό απολυτήριο.

Ο μαθητής που ολοκληρώνει το ΔΙΠΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ θα αποκτήσει, εκτός από το πτυχίο του απολυτηρίου (στο σχολείο όπως οι συμμαθητές του), το IB (International Baccalaureate), Αμερικανικό Απολυτήριο, που γίνεται 100% διαδικτυακά. Οι μαθητές του γυμνασίου και λυκείου είναι προμηθευμένοι με υπολογιστές από το Υπουργείο Παιδείας, όπως και οι καθηγητές τους  και τα μαθήματα όλα γίνονται με projects και μέσω της πλατφόρμας moodle.

Τα βιβλία είναι ψηφιακά και μέσα στην κάθε τάξη φοιτούν 30-36 μαθητές από τις 8-2 ή 8-3 καθημερινά. Για την επόμενη σχολική χρονιά το Υπουργείο Παιδείας της Ισπανίας επαναφέρει τα βιβλία και τον μαυροπίνακα και θα χρησιμοποιούνται μαζί με τα ψηφιακά για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Οι διδακτικές ώρες διαρκούν 50-90 λεπτά και υπάρχει ένα μεγάλο διάλειμμα 20 λεπτών ενδιάμεσα. Οι μαθητές τρώνε στο σχολείο (με πληρωμή) και ένα από τα κοινωνικά προγράμματα που εκπονεί φέτος το σχολείο είναι να μεταφέρουν κάθε ημέρα τα φαγητά που περισσεύουν σε μεγάλα food boxes που υπάρχουν σε διάφορα σημεία σε όλη την πόλη και από τα οποία μπορεί όποιος θέλει, ανεξαρτήτου εισοδήματος, να παίρνει καθημερινά φαγητό.

Υπάρχει μεγάλο γυμναστήριο στο υπόγειο του σχολείου το οποίο χρησιμοποιεί το σχολείο για τις διάφορες δραστηριότητες του καθημερινά από τις 8-5 και από τις 7-12μ.μ. ενοικιάζεται από διάφορους συλλόγους. Οι καθηγητές εργάζονται 22 ώρες εβδομαδιαίως διδάσκοντας και μπορούν, εάν το επιθυμούν, να παραμείνουν στα γραφεία τους μετά το πέρας του διδακτικού τους ωραρίου για προετοιμασία, διόρθωση γραπτών, ενημέρωση γονέων κλπ.

Μία φορά την εβδομάδα 3 φορές το μήνα συνεδριάζουν για την πορεία των projects, για τους στόχους που έχουν θέσει (σε βάθος 5ετίας) καθώς και για προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών τους. Αξιολογούνται ετησίως χωρίς αυτή η αξιολόγηση να έχει επίπτωση στην εργασία τους και στην καριέρα τους.

Η αξιολόγηση της κινητικότητας είναι θετική καθώς αυτή η εμπειρία ενισχύει τόσο την προσωπική όσο και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών  μέσω των διαπολιτισμικών ανταλλαγών.   Μέσα από το πλαίσιο κινητικότητας Erasmus επιτεύχθηκε:

  • βελτίωση στις γλωσικές δεξιότητες των εμπλεκομένων, αφού η γλώσσα εργασιών ήταν η αγγλική
  • ενεργή εμπλοκή των παρευρισκομένων εκπαιδευτικών
  • παρατήρηση διαφόρων πρακτικών στην τάξη υπό το πρίσμα ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Προωθήθηκε η συνεργασία και η δικτύωση με συναδέλφους από την Ισπανία για μελλοντικά προγράμματα
  • ενθαρρύνθηκε  η ανταλλαγή ιδεών και βέλτιστων πρακτικών .

Ο Δ/ντής και οι εκπαιδευτικοί θα ήθελαν να ευχαριστήσουν το Δήμο Καβάλας. το 4ο ΕΠΑΛ Καβάλας και ιδιαίτερα τον εκπαιδευτικό του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών κ. Παπακωνσταντίνου Ηλία,   για την ευγενική προσφορά των  δώρων,  με την απεικόνιση  διαφόρων περιοχών της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής, τα οποία δόθηκαν στο σχολείο υποδοχής.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Προηγούμενο άρθρο

Λαβράκι χτιστό σε κρούστα αλατιού από τον chef Λάκη Σταματάκη (φωτογραφίες)

Επόμενο άρθρο

Μόνιμη λύση και θερινά δρομολόγια γνωστά από τώρα ζητά ο Δήμος Λήμνου