Στο Πόρτο της Πορτογαλίας ταξίδευσαν την περασμένη εβδομάδα δύο εκπαιδευτικοί από το 2ο Γυμνάσιο Καβάλας. Από τις 11 ως τις 15 Ιουλίου 2022 συμμετείχαν στην τελική συνδιάσκεψη των συντονιστών του προγράμματος με τίτλο «Κινητικότητα» (“Lieux: incubateur de mobilités intelligentes”). Το πρόγραμμα είχε τριετή διάρκεια, (2019 – 2022) και σε αυτό συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από 6 ευρωπαϊκά σχολεία: από το Κλερμόν-Φεράν, Γαλλία, το Σαν Σεμπαστιάν, Ισπανία, το Μόναχο, Γερμανία, το Πόρτο, Πορτογαλία, τη Ρώμη, Ιταλία και από την Καβάλα.
Στη διάρκεια του προγράμματος δόθηκε βάση στις 4 μορφές της Κινητικότητας, όπως αυτή διατρέχει την Ευρώπη το τελευταίο χρονικό διάστημα. Στον άξονα της Πολιτισμικής κινητικότητας θίχτηκαν ζητήματα μετανάστευσης, ευαισθητοποίησης προς τους πρόσφυγες και αναζητήθηκαν παιδαγωγικά εργαλεία για την γεφύρωση των δυσκολιών που παρουσιάζονται στη σχολική κοινότητα.
Στον άξονα της Περιβαλλοντικής κινητικότητας δόθηκε βάση στις φιλικές προς το περιβάλλον πηγές ενέργειας ως καύσιμο για τις αστικές μετακινήσεις και οργανώθηκαν μαζικές πεζοπορίες και ποδηλατοδρομίες σε κάθε πόλη.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην Μειωμένη κινητικότητα. Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα κατά την διάρκεια των 3 χρόνων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αθλήματα για τα άτομα με αναπηρία όπως ο στίβος, το μπάσκετ, το τένις με αμαξίδιο κα, και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες.
Κατέγραψαν επίσης προσβάσιμα και μη προσβάσιμα σημεία στις πόλεις τους και πρότειναν λύσεις. Πολύ σημαντική τέλος, ήταν και η Ψηφιακή διάσταση της κινητικότητας, αφού το οπτικό, το ηχητικό υλικό και οι παρατηρήσεις οι οποίες συγκεντρώθηκαν, αξιοποιήθηκαν από εφαρμογές πληροφορικής στις οποίες οι μαθητές έχουν εκπαιδευτεί τα τελευταία χρόνια.
Στο Πόρτο, οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τα συμπεράσματα που προέκυψαν με την ολοκλήρωση του τριετούς προγράμματος. Παρακολούθησαν επιμορφώσεις πάνω στις νέες τεχνολογίες και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Επίσης συμφώνησαν στον τρόπο που κάθε εταίρος θα διαχειριστεί τα προϊόντα της εξακτίνωσης του προγράμματος, είτε μέσα από τις εφαρμογές του διαδικτύου, είτε με διοργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων στη σχολική μονάδα και στην τοπική κοινωνία.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)