Dark Mode Light Mode

3ο Εκπαιδευτικό Συμπόσιο Φυκολογίας – 28 – 30 Μαρτίου στη Νέα Πέραμο, Καβάλας

Η Ελληνική Φυκολογική Εταιρεία (ΕΛ.Φ.Ε.) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝ.ΑΛ.Ε.) και το Γενικό Λύκειο Νέας Περάμου, Καβάλας, διοργανώνει στη Νέα Πέραμο Καβάλας τη Β΄ Φάση του 3ου Εκπαιδευτικού Συμποσίου Φυκολογίας, στη σχολική αίθουσα εκδηλώσεων από τις 28 έως τις 30 Μαρτίου. Το Συμπόσιο είναι αφιερωμένο στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές της Α΄ βάθμιας και Β΄ βάθμιας Εκπαίδευσης, με γενικό τίτλο «Σύγχρονη γνώση και Καινοτόμες τεχνολογίες με Φύκη στην Εκπαίδευση: ευτροφισμός, κλιματικές αλλαγές, βιώσιμη ανάπτυξη». Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Στη διοργάνωση θα συμμετάσχουν 10 μαθητικές ομάδες των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων, οι οποίες απαρτίζονται από 400 περίπου μαθητές της ευρύτερης περιοχής της περιφέρειας ΑΜΘ. Ο συγκεκριμένο θεσμός άρχισε στη Ρόδο το 2011, φιλοξενήθηκε και στη Μυτιλήνη με τη συνεργασία του πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώ η φιλοξενία στην Καβάλα εξασφαλίσθηκε αφού η ομάδα του λυκείου Νέας Περάμου κέρδισε δύο φορές στο διαγωνιστικό τμήμα. Το κοινό του συμποσίου θα εκπλαγεί, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Σωτήρη Ορφανίδη, από τις νέες ιδέες και τις εργασίες που θα παρουσιάσουν οι μαθητές. Αυτή τη φορά δηλαδή θα καινοτομήσουν οι ίδιοι οι μαθητές, παρουσιάζοντες εργασίες εντός μουσικού ή ακόμη και θεατρικού «καμβά».

Βασικός στόχος του Συμποσίου είναι η γνωριμία των μαθητών με το θαυμαστό κόσμο των φυκών, τη σημασία τους για τον άνθρωπο, την αξία και το ρόλο τους στο περιβάλλον. Απώτερος σκοπός είναι η κατεύθυνση της προσοχής των παιδιών σε νέους ορίζοντες γνώσης. Έτσι, η εκπαίδευση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα, μετατρέπεται σε παιχνίδι που αυξάνει τις δεξιότητες, τη δημιουργικότητα και την εξοικείωση των μαθητών με το περιβάλλον, ενώ παράλληλα συμβάλει στην πρόοδο της χώρας με καινοτόμες δράσεις.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του στόχου, ομάδες μαθητών εκπόνησαν εργασίες υπό την επίβλεψη των δασκάλων και καθηγητών τους και με τη βοήθεια και στήριξη μελών της ΕΛ.Φ.Ε. που ανήκουν στα Ερευνητικά Ιδρύματα «Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝ.ΑΛ.Ε.)» και «Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.)», καθώς και των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων «Τμήμα Βιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών», «Τμήμα Βιολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης», «Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας του Πανεπιστημίου Αιγαίου».

Το πρόγραμμα του Συμποσίου προβλεπόταν να ολοκληρωθεί σε δύο στάδια:

 

Α. Πρώτο στάδιο, 3 Οκτωβρίου 2013

1) «Σεμινάριο Φυκολογίας & Καινοτομίας για εκπαιδευτικούς: από τη θεωρία στην πράξη» για τους εκπαιδευτικούς Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Αλιευτικής Έρευνας (ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ) Καβάλας, με σκοπό την εμβάθυνση της γνώσης τους στο αντικείμενο της φυκολογίας και της καινοτομίας. Περιεχόμενο με εκλαϊκευμένες εισηγήσεις και επίδειξη υλικού από ειδικούς επιστήμονες της χώρας μας, με αντικείμενο τη φυκολογία, καθώς και από επιστήμονες του εξωτερικού με ειδίκευση και εμπειρία στις μεθόδους καινοτομίας.

 

Β. Δεύτερο στάδιο, 28-30 Μαρτίου 2014

2) «Εκπαιδευτικό Συμπόσιο Φυκολογίας» στο Γενικό Λύκειο Νέας Περάμου, Καβάλας, όπου περιλαμβάνεται η παρουσίαση εργασιών από σχολεία της Ελλάδας με θεματολογία σχετική με τα φύκη. Οι καλύτερες συμμετοχές θα βραβευτούν, κατόπιν αξιολογήσεως από ανεξάρτητη επιτροπή, ενώ θα γίνει κλήρωση δύο υποβρύχιων φωτογραφικών μηχανών. Περιεχόμενο με εκλαϊκευμένες παρουσιάσεις από νέους επιστήμονες σχετικά με το αντικείμενο της φυκολογίας, της θαλάσσιας βιολογίας και τις προοπτικές καριέρας στους παραπάνω τομείς. Βιωματικά εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στο πεδίο και στις εγκαταστάσεις του Γενικού Λυκείου Νέας Περάμου με συμμετοχή μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, και αντικείμενα:

• Επίσκεψη σε ακτή και συλλογή υλικού

• Μελέτη του υλικού μακροσκοπικά & μικροσκοπικά – ταξινόμηση των φυκών

• Ερμπάριο (φυτολόγιο) φυκών

• Κάρτες φυκών (μουσειακές, εκπαιδευτικών παιχνιδιών, ευχετήριες)

 

Οι θεματικές ενότητες του Συμποσίου ενδεικτικά μπορεί να είναι:

• Γνωριμία με τη μορφή και τα χρώματα των μικρο- και μακρο-φυκών.

• Τα φαινόμενα των κλιματικών αλλαγών, του ευτροφισμού, καθώς και οι επιπτώσεις τους στη θαλάσσια χλωρίδα και βλάστηση.

• Μέθοδοι σύγκρισης καθαρών και ρυπασμένων περιοχών με τη βοήθεια της θαλάσσιας βλάστησης.

• Τεχνολογίες αξιοποίησης των φυκών σε ανθρώπινες δραστηριότητες (χρήση φυκών ως βιοφίλτρων για καθαρισμό υγρών αποβλήτων, κομποστοποίηση, βιοδείκτες, βιοκαύσιμα κ.ά.) με σκοπό τη βιώσιμη ανάπτυξη.

• Καλλιέργεια φυκών στο εργαστήριο, ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της εφευρετικότητας των μαθητών με τον σχεδιασμό και την εκτέλεση πειραμάτων.

• Προστασία, υιοθεσία και ανάδειξη ακτής (ομοιώματα ακτής).

 

Προηγούμενο άρθρο

Αυξημένα μέτρα ασφάλειας λόγω Χρυσής Αυγής

Επόμενο άρθρο

Ξεκαθαρίζει η Διεύθυνση Υγείας: «Καμία ανησυχία για το νερό της Ελευθερουπόλεως»