Dark Mode Light Mode

3ο ΓΕΛ Καβάλας: Εκπαιδευτική δράση Erasmus στην Αττάλεια (φωτογραφίες)

Αντιπροσωπεία μαθητών και εκπαιδευτικών από το 3ο ΓΕΛ Καβάλας συμμετείχε σε διεθνή συνάντηση σχολείων στην Αττάλεια της Τουρκίας, για το διάστημα από Κυριακή 19/03/2023 έως και Σάββατο 25/03/2023.

Η διεθνής συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος Ευρωπαϊκών Σχολικών Συμπράξεων ΚΑ220, με θέμα «Forest Fire Prevention» (κωδικός προγράμματος: 2022-1-IT02-KA220 – SCH – 000088025).

Στη συνάντηση συμμετείχαν 45 μαθητές και 12 εκπαιδευτικοί από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Πολωνία & Τουρκία. Συνοδοί εκπαιδευτικοί των μαθητών ήταν οι καθηγήτριες: Δημητριάδου Μαρία, ΠΕ06 (Συντονίστρια Προγράμματος Erasmus+ & αρχηγός της εκπαιδευτικής μετακίνησης) και Μεϊτανίδου Εριφύλη (συνοδός).

Οι μαθητές/τριες που επιλέχθηκαν και συμμετείχαν στην μετακίνηση ήταν οι εξής:

  1. Αγγελάκη Βασιλική
  2. Αξυπόλυτου Αθηνά
  3. Δαλαμήτρος Κωνσταντίνος
  4. Μήτου Παυλίνα
  5. Πετρά Ιφιγένεια

Βασικός στόχος της εκπαιδευτικής μετακίνησης ήταν η συνάντηση και η συνεργατική δράση  μαθητών και εκπαιδευτικών από Ευρωπαϊκά σχολεία στο θέμα της προστασίας του δασικού πλούτου των μεσογειακών οικοσυστημάτων από τις καταστροφικές πυρκαγιές που αφανίζουν εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δασών, καθώς και την πανίδας που ενδημεί σε αυτά.

Οι μαθητές μας συμμετείχαν:

  • στη δημιουργία  ψηφιακών διαδραστικών παρουσιάσεων που αφορούσαν στην χώρα, πόλη & σχολική τους μονάδα, στις αιτίες και στις συνέπειες των καταστροφικών πυρκαγιών
  • σε εργαστήρια δημιουργικότητας με παραγωγή εικαστικών έργων και ποιημάτων
  • σε πολιτιστικές δράσεις συμπερίληψης και πολυπολιτισμικής αποδοχής
  • σε δραστηριότητες συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων
  • σε επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος (παλιά πόλη της Αττάλειας –Κaleici, πύλη του Ανδριανού, μιναρέδες Fluted & Yivli, αρχαίο λιμάνι, καταρράκτη Duden, πινακοθήκη Dokumaparak , Αρχαιολογικό Μουσείο & Ενυδρείο Αττάλειας, αρχαίο θεάτρο Aspendos & ναό του Απόλλωνα).

Όλες οι αντιπροσωπείες των Ευρωπαϊκών σχολείων επισκέφθηκαν, επίσης, το Κέντρο Εκπαίδευσης για τον Συντονισμό & την Αντιμετώπιση Πυρκαγιών και ενημερώθηκαν από τους αρμόδιους επιστήμονες για κάθε πιθανή πτυχή του θέματος.

Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες των Τούρκων μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Οι συγκεκριμένες οικογένειες είχαν επιλεχθεί με τα αυστηρότερα κριτήρια ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών μας και η παροχή της απαραίτητης φροντίδας που προβλέπεται στα πλαίσια της φιλοξενίας.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια αυθεντική δράση διαπολιτισμικής επαφής & διάδρασης και να αποκομίσουν τα πλείστα οφέλη από την καθημερινή τους επαφή με συνομηλίκους μαθητές τόσο από την χώρα υποδοχής όσο και από όλες τις συμμετέχουσες χώρες.

Οι μαθητές/τριες μας τήρησαν απαρέγκλιτα όλους τους κανόνες ευπρεπούς συμπεριφοράς και πολιτιστικής αποδοχής που ενείχε η συγκεκριμένη μετακίνηση και φιλοξενία. Οι συνεργατικές δράσεις που αναπτύσσονται μέσα από προγράμματα έχουν ιδιαίτερη αξία και δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές & εκπαιδευτικούς να έρθουν σε άμεση επαφή, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν κοινωνικές & γνωστικές δεξιότητες.

Οι συγκεκριμένες δράσεις ενισχύουν δυναμικά την συμπεριληπτική, δημοκρατική παιδεία, διαμορφώνουν την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών και τους ενδυναμώνουν στη διαμόρφωση χαρακτήρα & ικανοτήτων που θα τους φανούν πολύτιμες στο μέλλον.

Ο Διευθυντής

Αδάμος Ευάγγελος, ΠΕ02

Προηγούμενο άρθρο

Με τη φανέλα του ΑΟΚ στον Ημιμαραθώνιο του Λονδίνου ο Μιχάλης Σωτηρόπουλος

Επόμενο άρθρο

ΝΑΤΟ: 4 Απριλίου 1949-2023