Στις 4 Αυγούστου το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας διεξάγη διαγωνισμό προκειμένου να εξασφαλίσει συμφερότερες τιμές για τ΄ άγονα δρομολόγια ακροπλοΐας, τη χρονική περίοδο 2016 – 2017.
Πρόκειται για τη συνήθη διαδικασία που από το φθινόπωρο του 2016, τη χειμερινή κι ανοιξιάτικη περίοδο του 2017. Όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα της Μυτιλήνης «Εμπρός» τα χρήματα που διαθέτει το υπουργείο για την κάλυψη των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου πελάγους, είναι λιγότερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σε ότι όμως αφορά τις ίδιες άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου, τα μισθώματα παραμένουν πολύ υψηλά, επειδή είναι σχετικά πρόσφατη η έκδοση της ΝΕΛ.
Η εφημερίδα «Εμπρός» σημειώνει ότι στην προκήρυξη του διαγωνισμού υπάρχει επιδοτούμενη γραμμή που συνδέει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη. Φυσικά και υπάρχουν τουλάχιστον τρεις επιδοτούμενες γραμμές που έχουν σχέση με το λιμάνι της Καβάλας. Ενώ έχει προστεθεί η γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη, αλλά για λειτουργία μόνο τριών μηνών.
Είναι πιθανό σ΄ αυτό το σκέλος ο διαγωνισμός να μην έχει αποτέλεσμα. Οι άγονες γραμμές που αφορούνε την Καβάλα και την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη γενικότερα και περιλαμβάνονται στο διαγωνισμό, είναι οι ακόλουθες:
Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι και επιστροφή.
Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από 12 Ιουνίου ως 10 Σεπτεμβρίου 2017. Το προσφερόμενο μίσθωμα είναι από 69.000 ευρώ για πλοίο Γ΄ κατηγορίας, 86.250 ευρώ για πλοίο Β΄ κατηγορίας, και 93.150 ευρώ για πλοίο Α΄ κατηγορίας. Το πλοίο θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες το χειμώνα και 450 επιβάτες το καλοκαίρι.
Να έχει επιφάνεια για φόρτωση 600 τ.μ. εκ των οποίων τα 400 τ.μ. για φορτηγά. Το μήκος του πλοίου θα πρέπει να είναι άνω των 100 μέτρων και θα πρέπει να διαθέτει 100 κρεβάτια.
Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου – Άγιος Κήρυκος Ικαρίας και επιστροφή.
Το πλοίο που θα πάρει τη γραμμή, θα πρέπει να εκτελεί ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, με την υποχρέωση να προσεγγίζει την Πάτμο (άνευ μισθώματος) από 12 Ιουνίου ως 10 Σεπτεμβρίου. Το προσφερόμενο μίσθωμα είναι 73.536, 78 για πλοίο Γ΄ κατηγορίας, 91.920,98 για πλοίο Β΄ κατηγορίας και 99.274,65 ευρώ για πλοίο Α΄ κατηγορίας.
Το πλοίο θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες το χειμώνα και 450 επιβάτες το καλοκαίρι. Να έχει επιφάνεια για φόρτωση 600 τ.μ. εκ των οποίων τα 400 τ.μ. για φορτηγά. Το μήκος του πλοίου θα πρέπει να είναι άνω των 100 μέτρων και θα πρέπει να διαθέτει 100 κρεβάτια.
Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή.
Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου. Το προσφερόμενο μίσθωμα είναι 65.666,62 ευρώ για πλοίο Γ΄ κατηγορίας, 82.083,28 ευρώ για πλοίο Β΄ κατηγορίας και 88.649,94 ευρώ για πλοίο Α΄ κατηγορίας.
Το πλοίο θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες το χειμώνα και 450 επιβάτες το καλοκαίρι. Να έχει επιφάνεια για φόρτωση 600 τ.μ. εκ των οποίων τα 400 τ.μ. για φορτηγά. Το μήκος του πλοίου θα πρέπει να είναι άνω των 100 μέτρων και θα πρέπει να διαθέτει 100 κρεβάτια.
Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή.
Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου. Με παράλληλη υποχρεωτική ελεύθερη προσέγγιση στην Καβάλα. Το μίσθωμα που προσφέρεται είναι 36.640,26 ευρώ. Κι αυτή η γραμμή προκηρύσσεται μόνο για πλοία Γ΄ κατηγορίας. Το πλοίο θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες το χειμώνα και 450 επιβάτες το καλοκαίρι.
Να έχει επιφάνεια για φόρτωση 600 τ.μ. εκ των οποίων τα 400 τ.μ. για φορτηγά. Το μήκος του πλοίου θα πρέπει να είναι άνω των 100 μέτρων και θα πρέπει να διαθέτει 20 κρεβάτια. Στην παραπάνω γραμμή προβλέπεται το δρομολόγιο Λαύριο – Μεστά Χίου – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή. Ένα επιπλέον δρομολόγιο την εβδομάδα από 12 Ιουνίου ως 10 Σεπτεμβρίου με δυνατότητα προσέγγισης σ’ ένα ενδιάμεσο λιμάνι μετά από σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ, ενώ και γι’ αυτό το δρομολόγιο προβλέπεται υποχρεωτική προσέγγιση στην Καβάλα χωρίς επιπλέον μίσθωμα.
Η μετακίνηση των κατοίκων του Αϊ Στράτη θα γίνεται δωρεάν.
Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη και επιστροφή.
Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από 12 Ιουνίου ως 3 Σεπτεμβρίου. Το πλοίο που θα εξυπηρετεί τη γραμμή, έχει υποχρέωση να προσεγγίζει την Αλεξανδρούπολη χωρίς μίσθωμα. Η προκήρυξη αφορά μόνο πλοία Γ΄ κατηγορίας και το προσφερόμενο μίσθωμα είναι 41.758 ευρώ. Το πλοίο θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες το χειμώνα και 450 επιβάτες το καλοκαίρι. Να έχει επιφάνεια για φόρτωση 450 τ.μ. εκ των οποίων τα 250 τ.μ. για φορτηγά.
Το μήκος του πλοίου θα πρέπει να είναι άνω των 75 μέτρων και θα πρέπει να διαθέτει 20 κρεβάτια.
Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή.
Στη γραμμή θα πραγματοποιούνται έξι δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου. Το πλοίο έχει την υποχρέωση να εκτελεί δύο επιπλέον δρομολόγια το μήνα για τη μεταφορά καυσίμων. Το προσφερόμενο μίσθωμα είναι 2.500 ευρώ ανά δρομολόγιο κι αφορά αποκλειστικά πλοίο Γ΄ κατηγορίας.
Το πλοίο θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 90 επιβατών το χειμώνα και 150 επιβατών το καλοκαίρι. Η επιφάνεια για φόρτωση των παντός τύπου οχημάτων, θα πρέπει να είναι 150 τ.μ. και για τη μεταφορά φορτηγών 80 τ.μ.. Το ολικό μήκος του πλοίου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 40 μ..
—