Σαράντα περίπου ποδηλάτες, οι μισοί από τους οποίους είναι μέλη του συλλόγου ΚΥΚΛΟΤΡΟΝ, που εδρεύει στην Καβάλα, έκαναν χθες μία βόλτα στην πόλη, προβάλλοντας τις μετακινήσεις με ποδήλατο αλλά και την Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο, που για όλη την Ευρώπη ήταν η χθεσινή μέρα.
Φέτος η πρωτοβουλία του ΚΥΚΛΤΡΟΝ ατύχησε. Πρώτον δεν υποστηρίχθηκε από την τοπική αυτοδιοίκηση, λόγω του ότι προετοιμάστηκε κατά τη μεταβατική περίοδο που ένας δήμαρχος έφευγε κι ένας καινούριος έρχονταν.
Δεύτερον το ΚΥΚΛΟΤΡΟΝ δεν πρόβαλε ιδιαίτερα τη χθεσινή του πρωτοβουλία.
Τρίτον δεν υπήρχε παρουσία της τροχαίας όπως γίνεται συνήθως, καθώς η υπηρεσία δήλωσε – όταν ενημερώθηκε για το γεγονός – ότι αν μπορέσει θα έχει παρουσία στην ποδηλατοδρομία.
Υπ΄ αυτές τις συνθήκες ξεκίνησε η βόλτα σαράντα ποδηλατών χθες, στις 11.00 το πρωί. Ξεκίνησαν από το δημοτικό κήπο, σιγά – σιγά, μία βόλτα στην πόλη, είπε προς τους άλλους ποδηλάτες ο Γιώργος Τσέλιος, πρόεδρος του ΚΥΚΛΟΤΡΟΝ. Οι ποδηλάτες πήγαν μέχρι την Καλαμίτσα, γύρισαν και έκαναν ποδηλατοδρομία στο κέντρο της πόλης. Οι περισσότεροι αν όχι όλοι, ήταν άντρες. Ξεχώρισαν δύο μαθητές, ηλικίας 10 ετών, που από μικρή ηλικία φαίνεται να αγαπούν το ποδήλατο.
Ο πρόεδρος του συλλόγου ΚΥΚΛΟΤΡΟΝ, Γιώργος Τσέλιος, είπε στην εφημερίδα μας τα εξής: «Στην ποδηλατοδρομία μπορούν να συμμετέχουν όλοι όσοι έχουν ποδήλατα και θέλουν να το χρησιμοποιούν μες στην πόλη, στην καθημερινότητά τους».
ΕΡ: Το ποδήλατο κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια;
ΑΠ: «Σαν σύλλογος έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια και βλέπουμε ότι κυκλοφορούν καθημερινά όλο και περισσότερα ποδήλατα. Τόσο μές στην πόλη όσο και εκτός της πόλης και αγωνιστικά χρησιμοποιείται πλέον το ποδήλατο και για άθληση από πάρα πολύ κόσμο σε σχέση με δυο – τρία χρόνια πριν. Υπάρχει μία αύξηση. Απλά ίσως να χρειαστούν κάποια μέτρα μές στην πόλη, για να μπορέσει το ποδήλατο να κυκλοφορήσει άνετα».
ΕΡ: Πολλοί λένε ότι και το ανάγλυφο της πόλης δεν ευνοεί το ποδήλατο. Εσείς τι λέτε;
ΑΠ: «Θα έλεγα ότι αυτό είναι μία δικαιολογία, έτσι μεταξύ αστείου και σοβαρού. Εάν σκεφτούμε ότι από την περιοχή της Καλαμίτσας, μέχρι το δημοτικό στάδιο στο Περιγιάλι, μπορεί κανείς πολύ εύκολα να κινηθεί με το ποδήλατο. Και αν σκεφτούμε πόσες χιλιάδες κόσμος μένει σε αυτή την περιοχή, σίγουρα μπορεί να κινηθεί και στο κέντρο της Καβάλας, κανείς με το ποδήλατο».
ΕΡ: Όταν κινείται κάποιος στο κέντρο της Καβάλας με ποδήλατο, γίνεται δεκτός με σεβασμό από τους οδηγούς των άλλων τροχοφόρων οχημάτων;
ΑΠ: «Τα τελευταία δύο χρόνια θα έλεγα πως έχει αλλάξει η συμπεριφορά. Δεν μας κορνάρει πλέον κανείς. Υπάρχει αρκετός σεβασμός θα έλεγα, αλλά όσο λιγότερα ποδήλατα κυκλοφορούν, τόσο λιγότερο θα προσαρμόζεται και ο οδηγός των αυτοκινήτων. Θέλει προσπάθεια απ΄ όλους. Υπάρχει όμως».
ΕΡ: Η εικόνα που βλέπαμε παλιά τα καλοκαίρια και την άνοιξη και το φθινόπωρο που τα παιδιά μέσα σε όλα τα άλλα – τα μικρά παιδιά – ν΄ αγοράζουν ένα ποδήλατο, ισχύει αυτή η εικόνα ή φθίνει;
ΑΠ: «Ισχύει αυτή η εικόνα. Ήδη πωλούνται πάρα πολλά ποδήλατα. Όχι μόνο στην πόλη της Καβάλας, αλλά και σ΄ όλη την επικράτεια του ελληνικού χώρου. Αυτή τη στιγμή θα σας πω μόνο, ότι πέρσι πουλήθηκαν περισσότερα ποδήλατα για πρώτη φορά απ΄ ότι αυτοκίνητα».