Dark Mode Light Mode

84 διορθώσεις στην πράξη εφαρμογής Περιγιαλίου και οι υπό εκπόνηση μελέτες

Τον Οκτώβρη του 2013 ο τότε Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Άρης Γιαννακίδης κύρωσε την περιβόητη πράξη εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης Περιγιαλίου.

Από τότε ισχύει συγκεκριμένο και βελτιωμένο σχέδιο πόλης στο Περιγιάλι, διευκολύνοντας ως έναν βαθμό τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων. Πρόσφατα ο νυν Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος υπέγραψε μία ακόμη απόφαση- διόρθωση επί της αρχικής πράξης εφαρμογής. Την 84η στη σειρά.

Η διαδικασία είναι αναμενόμενη και δε ξαφνιάζει κανέναν. Έστω κατόπιν εορτής ιδιοκτήτες οικοπέδων άρχισαν να ενδιαφέρονται για αυτά, διαπιστώνουν λάθη στην αρχική απόφαση (του 2013) κι έτσι προσπαθούν να τα διορθώσουν. Και οι 84 αποφάσεις έχουν σχέση με 84 διαφορετικές περιπτώσεις οικοπέδων.

Τα λάθη διαπιστώνονται τώρα και επειδή οι ιδιοκτήτες (ή τα συγγενικά τους πρόσωπα) άργησαν να αντιληφθούν τη σημασία της αρχικής απόφασης. Ή αρχικά δεν είχαν κίνητρο και ενδιαφέρον να αξιοποιήσουν, να οριστικοποιήσουν την ακίνητη τους περιουσία. Κατόπιν τούτου οι διορθωτικές αποφάσεις σίγουρα θα συνεχιστούν. Ωστόσο όσο απομακρυνόμαστε από την αρχή και πρώτη απόφαση, θα είναι λιγότερες.

Όλα αυτά δεν είναι τα σημαντικά σχετικά με το Περιγιάλι. Σημαντικά είναι τα έργα και δη αυτά των απαραίτητων υποδομών. Πρόκειται για μια δουλειά που σε γενικές γραμμές  φαίνεται να βρίσκεται σε φάση μελέτης και φυσικά αφορά τον Δήμο Καβάλας. Αλλά κι όταν ακόμη ολοκληρωθούν οι μελέτες, ακόμη και τότε θα πρέπει να βρεθούν χρήματα ώστε αυτές να γίνουν έργα.

Ένα από τα πρώτα θα είναι η ύδρευση στο Περιγιάλι κι ένα επόμενο (κατά πληροφορίες τώρα θα αρχίσει να μελετάται) η αποχέτευση. Ταυτόχρονα ο Δήμος Καβάλας έχει υπό εκπόνηση και άλλες του παρεμβάσεις. Αφορούν: 1) Κατασκευή σχολείου, ειδικού σχολείου. Το οποίο θα φιλοξενήσει (όπως φαίνεται) τα ήδη λειτουργούντα στο πρώην 20ο δημοτικό, Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο. 2)Κατασκευή μουσικού σχολείου. 3) Κατασκευή νέου κλειστού γυμναστηρίου 1.500 θέσεων.

Υπό μελέτη είναι επίσης ο δρόμος στο πίσω μέρος του Περιγιαλίου, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο και παραλιακό. Ο νέος δρόμος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας για κάθε ρεύμα. Τα χαρακτηριστικά του με λίγα λόγια θα μοιάζουν με αυτά της Ερυθρού Σταυρού και της οδού Τενέδου.

Για το σημερινό παραλιακό δρόμο θα μελετηθεί άλλο έργο, μετατροπής του σε οδό ήπιας κυκλοφορίας (πεζόδρομος). Τα θέματα των δύο βασικών αυτών δρόμων του Περιγιαλίου φέρονται να έχουν (ως έργα) συνολικό προϋπολογισμό 15 εκ ευρώ. Λέγεται ότι έχει συμφωνηθεί η χρηματοδότηση τους από το επόμενο ΒΑΑ της Περιφέρειας ΑΜΘ (επόμενο ΕΣΠΑ).

Κι άλλες φορές έχει αναφερθεί ότι ο Δήμος Καβάλας διαθέτει έναν δικό του «κουμπαρά», τα χρήματα στον οποίο προέρχονται από τη λεγόμενη «εισφορά σε χρήμα» των ιδιοκτητών. Κι ενώ το ποσό δεν είναι μικρό, ταυτόχρονα δεν επαρκεί για τις ανάγκες όλων αυτών που πρέπει να γίνουν στο Περιγιάλι. Εξ αυτού του λόγου το νέο ΕΣΠΑ είναι το πρόγραμμα και το χρηματοδοτικό εργαλείο που όπως φαίνεται θα σώσει την κατάσταση.

Προηγούμενο άρθρο

Η Αρχαιολογική Υπηρεσία Καβάλας αξιοποιεί το ακίνητο Κούφλερ

Επόμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022