Πριν από τις γιορτές η πρωτοβάθμια εκπαίδευση Καβάλας απευθύνθηκε στους διευθυντές των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων του νομού. Ζήτησε με εμπιστευτικό τρόπο να πληροφορηθεί αριθμό μαθητών – ονόματα, που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και υποσιτίζονται. Τα στοιχεία έφτασαν στην υπηρεσία πριν από τα χριστούγεννα.
Χθες ο προϊστάμενος της υπηρεσίας Νίκος Γεωργιάδης έδωσε στη δημοσιότητα χρονογράφημα στο τέλος του οποίου παρουσιάζει εμμέσως πλην σαφώς αναλυτικά το τι στοιχεία υπάρχουν για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα στο νομό Καβάλας, φοιτούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.
Με αυτόν τον εντελώς ασυνήθιστο τρόπο, με ένα χρονογράφημα του προϊσταμένου της υπηρεσίας μαθαίνουμε ότι 99 μαθητές που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του νομού, είναι ενταγμένοι σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.
Ουσιαστικά με το χρονογράφημά του ο Νίκος Γεωργιάδης κάνει γνωστό σε τοπικό επίπεδο τον αριθμό των μαθητών που έχουν οικονομικά προβλήματα, ζητώντας η τοπική κοινωνία να τους στηρίξει. Το κείμενο του Ν. Γεωργιάδη αναφέρει τα ακόλουθα:
Αντί Χρονογραφήματος
Και να που τα πολύχρωμα λαμπιόνια απομακρύνονται από τις βιτρίνες των καταστημάτων και άλλων σημείων της πόλης μας.
Να που τα λαμπάκια στα μπαλκόνια αφαιρούνται και ο καθένας μας και η καθεμιά φέτος διαπίστωσε ότι ήταν πολύ λιγότερα από τα προηγούμενα χρόνια…
Να που εκείνοι οι κακόγουστοι κοκκινοφορεμένοι αγιοβασίληδες πλέον αποσύρονται από τις πλατείες και τους δρόμους, ίσως για να ξαναγυρίσουν στο χωριό τους κάπου εκεί στη Φινλανδία και να ξεκουραστούν για 11 μήνες, ώσπου η ανάγκη της φανταχτερής διαφήμισης προϊόντων τούς ξαναχρειαστεί, αλλά και οι μαέστροι της πολιτικής προβολής να υποδείξουν σε δημάρχους και άλλους να τους φέρουν είτε με τρένο είτε με καραβάκια είτε με αεροπλάνα είτε με οτιδήποτε «πουλάει» στην πολιτική κατανάλωση.
Να που τερμάτισαν οι συμμετέχοντες στους φιλανθρωπικούς μαραθώνιους και άλλους αγώνες της φιλευσπλαχνίας.
Να που τελειώσαμε τα show της φιλανθρωπίας και, ήσυχοι και φέτος γιατί κάναμε το καθήκον μας παραμονές Χριστουγέννων, κλεινόμαστε (όχι όλοι) στα σπίτια μας μέσα στον ακατάληπτο φαρισαϊσμό μας.
Είναι όμως γνωστό ότι ο χρόνος, όπως μέχρι σήμερα ο γήινος χρόνος, μετριέται (!!!), αυτός ο αέναος, ασύλληπτος, απροσδιόριστος, ακατάβλητος και άναρχος τελικά βρέθηκε να έχει 12 μήνες και μάλιστα 365 ημέρες, όπου το τσουκάλι και η κατσαρόλα πρέπει να βράζει σε ΟΛΑ τα σπίτια και το περιεχόμενό τους, που ασφαλώς δεν πρέπει να είναι μόνο νερό, πρέπει να παρέχεται ή από αυτό να έχουν την ευχέρεια να γεμίζουν το πιάτο τους ΟΛΟΙ και ιδίως τα ΠΑΙΔΙΑ. Συμβαίνει…;
Ίσως θα μπορούσε να συμβεί αν εμφορούμενοι από αισθήματα μιας κοινωνίας αλληλεγγύης και συνοχής, πέρα από ιδιωτισμούς και άλλες προκαταλήψεις, βλέπαμε τον κόσμο γύρω μας με τα μάτια της ψυχής, αν διακρίναμε αυτό που λέγεται και αυτό που δείχνεται, αν η αυτοσυνειδησία και η αυτογνωσία μας ως κοινωνών όντων μάς οδηγούσαν στο σεβασμό των ορίων του εξανθρωπισμού μας.
Σε καμία περίπτωση τα παραπάνω δεν μπορούν ωστόσο να αποτελέσουν ή να χαρακτηριστούν ως στοιχεία ενός ουτοπικού και αυθαίρετου ιδεαλισμού τα παραπάνω. Λίγο μεγαλύτερη αισθητηριακή ευαισθησία πρέπει να επιδειχθεί από τον καθένα μας και την καθεμιά και τότε ένας άλλος κόσμος είναι βέβαιο ότι θα ξεδιπλωθεί μπροστά μας για να συμβάλουμε σ’ αυτόν με την όποια δύναμη της θέλησής μας, με την όποια συμβολή και αποφασιστικότητά μας, για τα παιδιά της φτώχειας που είναι δίπλα μας ανεξάρτητα από φυλή, φύλο ή θρησκεία. Η χιλιομαρτυρημένη από κάθε άποψη κατάντια μας μπορεί, είναι βέβαιο, να ανατραπεί τουλάχιστον σ’ αυτό το επίπεδο. Τουλάχιστον για τις 365 ημέρες του «χρόνου» για τα παιδιά σχολείων μας.
Η Δ/νση Π.E. Καβάλας σε συνεργασία με τους Δ/ντές/ντριες, Προϊσταμένους/νες των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής ευθύνης της, προχώρησε σε ενδελεχή έρευνα για την καταγραφή και αποτύπωση εκείνων των μαθητών που φοιτούν στις σχολικές μονάδες και χρήζουν άμεσης ανάγκης και υποστήριξης σε ρούχα, κυρίως σε τρόφιμα και άλλα είδη.
Στην έρευνα αυτή (Δεκέμβριος 2012) καταγράφονται ενενήντα εννέα (99) μαθητές/τριες σε δεκαεννέα (19) σχολικές μονάδες όλων των ηλικιών νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου. Ναι, ενενήντα εννέα (99) μαθητές κατέγραψε η έρευνα των Διευθυντών και εκπαιδευτικών στα σχολεία μας. Ενενήντα εννέα (99) μαθητές που χρήζουν υποστήριξης όλο το χρόνο, και τους 12 μήνες, και τις 365 ημέρες. Τι κάνουμε γι’ αυτούς ως εκπαιδευτική κοινότητα ή ως κοινωνία πολιτών; Μείναμε – θα μείνουμε – στον αγοραίο ανθρωπισμό μας, στην υποκριτική μας ως «δήθεν», στον αλλοτριωμένο, αμαλγατωμένο, δηλαδή φτιασιδωμένο καθωσπρεπισμό μας; Βλέπουμε!
Καβάλα, 8-1-2013 Νίκος Γεωργιάδης
Διευθυντής Π.Ε. Καβάλας