Dark Mode Light Mode

Α. Τσανάκα: Περί αστικών σε Βενιζέλου & κυκλικό κόμβο σε Φάληρο

Την επαγγελματική άποψη της συγκοινωνιολόγου Αλεξάνδρας Τσανάκα ζητήσαμε το πρωί της Πέμπτης από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ για την επαναφορά των αστικών λεωφορείων στη μονοδρομημένη οδό Βενιζέλου, αλλά και για τον κυκλικό κόμβο που προτείνεται να δημιουργηθεί στο ύψος του Φαλήρου.

Η κ. Τσανάκα παρατήρησε ότι σε όλες τις εσοχές της αριστερής πλευρά του δρόμου θα πρέπει να τοποθετηθεί η σηματοδότηση περί προσωρινής στάθμευσης. Ξεκαθάρισε φυσικά ότι τουλάχιστον κατά το πρώτο διάστημα απαιτείται διαρκής αστυνόμευση για την περιφρούρηση των κυκλοφοριακών μέτρων. Η κ. Τσανάκα θύμισε ότι οι εσοχές της Βενιζέλου δε δημιουργήθηκαν ώστε να είναι διαρκώς κατειλημμένες από σταθμευμένα οχήματα αλλά για να εξυπηρετούνται προσωρινά οι διερχόμενοι οδηγοί – καταναλωτές των καταστημάτων της οδού.

Την αντίστοιχη περσινή περίοδο η Αλεξάνδρα Τσανάκα είχε μελετήσει τη συχνότητα έλευσης των αστικών λεωφορείων από την οδό Βενιζέλου και είχε διαπιστώσει πως ανά τρίλεπτο διερχόταν κι ένα δρομολόγιο. Γεγονός που δε διευκόλυνε τη γενικότερη ομαλή κυκλοφορία του δρόμου. Ερμηνεύοντας την πτώση του τζίρου για το Αστικό ΚΤΕΛ λόγω μεταφοράς των δρομολογίων από την οδό Βενιζέλου στην οδό Ερυθρού Σταυρού, επεσήμανε ότι κατά το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα δε λειτουργούσαν τα σχολεία και το δημοτικό ωδείο άρα η μείωση των εσόδων δεν είναι απολύτως πραγματική. Η σύγκριση δηλαδή, ξεκαθαρίζει η κ. Τσανάκα πρέπει να γίνει με ταυτόσημη χρονική περίοδο.

Η οδός Βενιζέλου, σύμφωνα με το ΓΠΣ και σύμφωνα με τις κυκλοφοριακές μελέτες, δεν είναι κεντρική οδός της πόλης αλλά δευτερεύον δρόμος. Επομένως, δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιείται για την πλήρη όδευση των αστικών λεωφορείων. Κατά την άποψη της κ. Τσανάκα, μόνο ένα ή δύο δρομολόγια, τα οποία μάλιστα θα απέχουν μεταξύ τους χρονικά 15 λεπτά, μπορούν να επανέρθουν για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Εξάλλου, η έλευση των συγκεκριμένων λεωφορείων από τη Βενιζέλου δεν προβλεπόταν σε οποιαδήποτε μελέτη και το Αστικό ΚΤΕΛ τη ζητά απλά και μόνο λόγω μακροχρόνιας συνήθειας. Η κ. Τσανάκα παρατήρησε ότι προκειμένου να αποσυμφορηθεί το κέντρο από τα ΙΧ και ο κόσμος να προτιμήσει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, θα πρέπει να επιλεγούν στάσεις σε έξυπνα και βολικά σημεία.

Μια ακόμη έξυπνη κυκλοφοριακή εφαρμογή είναι η κατασκευή κυκλικού κόμβου που καθορίζει τις προτεραιότητες χωρίς να είναι απαραίτητοι οι φωτεινοί σηματοδότες. Η τεχνική υπηρεσία του δήμου Καβάλας διαθέτει προς έγκριση σχετική μελέτη για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στο Φάληρο, στην εκπόνηση της οποίας ενεπλάκη και η κ. Τσανάκα. Βάσει των κυκλοφοριακών μετρήσεων που είχαν διεξαχθεί το 2010 για τον οδικό φόρτο αποδείχθηκε πως η λειτουργία ενός ανάλογου κυκλικού κόμβου μπορεί να εφαρμοστεί άνευ προβλημάτων.

Ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι σημαντικός, διότι θα απαιτηθεί η κατασκευή δικτύου ομβρίων και νέα ασφαλτόστρωση. Ο δήμος από την πλευρά του αναζητά επαρκή χρηματοδότηση προκειμένου να δρομολογήσει την υλοποίηση του έργου βάσει της μελέτης που διαθέτει. Βεβαίως, εάν τελικά εγκριθεί η μελέτη, εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση και προχωρήσει η κατασκευή του κυκλικού κόμβου θα προκύψει μια εύλογη κυκλοφοριακή αναστάτωση των οδηγών. Άρα, η εργολαβία, εάν ανατεθεί, θα πρέπει να ολοκληρωθεί το δυνατόν συντομότερα.

 

=

Προηγούμενο άρθρο

Επαφή ΟΕΒΕ και Δικηγορικού Συλλόγου για τα πρόστιμα

Επόμενο άρθρο

Λεωνίδας Βουδούρης: Διαβούλευση για τον κανονισμό των γηπέδων